Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@14:03:33 GMT

معرفی اولین برندگان جشنواره برلین

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۹۱۹۱

معرفی اولین برندگان جشنواره برلین

هیأت داوران بخش پانورامای برلیناله، فیلم «۳۷ ثانیه» به کارگردانی «هیکاری» از ژاپن را به عنوان جایزه اول بخش فیلم‌های داستانی معرفی کرد و جایزه دوم و سوم این بخش نیز به ترتیب به «بخیه‌ها» ساخته «میروسلائو ترزیچ» از صربستان و «شناوری» به کارگردانی «رود راثین» از استرالیا رسید.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، در بخش آثار مستند بخش پانوراما نیز به ترتیب «حرف زدن درباره درختان» ساخته «سوهیب گسملباری» (فرانسه، سوئد، آلمان، چاد، قطر)، «مسافر نیمه‌شب» ساخته «حسن فضلی» (آمریکا، بریتانیا، قطر، کانادا) و «شلیک به مافیا» به کارگردانی «کیم لانگینوتو» (ایرلند، آمریکا) جوایز اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هیأت داوران فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم) جشنواره برلین نیز آثار منتخب خود در بخش‌های مختلف جشنواره را اعلام کرد. «مترادف‌ها» ساخته «نداف لاپید» برنده جایزه فیپرشی در بخش رقابتی نام گرفت. در بخش پانوراما نیز «دافنه» به کارگردانی «فدریکو بوندی» برگزیده شد و «فرزندان مرده» ساخته «کلی کاپر»برنده بخش فوروم جشنواره نام گرفت.

همچنین جایزه «لِیبل سینمای اروپا» به فیلم «بخیه‌ها» ساخته «میروسلاو ترزیچ» اعطا شد و جایزه کلیسای جهانی جشنواره نیز به فیلم «خداوند وجود دارد و نامش پترونیا است» اختصاص یافت.

«نوبت تو» به کارگردانی «الیزا کاپای» هم جایزه عفو بین‌الملل و جایزه صلح جشنواره برلین ۲۰۱۹ را از آن خود کرد.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ فوریه (۱۸ بهمن) آغاز شده و فردا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به کار خود پایان می‌دهد. «ژولیت بینوش» بازیگر فرانسوی برنده اسکار، رئیس هیأت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: برلین جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس

سی و یکمین جشنواره فیلم مستند هات داکس تورنتو فهرست فیلم‌های خود را با حضور آثار ۵ سینماگر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سی و یکمین جشنواره فیلم مستند هات داکس در کشور کانادا فیلم‌های خود را اعلام کرد و مستندهای «رویا باف و قاضی» ساخته حسام اسلامی محصول ایران و فرانسه و «پسر ملا» ساخته ناهید سروستانی محصول سوئد و فرانسه، «بن بست» ساخته رحمانه ربانی و بهمن کیارستمی طبق اعلام سینه ایران در اولین نمایش جهانی و «سیاره دزدیده شده من» ساخته فرحناز شریفی محصول ایران و آلمان به روی پرده خواهند رفت.

سی و یکمین جشنواره فیلم مستند هات داکس تورنتو از ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در کانادا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • ادامه جشنواره نوروزی تلویزیون با «تنگه ابوقریب»
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • معرفی بازیگران «و تو هم برنگشتی»/ اولین حضور شمس‌لنگرودی در تئاتر
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد