Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@15:04:29 GMT

ساخت و ساز در لواسان بدون نصب تابلوی شناسه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۹۰۴

ساخت و ساز در لواسان بدون نصب تابلوی شناسه ممنوع شد

به گزارش ایرنا، محسن شریعتی روز شنبه در نامه ای خطاب به روسای کلانتری‌ های حوزه قضایی بخش لواسانات که یک نسخه آن در اختیار ایرنا قرار گرفت مأموران کلانتری را مکلف کرد در صورت عدم نصب تابلوی مذکور و یا ساخت طبقه اضافه بر مندرجات پروانه که در تابلو قید شده است ساخت و ساز را متوقف کنند.
در متن دستور شریعتی آمده است: نظر به اینکه اخیراً ساخت و ساز‌های غیرمجاز زیادی در لواسانات صورت گرفته است، در جهت پیشگیری از جرم و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و حفظ حقوق بیت المال هرگونه ساخت و ساز در هر نقطه از لواسانات اعم از محدوده شهر‌ها و حریم شهر و روستا‌ها و اراضی کشاورزی بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان که شامل شماره پروانه ساخت، مرجع صدور پروانه، تعداد طبقات و مهندس ناظر و غیره می‌شود، ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس حوزه قضایی لواسانات، در بخش دیگری از ابلاغیه نیز گفت: در صورت مشاهده ساخت و ساز بدون نصب این تابلو حتی در مرحله خاکبرداری و یا ساخت و ساز طبقات اضافه بر پروانه که در تابلوی مذکور قید شده، نسبت به توقف این ساخت و ساز‌ها اقدام و نتیجه جهت اقدامات قانونی به این حوزه قضایی اعلام شود.
وی ادامه داد: در صورت گزارش مردمی یا گزارش مراجع قانونی از قبیل: شهرداری، جهاد کشاورزی و بخشداری در این خصوص نیز نسبت به اجرای دستور مذکور اقدام شود.
شریعتی متذکر شد: ضمناً با توجه به اینکه احتمال نصب تابلو‌های صوری و یا درج مشخصات خلاف مندرجات پروانه توسط متخلفان وجود دارد، مراجع صدور پروانه در این خصوص نظارت کنند و به محض مشاهده مراتب را گزارش دهند.
بخش لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جرم جهاد کشاورزی ساخت و ساز شمیرانات شهرداری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد

نوید فرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بحث سیاست توسعه گلخانه‌های کشور مبتنی بر یک سری از مطالعات بود که توسط وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ انجام شد و هیأت دولت مصوب کرد بحث گلخانه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.

وی افزود: استان گلستان یکی از استان‌هایی است که برخی از نقاط استان مستعد تولید گلخانه هستند که بر همین اساس مجوزهایی گرفته شود و تسهیلات لازم به متقاضیان داده شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه افرادی که علاقه مند به این حوزه هستند باید از یک حداقلی‌ها برخوردار باشند، گفت: برای احداث گلخانه مساحتی به متراژ چهار هزار متر مربع زمین نیاز است که حداقل سه هزار متر آن تحت پوشش گلخانه‌ای قرار گیرد.

فرهانی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود افرادی که می‌خواهند در این بخش ورود کنند سطوح بالاتری را انتخاب کنند تا از درآمد بیشتری برخوردار شوند و بتوانند کار صادرات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بعد از استعلام‌های مربوطه که از ادارات اخذ می‌شود مجوز پروانه تأسیس صادر می‌شود، یادآور شد: با پروانه تأسیس که صادر می‌شود افراد می‌توانند مجوز تغییر کاربری را دریافت کنند.

فرهانی در خصوص تسهیلات اظهار کرد: ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می‌گیرد که باز پرداخت آن پنج ساله است.

کد خبر 6080465

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • «زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد