Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@11:27:12 GMT

بایکوت برنامه «ثریا» در جشنواره جام جم

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۹۰۸

بایکوت برنامه «ثریا» در جشنواره جام جم

با اینکه «ثریا» ازجمله برنامه‌های چالشی پربیننده و جریان ساز سیما در سال‌های اخیر بوده ‌اما در جشنواره جام جم بایکوت شده است!

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کیهان نوشت: پنجمین جشنواره جام جم که با هدف انتخاب برترین برنامه‌ها، برنامه سازان و هنرمندان تلویزیون در یک سال اخیر توسط معاونت سیما برگزار می‌شود، به روزهای پایانی داوری خود نزدیک شده و مراسم اختتامیه آن به‌زودی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، گزینش آثار و افراد در این جشنواره با اما و اگرهایی همراه است. طوری که مشخص نیست ملاک و معیارهای انتخاب آثار چگونه است. به طور مثال، در بخش برترین مجری‌ها، نام بسیاری از چهره‌های موثر و فعال دیده نمی‌شود و در مقابل، افرادی که کارشان اصلا به چشم نمی‌آید، در بین نامزدها هستند!
همچنین حذف برخی از برنامه‌های شاخص سیما طی یک سال اخیر نیز از دیگر شگفتی‌های این دوره از جشنواره جام جم است. شاید شگفت انگیزترین مسئله، نبودن برنامه «ثریا» در هیچ یک از بخش‌هاست! البته بایکوت ثریا در جشنواره‌ها و گزینش‌های سیما، مسبوق به سابقه است. دو سال قبل نیز در برنامه «سه ستاره» که با هدف انتخاب برترین‌های سیما از نگاه مردم، کارشناسان و رسانه‌ها برگزار شد، نام «ثریا» از اسامی پیشنهادی خط خورده بود که پس از انتقاد «کیهان» این برنامه هم به داوری اضافه شد. نکته قابل تأمل این است که وقتی «ثریا» در جمع کاندیداها قرار گرفت، با رأی مردم به عنوان یکی از برنامه‌های منتخب شناخته شد.
 این اتفاق، این بار در جشنواره «جام جم» تکرار شده است. این درحالی است که جایگاه این برنامه به قدری موثر بوده که هم استقبال مردم و نخبگان را در پی داشته و هم با واکنش‌هایی از سوی مدیران و دولتمردان مواجه شده بود. به‌گونه‌ای که به‌خاطر طرح مسائل چالشی، پخش این برنامه با فشارهای بیرونی متوقف شده بود. شاید این بار فشارهای بیرونی دلیل نادیده گرفتن «ثریا» در جشنواره جام جم باشد. نکته مهم این است که «ثریا» در بخش «مردمی» حذف شده است، چون اگر در این بخش قرار می‌گرفت، با رأی بالایی مواجه می‌شد.
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه ثریا ثریا جشنواره جام جم جشنواره جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بزن بریم روستا» شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۵ از رادیو صبا پخش می‌شود.
معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تولیدات و محصولات روستایی موضوع این برنامه است.
شبکه یک سیما پویش «کابوست منم» را برگزار می‌کند، در این پویش نوجوانان یک پیام تصویری خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی ارسال می‌کنند.
نوجوانان علاقه مند می‌توانند پیام تصویری خود را به شمار ۰۹۱۰۸۹۹۴۲۹۲ در شبکه‌های اجتماعی بله، سروش پلاس، ایتا و روبیکا ارسال کنند.
مستند «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.
این مجموعه با موضوع فرزند آوری که در هر قسمت  داستانی مستقل و متفاوت دارد، روایت‌های خانواده‌ها از روز‌های انتظار برای فرزند دار شدن است.
فیلم سینمایی  «هوانوردان» پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
این فیلم محصول ۲۰۱۹  داستان یک دانشمند علم هوا شناسی و یک خلبان است که با هدف افزایش رکورد جهانی ارتفاع پرواز با هم همسفر می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • سوختن برای ساختن
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد