Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@07:57:13 GMT

گرانی جولان می‌دهد؛ سازمان حمایت چه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۷۸۱

گرانی جولان می‌دهد؛ سازمان حمایت چه می‌کند؟

خبرگزاری تسنیم: افزایش نرخ ارز از ابتدای تابستان ۹۷، بهانه خوبی شد برای افزایش قانونی و چند برابر غیرقانونی قیمت انواع کالا‌ها و خدمات؛ در این بین هم مردمی که روزانه و حتی ساعتی، شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت کالا‌ها از پوشک و رب گوجه فرنگی گرفته تا گوشت و مرغ بودند، منتظر اقدام فوری دولت در کنترل گرانی‌ها و برخورد با گرانفروشان بودند، اما سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به عنوان پیشانی دستگاه‌های دولتی در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نشان داد بیشتر از آنکه ناظر باشد نظاره‌گر است و تنها نام حمایت از حقوق مصرف کننده را یدک می‌کشد و بازار را به حال خود رها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز‌هایی که قیمت گوشت و مرغ و برخی دیگر از کالا سر به فلک کشیده است و برخی واحد‌های تولیدی و اصناف، به‌ویژه متخلفان نیشخند را تحویل مردم و مسئولان می‌دهند و هرطور که می‌خواهند قیمت تعیین می‌کنند، سازمان حمایت در تدارک همایش ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است، همایشی که به نظر می‌رسد هزینه چند میلیاردی از جیب بیت‌المال خارج می‌کند تا چند برند خاص را به عنوان حامی و رعایت‌کننده حقوق مصرف‌کننده معرفی کنند.

سازمان حمایت و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به جای برگزاری همایش‌های تشریفاتی و غیرضروری، باید برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تلاش کنند؛ گرانی و گرانفروشی افسار گریخته بیداد میکند، فریاد مردم به آسمان رسیده است و ناتوانی مسئولان در حدی است که حتی نمی‌توانند برای تامین و توزیع مناسب گوشت و مرغ که از اقلام کالای اساسی است اقدام کنند.

مردم همچنان و هر لحظه امید دارند که مسئولان برای کاهش قیمت‌های نجومی کاری کنند و در این شرایط ویژه و بحرانی که تعبیر به جنگ اقتصادی می‌شود باید شاهد تلاش جهادی مسئولان باشیم، ولی خبر‌ها حاکی است سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان در تدارک همایش میلیاردی در ۹ اسفند با عنوان همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و متعاقبا انجمن ملی در تدارک همایش دیگری با عنوان رضایت‌مندی مشتری هستند.

انتظار می‌رفت مسئولان دولتی سازمان حمایت و تشکل مردمی انجمن حمایت دغدغه مشترک مصرف کنندگان را داشته باشند و با مشارکت هم، اقداماتی اساسی برای رفع یا کاهش دغدغه مصرفکنندکان انجام دهند، ولی ظاهرا برگزاری همایش برای آن‌ها مهم‌تر است که هریک مستقلا برای برگزاری آن رقابت می‌کنند.

ایکاش به جای تشکیل جلسات مکرر برای برگزاری همایش‌های تشریفاتی، جلسات کاربردی برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تشکیل می‌شد؛ وقتی برای مردم و مصرف کنندگان کاری نشده است چرا همایش برگزار می‌شود؟ همایش چه بهره‌ای دارد که تلاش ویژه و چند ماهه برای برگزاری آن میشود؟ اگر همایش برای رعایت حقوق مصرفکنندگان است، نظر، رضایت و حمایت مصرف‌کنندگان چگونه حاصل شده است که خود مردم بی اطلاع هستند؟ دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه چه نظارتی برای حمایت از حقوق مردم دارند؟

پشتوانه شهرستانی و استانی برای معرفی کردن فلان شرکت به عنوان "برند برتر" ملی چیست؟ چرا آن چای‌فروش آذربایجانی که براساس اعتقاد و مردم‌داری خود در کم‌ترین حجم هم حق‌الناس را رعایت می‌کند، نباید به عنوان "برند برتر" انتخاب شود؟ مردمی که قرار است به نام آن‌ها جشنواره برگزار کنید در کدام نظرسنجی شرکت و برند برتر را انتخاب کرده‌اند؟

آقایان مسئول در ظاهر حامی مصرف‌کننده، کمر مردم زیر بار گرانی و گرانفروشی و تخلفات روزافزون خم شده است، در این شرایط بحرانی به جای همایش‌های نمایشی به فکر کمک به مردم باشید.

منبع: فردا

کلیدواژه: نرخ ارز گرانی سازمان حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در گفت وگو با خبرنگار مهر، گفت: یکی از محاسن کلام اهل بیت ارائه آن با روش‌های جدید مثل برگزاری اجتماع امام حسنی‌ها است.

وی افزود: حضرت امام رضا (ع) در روایتی برای کسانی که نام و یاد و کلام اهل بیت علیهم السلام را احیا می‌کنند، دعای رحمت کرده و می‌فرماید: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا قُلْتُ کَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.

حسینی نسب ادامه داد: اجتماعات مربوط به اهل بیت خصوصاً مراسم‌های ولادت اهل بیت علیهم السلام مثل محفل امام حسنی‌ها یا برنامه‌های شبیه آنکه نیمه شعبان یا عید غدیر اتفاق می‌افتد معمولاً همراه با نشاط و شادی و سرور بوده و موجب نشاط اجتماعی در جامعه نیز می‌شود که دستور ائمه معصومین هم همین است.

حسینی نسب افزود: از طرفی در حالی که دشمنان اسلام و انقلاب در بخشی از جنگ ترکیبی القا می‌کنند که مردم از اعتقادات خود دست برداشتند یا اعتقادات مردم ضعیف شده اما همین اجتماعات مردمی نشانه اعتقاد و دینداری مردم است.

وی ادامه داد: نشانه این است که مردم دیندار هستند و دین و ارزشها را دوست دارند. اهل معنویت و به دنبال ارتقای معنویت هستند همانطور که در همین اجتماع بزرگترین سفره افطاری هم پهن شد.

امام جمعه سلطانیه گفت: همچنین این گردهمایی‌ها و اجتماعات باشکوه هم برای داخل و هم خارج کشور نمایش اقتدار، همدلی، اتحاد و وحدت بی نظیر اقشار مختلف ملت ایران است در حالی که یکی از نقاط اصلی طراحی دشمنان ایران اسلامی هدف قرار دادن اتحاد و انسجام ملی و دو قطبی سازی در جامعه ایران است ولی در این گونه اجتماعات حس همراهی و عطوفت و اتحاد به دنیا صادر می‌کند.

حسینی نسب افزود: نکته دیگر این است اینگونه اجتماعات نشان می‌دهد مردم همه کاره هستند و می‌توانند با تمسک به اصل ولایت مانور همدلی را به نمایش بگذارند و ناهنجاری‌ها به هنجار و ارزش تبدیل کنند و به نظرم در مساله بی حجابی و بدحجابی اجتماعات اینچنینی می‌تواند بخشی از راهکار باشد.

وی افزود: نکته تکمیلی اینکه وقتی در جامعه ناهنجاری‌هایی ایجاد می‌شود و دشمن هم موج سواری می‌کند عده‌ای به خود یا دیگران القا می‌کنند همه مردم یا جامعه اینگونه شده ولی وقتی یک محفل و اجتماعی با نام اهل بیت شکل می‌گیرد همه چیز تغییر می کندو

حسینی نسب افزود: مردم با حفظ ارزشها و بانوان با حجاب اسلامی و با پرچم‌های ایران و فلسطین و تصاویر از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای غزه اجتماع می‌کنند، تبلیغات روانی دشمنان رنگ می بازد و پیام پایبندی به ارزشها و آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی به جهان مخابره می‌شود.

حقیقتاً جای اینگونه برنامه‌ها در کشور خالی بوده و باید تداوم پیدا کند ولی نباید محدود به تهران شود بلکه در مراکز استان‌ها و حتی شهرستانها نیز با حمایت نهادهای فرهنگی باید ادامه یابد.

کد خبر 6064049

دیگر خبرها

  • نوروز ۱۴۰۳ زیر فشار کمرشکن گرانی /فقط رأی می‌خواهند، بعد یادشان می‌رود /هم خسته ایم، هم بریده ایم /این فریادها به گوش دولتمردان می‌رسد؟
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • چرا دردی دوا نمی‌شود؟
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.