Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «محمدرضا تابش»، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 98 ، گفت: اگرچه در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، ملت شریف ایران در سایه وحدت، همدلی و مقاومت شرایط خطرناک‌تر از وضعیت امروز را از سر گذرانده‌اند لذا ایمان داریم این شرایط را نیز طی خواهند کرد و این ملت در عین وفاداری به نظام و تعهد به آرمان‌های انقلاب از همه دست اندرکاران امر گلایه مند هستند و این گلایه‌ها به حق است بنابراین برای رفع آنها با تدبیر چاره‌اندیشی کرد و مردم باید به این باور برسند که مجلس و دولت برای حل مشکلات آنها اهتمام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد مردم به مجموعه حاکمیت کلید رفع تمامی مشکلات است و کشور را در مقابل تمامی توطئه‌ها بیمه می‌کند، افزود: حوادث تروریستی که آخرین آنها حادثه شهادت مرزبانان غیور ما در سیستان و بلوچستان بود به توطئه‌های بین‌المللی همچون اجلاس شکست خورده ورشو به گسترش تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، حاکی از عمق کینه قدرت‌های استکباری و دنباله‌روهای ضعیف و زبون آنها در منطقه است که موجودیت انقلاب اسلامی را که در تضاد با منافع آنها است هدف گرفته‌اند.

وی ادامه داد" همکاران مخالف با برخی از موارد مطروحه در لایحه بودجه، نخبگان اقتصادی و افکار عمومی نسبت به هزینه‌ها و مصارف و منابع بودجه اعتراض به حقی دارند که می‌توان آنها را در حین بررسی جز به جز بودجه پس از رأی به کلیات اصلاح کرد، در شرایط حساس امروز کشور این بودجه صرفاً یک سند مالی نیست بلکه رد یا تأیید کلیات بودجه از نظر امنیت ملی نیز حائز اهمیت است بنابراین به دلایلی که در ادامه توضیح خواهم داد درخواست رأی به کلیات بودجه را دارم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تقویت بنیه دفاعی منطبق با سیاست‌های کلی، اختصاص 5 درصد بودجه عمومی کشور تنفیذ شده لذا بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان لحاظ شده است که بسیار شفاف است، اظهار کرد: هیچ کجای دنیا با این شفافیت بودجه دفاعی خود را اعلام نمی‌کند.

تابش با اشاره به مباحث نفتی سال 98 اضافه کرد: در مبحث نفت احکام خاصی دیده شده است، به عنوان مثال اجازه عرضه نفت در بورس، پرهیز از تمرکزگرایی، هدایت جریان نقدینگی به سمت بورس به جای هجوم آن به طرف سکه و مسکن از جمله این احکام به شمار می‌آید. همچنین اگر بخش خصوصی از دولت طلب دارد می‌تواند به جای حصول طلب خود معادل آن نفت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم  ادامه داد: معیشت مردم، رشد حقوق کارمندان به میزان 20 درصد، در جدول هدفمندی سال قبل 7 هزار میلیارد تومان برای کمک به افراد کم درآمد جامعه اختصاص یافته بود اما امسال 20 درصد افزایش برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اعمال شد و این رقم به 8 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و 14 میلیارد تومان ارز 4200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص یافته است، افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان به دو میلیون و 750 هزار تومان، همچنین دولت رقم مالیات معوق را 90 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است و مکلف شده در سال 98 حداقل 30 درصد آن را وصول کند.

وی ادامه داد: افزایش بودجه عمرانی از 62 هزار میلیارد تومان به 66 هزار میلیارد تومان، صدور مجوز صد هزار میلیارد تومان تهاتر بدهی بخش خصوصی به بانک‌ها، تأمین اجتماعی و گمرک بسیار مشکل‌گشا خواهد بود  و در شرایط کنونی که با تنگناهای بسیاری روبه‌رو هستیم گشایش‌های بسیاری به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به شفاف‌سازی بودجه‌های دولتی در لایحه بودجه سال 98 توجه شده است، گفت: 6 حکم انضباطی برای اعمال نظارت در کمیسیون تلفیق آورده شد و بودجه شرکت‌های دولتی برای اولین بار شفاف شده است و بودجه بانک‌ها و بانک مرکزی و مناطق آزاد نیز همین طور.

تابش بیان کرد: می‌توان هر چه را که خوب می‌دانیم در بودجه لحاظ کرد اما باید به پیامدهای آن و تورم و گرانی که برای مردم به همراه دارد نیز توجه کرد ضمن آن که موجب تضعیف پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم را نیز در پی دارد. این بودجه در شرایط خطیری تدوین شده است و به یقین ایراداتی نیز به آن وارد است اما با توجه به کاهش یک میلیون بشکه در روز حاصل از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و کاهش درآمدهای ارزی از 27 میلیارد دلار به 21 میلیارد دلار، چاره‌ای جز پذیرش این لایحه را نداریم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان افزایش درآمدهای مالیاتی به گمرکی برای جلوگیری از فشار به مردم و تولیدکنندگان میسر نبوده و بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد برای اولین بارطبق تبصره 20 لایحه پیش‌بینی شده است و وظایف بیشتری به استان‌ها تفویض شده است، گفت: تصور کنید در این شرایط این لایحه تصویب نشود، چه پیامدهایی برای کشور به همراه خواهد داشت؟ بودجه سه دوازدهم نیز باید بر اساس بودجه سال 97 تدوین شود؛ بدین معنا که معافیت‌ها و 20 درصد افزایش حقوق کارمندان و ... بلاتکلیف می‌ماند.

وی ضمن تأکید بر اصلاح ساختار بودجه که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، اضافه کرد: بدون تردید دولت در تدوین بودجه با محدودیت‌های پنهان و آشکاری دست به گریبان بوده است که باید آنها را درک کرد، رد و تأیید کلیات لایحه بودجه در شرایط فعلی فراتر از آن که یک سند ملی باشد با امنیت ملی کشور گره خورده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح جزئیات بودجه را مطابق با مشی اصلاح‌گرانه ضروری می‌دانیم، ادامه داد: در آخر عرض می‌کنم ما از پیشگاه شما عذرخواهیم که نتوانستیم متناسب با اختیارات‌مان در مقابل شما پاسخگو باشیم. صدای شکستن استخوان‌های طبقات ضعیف زیر فشار اقتصادی را می‌شنویم و چهره تکیده و پریشان آنها را در مقابل خانواده‌هایشان در نظر مجسم می‌کنیم و به مقوله آسیب‌های اجتماعی حساس بوده و رنج فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را درک می‌کنیم و... اما در شرایط فعلی رأی به کلیات بودجه استدعای من از همکاران عزیز است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک دیدگاه‌ها و مواضع خود در قبال منطقه و همچنین طرف مقابل را مطرح کردند.

السودانی در این نشست خبری گفت: امنیت ترکیه و عراق از یکدیگر جدا نیست و بخشی از امنیت منطقه به شمار می‌آید. تنش در روابط میان عراق و ترکیه در خصوص حق‌آبه به نفع هیچ‌کس نیست.

وی افزود: منطقه به شدت به عوامل ثبات نیازمند است. ما به هیچ قدرتی اجازه استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه را نمی‌دهیم و به این موضوع پایبند هستیم.

السودانی ادامه داد: منطقه دوره حساس و خطرناکی را به دلیل تجاوز اسراییل به غزه پشت سر می‌گذارد. اهانت به مقدسات و کشتار ملت فلسطین از عوامل تداوم درگیری در منطقه است. ما خواهان آتش‌بس در غزه و ورود کمک‌ها به این باریکه هستیم.

اردوغان نیز در این نشست خبری گفت: عراق کشورهمسایه ماست و پیوندهایی تاریخی و فرهنگی ما و این کشور را به هم مرتبط کرده است. ما قصد داریم این روابط را به گونه‌ای محکم کنیم که حقوق همسایه ما را تضمین کند.

وی تاکید کرد: ما بر تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه امنیت، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل، محیطزیست، آب، بهداشت و آموزش توافق کردیم. توافق‌نامه‌هایی که امروز با عراق امضا کردیم نقطه عطفی در روابط میان دو کشور خواهد بود. ما اقدامات ممکن مشترک در خصوص حزب کارگران کردستان را مورد بررسی قرار دادیم.

اردوغان ادامه داد: تحول‌ها میان اسراییل و ایران خطر گسترش جنگ را افزایش می‌دهد و نگاه‌ها را از رخ‌دادهای غزه دور می‌کند. برپایی کشور فلسطین کلید صلح در خاورمیانه است. ما بیش‌ترین تلاش را برای توقف جنایت‌ها در غزه به خرج خواهیم داد.

کد خبر 6085781

دیگر خبرها

  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • پرسپولیس به رکورد فصل قبل رسید اما...
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • استقلال و پرسپولیس در جنگ بزرگ تفاضل گل