Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:46:40 GMT

حاجی بابایی: بودجه ۹۸ شفاف و قابل طرح نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۷۲۹

حاجی بابایی: بودجه ۹۸ شفاف و قابل طرح نیست

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که بودجه با این وضعیت قابل طرح نیست، گفت: بودجه شرکت‌های نفتی به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است این یعنی ۵۰ درصد بودجه جاری این شرکتها نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۸ در اخطاری گفت: شأن مجلس باید رعایت شود، هیچ جای آئین نامه نوشته نشده که اگر بودجه تایید یا رد شود، آمریکا خوشش می‌آید یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربطی به آمریکا ندارد. همچنین رهبری هیچ گاه در این گونه موارد دخالت نمی‌کنند. مجلس باید درباره مصوباتش پاسخگو باشد.

وی افزود: وقتی این بودجه را تصویب کردید باید در تمامی مساجد جواب دهید. این بودجه غیر شفاف است و کارساز نمی‌باشد. منابع دولت ۴۴۲ هزار میلیارد تومان تعیین شده اما من اثبات می‌کنم که سقف درآمد و منابع دولت از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان هم بیشتر است.

حاجی بابایی با بیان این که در کجای ماده واحده، درآمد تبصره ۱۴ با ۱۴۰ هزار میلیارد تومان  اضافه شده است، گفت: مالیات‌ها را افزایش دهید اگر مردم اعتراضی کنند و فردا در خیابان یقه ما را بگیرند چطور می‌خواهید جواب دهید از طرف دیگر شاهد افزایش بودجه شرکتهای نفتی به میزان ۵۰ درصد هستیم این یعنی ۵۰ درصد بودجه جاری این شرکتها اضافه می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: یک ماه است که ما نمایندگان را در جلسات مختلف دعوت به تصویب بودجه می‌کنید اما آیا ما می‌توانیم پاسخگوی بودجه‌ای باشیم که قابل طرح نیست، حتی صدا و سیما هم برنامه‌ای برای بررسی بودجه با دو کارشناس برگزار نکرد تا مردم وضعیت را بدانند.

علی مطهری رئیس جلسه این اخطار را وارد ندانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات

جی پلاس؛ منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است. 

امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد. 

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

 

سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه ها  را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳