Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@20:54:06 GMT

واکنش بطحایی به مشکلات طرح«بازی و یادگیری»

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۵۲۱

واکنش بطحایی به مشکلات طرح«بازی و یادگیری»

خبرگزاری تسنیم: پروژه ملی بازی و یادگیری امروز در مدرسه بهشت واقع در منطقه ۱۱ شهر تهران افتتاح شد؛ در این مراسم شخصیت‌های محبوب کودکان دیروز و امروز از جمله خانم "خامنه" مجری برنامه‌های کودک، "مهدی باقربیگی" شخصیت قصه‌های مجید و "علی فروتن" بازیگر عمو فیتیله‌ای‌ها حضور داشتند.

در این مراسم "علی فروتن" که کودکان امروز، او را در شخصیت عمو فیتیله‌ای‌ها می‌شناسند، برآن تأکید داشت که بازی اساسی‌ترین اتفاق هر کودک و به مراتب بر آموزش ارجح است و هرچه را که می‌خواهند به کودک یاد بدهند از طریق بازی اتفاق می‌افتد، اما این موضوع خوشایند به مرور زمان در زندگی کودک فراموش می‌شود؛ افتتاح طرح بازی و یادگیری در هزار دبستان کشور اتفاق بسیار خوبی است، اما باید توجه داشت که مهم این است که در این شیوه به بچه‌ها چه می‌خواهیم آموزش دهیم از سوی دیگر آموزش برای معلمان در ابتدای این مسیر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح بازی و یادگیری در مدارس براساس مقدورات

در این مراسم سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنانی با تأکید براینکه براساس مقدورات آموزش و پرورش در برخی مدارس به اجرای طرح بازی و یادگیری اقدام کردیم، اظهار داشت: این طرح در هزار مدرسه کشور آغاز به کار کرد البته در چند ماه اخیر که موضوع به صورت غیررسمی آغاز شده بود طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است بسیاری از مدارس خودشان اعلام آمادگی برای پیوستن به این روش جدید یادگیری را داشتند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تمام مدارس کشور شاهد اجرای طرح بازی و یادگیری باشند.

وی افزود: شخصیت بچه‌ها در مدارس شکل می‌گیرد و به‌ویژه در دوره ابتدایی است که دانش آموز صداقت و هم نوع دوستی را یاد می‌گیرد؛ برخلاف کلاس‌های درس سنتی که اگر دانشآموزی به دوستش کمک کند معلم به او تذکر می‌دهد "که چرا درس را به او رساندی" در طرح بازی و یادگیری بچه‌ها زمانی تشویق خواهند شد که به دوست خود کمک کنند و این همان اصطلاح "دست افتاده را گرفتن و بلند کردن است".

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در طرح بازی و یادگیری اگر قرار است توبیخی صورت گیرد همه دانشآموزان توبیخ می‌شوند و رقابت گروهی جایگزین رقابت‌های فردی خواهد شد.

به من می‌گویند می‌دانی کلاس درس ۴۰ نفر و مدارس دوشیفته یعنی چه!

بطحایی با اشاره به اینکه به بنده می‌گویند "آیا می‌دانید کلاس‌های درس ۴۰ نفره و مدرسه دوشیفته یعنی چه؟ و صحبت از این طرح‌ها می‌کنید؟ "، عنوان کرد: بله می‌دانم! اما اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم که روزی تمام مدارس تکنوبته شوند، امکانات لازم را داشته باشند و معلمان آموزش دیده و با انگیزه باشند، خیلی دور خواهد بود؛ بنابراین باید در شرایط فعلی کار را شروع کنیم و به تدریج موانع را برطرف و کلاس‌های آموزشی را برای معلمان برگزار کنیم تا بدانند کلاس جدید با روش‌های سنتی فرق دارد و امکانات ابتدایی و کمهزینه هم می‌تواند در کلاس بازی به کار گرفته باشد.

وی عنوان کرد: دانشآموز کلاس اول دبستان که تا دیروز در خانه بود و شلوغ می‌کرد حالا باید در کلاس درس و یک محیط خشک حضور یابد که حتی برای نشستن و بلند شدن و حتی صحبت کردن اجازه بگیرد مشخص است که در چنین فضایی شاهد سرکوب شوق، اشتیاق و یادگیری کودک خواهیم بود بنابراین باید عوامل سرکوب کننده را حذف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بنده جوان تازه فارغالتحصیل از دانشگاه نیستم که بخواهم هیجانی حرف بزنم و می‌دانم که کار سخت و دشوار است، اما به تدریج باید این موانع برطرف شود تا روزی برسد که بچه‌ها با شوق و اشتیاق به مدرسه بیایند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بطحایی وزیر آموزش و پرورش طرح بازی و یادگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم.
حمید طریفی حسینی افزود: در استان خوزستان از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهیدات مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در خوزستان
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان