Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:23:19 GMT

مشاور امنیت ملی افغانستان: طالبان بی هدف می جنگند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۴۱۳

مشاور امنیت ملی افغانستان: طالبان بی هدف می جنگند

تهران- ایرنا- 'حمدالله محب'، مشاور امنیتی ملی افغانستان گفت، طالبان هدف خود را گم کرده است و نمی داند برای چه می جنگد.

به گزارش خبرگزاری طلوع افغانستان، محب امروز شنبه در نشستی با حضور 'جان کری، وزیر سابق امور خارجه آمریکا، 'عبدالعزیز کامیلوف'، وزیر خارجه ازبکستان و 'شاه محمود قریشی'، وزیر خارجه پاکستان، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: سربازان ما به خاطر 300 دلار حقوق نمی جنگند، آنها برای هدف خود، دفاع از ارزش های ما که از سوی میلیون ها افغان حمایت می شود، می جنگند اما، طالبان هدف خود را گم کرده اند و نمی دانند برای چه می جنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حمله پنجشنبه به نیروهای هندی در کشمیر را محکوم کرد و افزود، تروریسم دشمنی است که در کل منطقه در حال تجسس است. افغانستان در قیاس با سال 2002، کشوری متفاوت است، ما به سمت آینده ای شکوفا حرکت می کنیم و از توان اتصال منطقه برخورداریم.
محب خاطر نشان کرد، صلح در راه افغانستان است. ما صلح را برای کشور به ارمغان می آوریم. البته، این صرفا با نشست ها و کمک ها حاصل نمی شود بلکه مستلزم مشارکت همه ما در توجه به تضمین منافع و مورد قبول همه مردم افغانستان است.
بیش از 30 رئیس کشور و دولت به همراه هشتاد وزیر دفاع و خارجه کشورهای مختلف جهان روز جمعه در مونیخ گردهم آمدند تا در کنفرانس سالانه امنیتی آلمان به بحث و تبادل نظر در باره موضوعات و چالش های امنیتی عصر حاضر بپردازند.
در این کنفرانس علاوه بر وزیر امور خارجه ایران، دیپلمات هایی بلند پایه از روسیه و چین حضور دارند که به همراه وزرای دفاع سه کشور اروپایی از مدافعان حفظ توافقنامه هسته ای وین هستند.
آساق**1088**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي طالبان مشاور امنيتي ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است