Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:36:09 GMT

میزان صادرات استان اردبیل به ۲۰۰ میلیون دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۸۲۴

میزان صادرات استان اردبیل به ۲۰۰ میلیون دلار رسید

استاندار اردبیل گفت: امسال میزان صادرات استان اردبیل به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است که بی‌شک این مسئله سبب توسعه استان خواهد شد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنامجو عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی و توسعه شهرستان نمین اظهار داشت: امسال میزان صادرات استان اردبیل به 200 میلیون دلار رسیده است که بی‌شک این مسئله سبب توسعه استان خواهد شد که شهرستان نمین از بخش صادرات سهم عمده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سند توسعه استان به تفکیک شهرستان‌ها تدوی می‌شود که اتمام این طرح گام اساسی برای کاهش معضل بیکاری و اشتغال‌زایی پایدار در استان است که در این زمینه با همکاری سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است تا این طرح به تدوین نهایی برسد.

اردبیل| ارزش صادرات اردبیل تا 1400 به 500 میلیون دلار می‌رسد1200 میلیارد ریال از محل فروش و صادرات عسل عاید اردبیل می‌شودصادرات استان اردبیل 111 درصد افزایش یافت

استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی نیز در این شهرستان جزو برنامه‌های اساسی است که 25 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است و 19 میلیارد ریال دیگر نیز در حوزه آب و راه این شهرستان هزینه شده و  بیش از یک هزار و 800 نفر زیرپوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

بهنامجو بیان کرد: یکی از برنامه‌های در حال اجرا شناسایی دقیق آمار بیکاران است تا بتوانیم راه‌حل مناسبی برای حل این مشکلات ارائه کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود توسعه صنایع دستی و جذب سرمایه‌گذاران را عملا محقق کنیم که در این زمینه اهمیت به مطالبات مردم و حرکت محردم محور اولویت اساسی است.

وی تصریح کرد: توسعه حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی با هدف برطرف‌سازی مشکلات اولویت اساسی است و در این زمینه در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود را برای رسیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از میان برداشته و به تمامی اهداف توسعه‌ای استان دست یابیم.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.

وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.

قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.

وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است که عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات