Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@13:20:25 GMT

تولید اوپک ۷۹۷ هزار بشکه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۸۵۵

ساعت24-تولید ۱۴ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژانویه ۲۰۱۹ نسبت به ماه دسامبر، روزانه ۷۹۷ هزار بشکه کاهش یافت.

به گزارش وزارت نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود، مقدار تولید ۱۴ کشور عضو اوپک را در ماه ژانویه ۳۰ میلیون و ۸۰۶ هزار بشکه در روز عنوان کرد که این رقم در دسامبر ۲۰۱۸، ۳۱ میلیون و ۶۰۳ هزار بشکه در روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان اعضای اوپک، عربستان بیشترین کاهش تولید را با ۳۵۰ هزار بشکه در روز ثبت کرده است و پس از آن، امارات با ۱۴۶ و کویت با ۹۰ هزار بشکه کاهش در جایگاه بعدی قرار دارد.

اوپک در نشست ۱۷۵ خود تصمیم گرفت تولید خود را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، بر اساس این تصمیم، ایران، ونزوئلا و لیبی از کاهش تولید معاف شدند.

بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک، میانگین قیمت نفت‎خام سنگین ایران در ژانویه ۲۰۱۹، ۵۶ دلار و ۲۹ سنت برای هر بشکه ثبت شده است. میانگین قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۱۸، ۶۵ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه بوده است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا کاشانی درباره وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ و شرایط تولیدکنندگان افزود: طبق آمار بانک مرکزی تخم مرغ سال گذشته کمترین نوسان قیمت کالاهای اساسی را به دلیل واگذاری تولید و تامین و بازاررسانی این محصول توسط اتحادیه مذکور داشته است.

بیشتر بخوانید: جایگزین‌هایی برای تخم مرغ در رژیم غذایی

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن اظهار داشت: امسال و یک ماه مانده به عید نوروز و ماه مبارک رمضان، مصرف تخم مرغ در کشور کاهش شدیدی پیدا کرد و باعث شد قیمت تخم مرغ به کمتر از نرخ مصوب سال گذشته برسد؛ به طوری که تولیدکنندگان طی مدت مذکور ۱۷ هزار تومان زیر قیمت مصوب سال ۱۴۰۲ یعنی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۳۰ هزار تومان زیر قیمت واقعی این محصول را می‌فروشند.

به گفته وی، اکنون قیمت واقعی هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی بر اساس هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم به ۶۲ هزار تومان رسیده و قرار بود بعد از عید فطر نرخ‌های جدید را اعلام شود که هنوز اعلام نشده است.

کاشانی تصریح کرد: اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌ها ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

صادرات ۲۰ هزار تن تخم مرغ در فروردین ماه امسال

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: طی دو سال اخیر با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط اتحادیه، ایران از یک کشور واردکننده تخم مرغ به یک کشور صادرکننده تبدیل شده است؛ یعنی در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵ هزار تن و سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال ۲۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف همچون افغانستان، عراق، قطر، ترکمنستان، امارات صادر شد و صادرات همچنان ادامه دارد.

کاشانی بیان کرد: در حال حاضر امکان افزایش حجم صادرات تخم مرغ را نداریم؛ زیرا اکنون نیز تولیدکنندگان کشورهای دیگر به شدت اعتراض دارند که مرغداران ایرانی ما را ورشکسته کرده‌اند و خواستار محدودیت واردات تخم مرغ از ایران شده‌اند.

روزانه ۳۷۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ ایران برای صادرات نیز بین ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است که همین امر نارضایتی صادرکنندگان دیگر کشورها را در پی داشته است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: طبق گزارش‌های موجود، روزانه ۳۷۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه پروسه تولید گله‌های مرغ تخمگذار کشور ۲۰ماهه است، افزود: به دلیل زمان بر بودن این موضوع، کاهش قیمت‌ها و حذف گله‌های مرغ تخم‌گذار کشور نگران‌کننده است؛ زیرا اکنون با افت شدید قیمت‌ها و حذف گله‌ها ممکن است در نیمه دوم امسال با مشکل روبرو شویم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان تخم مرغ نیازمند حمایت‌های دولتی هستند، اظهار داشت: یکی از مشکلات این صنعت آن است که به دلیل تعیین قیمت‌های ثابت برای این محصول و مشکلات توزیع با کاهش قیمت تخم مرغ درب واحدهای تولیدی، کاهش قیمت در بازار مشاهده نمی‌شود و فقط تولیدکننده و مصرف‌کننده زیان می‌دهند.

کاشانی تصریح کرد: در صورتی که قیمت‌ها در بازار بر اساس افت و افزایش قیمت درب واحدهای تولیدی تعیین شود، دیگر مصرف‌کنندگان یکی از متضرران این موضوع نخواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227980 برچسب‌ها تخم مرغ

دیگر خبرها

  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر
  • پیام رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی