Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:27:24 GMT

اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا پوچ و تبلیغاتی است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۹۱۳۳

اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا پوچ و تبلیغاتی است

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا پوچ و تبلیغاتی است که از سر کینه و عصبیت مطرح شده است.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات خصمانه روز گذشته «مایک پنس» معاون رییس جمهوری آمریکا در تشبیه ایران به دولت نازی، افزود: سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی اظهار داشت: آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.
وی با اشاره به اینکه اظهارات پنس اظهاراتی پوچ و تبلیغاتی است که از سر کینه و عصبیت مطرح شده است، گفت: ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه میان کشورهای منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آنها باید بدانند با این اتهامات و سخنان باطل و بی ربط مشکلی از اصل موضوع و ریشه‌های بحران و عصبیت حاد شان حل نخواهد شد.
قاسمی خطاب به این مقام آمریکایی و هم پیمانانش گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن است.
سیام**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بهرام قاسمي مايك پنس دولت نازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس

به گزارش تابناک، حماس اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع‌تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت ما را نشان داده، در تناقض است.»

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن «با سرسختی و تعلل (نخست وزیر اسرائیل) بنیامین نتانیاهو و دولت او» که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مطالبات حماس و مقاومت از روز اول مشخص بوده و همان مطالباتی است که در مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه طرف‌ها و میانجی‌ها قرار گرفت این مطالبات در ضرورت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در تمام مناطق نوار غزه، افزایش  امداد‌رسانی و شروع بازسازی خلاصه می‌شود.»

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: «آمریکا به عنوان شریک کامل در جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما که همچنان با سلاح، مهمات و پوشش سیاسی از اشغالگری حمایت می‌کند، با اتهامات واهی علیه حماس این نقش خصمانه خود علیه مردم ما را تکمیل می‌کند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس در مذاکرات برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسیران و آتش‌بس خواسته‌های خود را «تغییر» داده است.

متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که حماس در مذاکرات با اسرائیل، با میانجی‌گری مصر و قطر، «خواسته‌های خود» را تغییر داده است.

حماس پیشتر هم گفته بود که ادعای آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اسرائیل است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • «اف بی آی»: چین به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده است