Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@06:20:34 GMT

سردار مومنی: ۵۰درصد معتادان کشور شاغل هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۵۲۰

سردار مومنی: ۵۰درصد معتادان کشور شاغل هستند

خبرگزاری مهر: سردار اسکندر مومنی در آئین گشایش مرکز بازپروری صیانت و اشتغالزایی شهید «زیادیان» که در آزادراه امام رضا (ع) برگزار شد، طی سخنانی طرح اجرایی برای بازپروری معتادان و سامان دهی معتادان متجاهر توسط سپاه پاسداران را مفید و حمایتگرانه قلمداد کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند اراده ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که متاسفانه تولید ناخالص ملی کشور ما در حوزه مواد مخدر ۱۱.۷ درصد است، گفت: باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد تمام اقدامات و تلاش خود را انجام دهیم، چرا که اعتیاد در راس آسیب‌های اجتماعی و نیازمند عزم ملی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که بیش از ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستند، اضافه کرد: باید تمام نهاد‌های مقابله‌ای برای مقابله با اعتیاد و همچنین ورود و توزیع مواد مخدر تلاش خود را انجام دهند، اولویت ما در زمینه مقابله با اعتیاد و موادمخدر پایداری و استفاده از راهکار‌های مناسب برای ریشه کن کردن این معضل است.

وی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در زمینه مبارزه با مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در امتداد این امر باید سامان دهی معتادان متجاهر را به عنوان اولویت کوتاه مدت در دستور کار قرار دهیم، معتادی که از خانواده طرد و در خیابان آواره می‌شود، امنیت جامعه را به خطر انداخته و علاوه بر آن برای گذران زندگی دست به انجام هر جرمی می‌زند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که اعتیاد منجر به ناآرام شدن کانون گرم خانواده‌ها می‌شود، ادامه داد: منشأ بسیاری از جرایم در کشور اعتیاد است.

مومنی گفت: اکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد، که این تعداد معتاد موجب ناآرامی و سلب امنیت در جامعه و افزایش جرایم خواهند شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تلاش دشمنان در ترویج و گسترش اعتیاد و موادمخدر در منطقه خاورمیانه خبر داد و گفت: در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید مواد مخدر ۲۰۰ تن بود، اما هم اکنون شاهد افزایش ۵۰ درصدی این میزان هستیم که به ۱۰ هزار تن رسیده است و همچنین در حال حاضر سرانه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان نسبت به گذشته به ۵۰ برابر رسیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سردار مومنی معتادان اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تریاک در مرز سراوان

  سردار رضا شجاعی  گفت: مرزبانان هنگ مرزی سروان با کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر از مناطق مرزی به عمق کشور در حوزه استحفاظی این شهرستان دست یافتند.

 وی افزود: در پی کسب این خبر چند تیم پوششی و عملیاتی وارد عمل شدند و با کنترل نامحسوس محل عبور قاچاقچیان، خودروی متعلق به اعضای این باند را در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از مسیرهای فرعی شناسایی و تحت نظر گرفتند.

سردار شجاعی اظهار کرد: سوداگران مرگ که قصد داشتند در فرصتی مناسب، مواد مخدر را از نقطه صفر مرزی به داخل کشور منتقل کنند طی عملیاتی ضربتی و غافگیرانه مرزداران علیه قاچاقچیان، موفق شدند خودروی آنها را توقیف کنند.

 فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزبانان جان بر کف در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، دو قبضه سلاح، مقدار  ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل؛  ۲۹۸ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلوگرم هروئین را کشف کردند.

 وی در پایان  ضمن تقدیر و تشکر از همکاری نهادهای امنیتی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک با اقدامات صحیح و به موقع مجموعه مرزبانی و همکاری دستگاه‌های متولی شاهد ریشه کن شدن این بلای خانمان‌سوز در سطح کشور خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است