Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم عصر امروز در دیدار با آیت‌الله علی‌رضا اعرافی که در دفتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد،گفت: برای ترویج سنت حسنه وقف اصل اعتمادسازی باید در بین مردم نهادینه شود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله وقف و ارتباط تنگاتنگ آن با باور‌های دینی مردم عنوان کرد: وقف ازجمله مسائل مهم اسلامی بوده که ازنظر شرعی، قانونی، عرفی و اجتماعی از حساسیت‌های بسیار ویژه‌ای برخوردار است، انجام امینانه نیات واقفین مهم‌ترین اصلی بوده که باید در سطح اوقاف و امور خیریه انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان برخی از مهم‌ترین جوانب سنت حسنه وقف در شرایط کنونی بیان کرد: رعایت کامل و دقیق مباحث شرعی، احیای موقوفات، حراست درست از نیت واقفین و تلاش در راستای توسعه فرهنگ وقف از نیاز‌های مهمی بوده که امروز در سطح جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده وقف تصریح کرد: با تغییر شرایط جامعه نیازمندی‌های ویژه و جدید دیگری نیز به وجود آمده است،رفع کمبود‌ها و توسعه زیرساخت‌های حوزه علوم و مهارت‌های دیگر علمی از رویکرد‌های اوقاف و امور خیریه قم در استفاده درست از ظرفیت‌های موقوفات است.

اسکندری تأکید کرد: مسئله وقف مسئله مهم و حائز اهمیتی بوده که نباید اجازه داد نگاه به این سنت الهی کم‌ارزش یا نازل قلمداد شود، ترویج و تبلیغ اهمیت مسئله وقف رویکرد مهمی بوده که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دنبال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اهمیت عمل به نیات واقفین ابراز کرد: برای اعتمادسازی بیشتر در بین مردم باید موقوفاتی که توسط مردم به بوته وقف درآید دقیقاً در همان محلی مصرف شود که واقف از آن انتظار داشته است، اعتماد مردم به مسئله وقف به دلیل برخی مسائل حدودی کاهش پیداکرده است.

وی اشاره کرد: ۹ اسفندماه امسال همایشی در زمینه وقف در استان قم برگزار می‌شود، حقیقت این است که امر وقف محصول حوزه و نتیجه تلاش عالمان و بزرگان دینی در طول سده‌های مختلف است که همواره مردم را نسبت به نتایج مثبت دنیوی و اخروی این سنت نیکو تشویق و ترغیب کرده‌اند.

اسکندری ادامه داد: معرفی دستاورد‌های وقف و اطلاع‌رسانی دقیق از شکل و نحوه استفاده از موقوفات در افزایش اعتماد عمومی به مسئله وقف اثرگذار است، سرمایه‌گذاری در زمینه‌های موردنیاز جامعه از ظرفیت‌های مهم اوقاف و امور خیریه بوده و آمادگی چنین امری نیز فراهم است.

انتهای پیام/ ح

همایش ویژه وقف در قم برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقف سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در خصوص پدیده‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مهم ترین موضوعی که بایستی به آن توجه کرد، همراهی شهروندان با اجرای طرح یا اقناع سازی است که می‌تواند منجر به موفقیت و دستیابی به اهداف مد نظر باشد.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های تشکیل شده با موضوع حجاب در حوزه قضایی زرند تصریح کرد: شهرستان زرند دارای کمترین میزان پرونده‌های کشف حجاب در استان است که نشان از توجه عملی به آموزه‌های دینی، نهادینه بودن حجاب در میان اکثریت شهروندان زرندی است که به همین جهت بایستی از پیشگامی بانوان در خصوص رعایت حجاب که مصونیت فرد و جامعه از تعرض و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، قدردانی کرد. 

فرحبخش با اشاره به همراهی دستگاه قضایی با مطالبه مردم در برخورد با بی حجابی و اجرای هماهنگ طرح عفاف و حجاب گفت: دستگاه قضایی در برخورد با فساد اجتماعی و فرهنگی هیچ گاه ملاحظه‌ای ندارد و حجاب به عنوان واجبی شرعی و حکمی الهی که به صراحت در قانون بر رعایت آن تاکید شده است، بایستی اجرایی شود و در نتیجه با اندک متخلفین نیز به اقتضای شرایط فرد و انگیزه‌های پیدا و پنهان آن بدون مماشات برخورد شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: همانگونه که رئیس قوه قضاییه نیز به درستی اشاره کرده اند، اقدامات قضایی و مجازات افراد آخرین راهکار مقابله با پدیده بی حجابی است و علی رغم آنکه بایستی اقدامات پیشگیرانه با انجام رسالت فرهنگی دستگاه‌های متولی که برابر مصوبات شورای عالی فرهنگی قریب بر ۳۰ دستگاه هستند پیگیری شود، نگاه برخی به سمت دستگاه قضایی و برخورد‌های قهرآمیز است که این موضوع نیز می‌تواند آسیب‌های به دنبال داشته باشد.

این مقام قضایی با اشاره به رهنمود‌های رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت التزام به شعائر دینی توام با حفظ اتحاد میان مردم گفت: حجاب امروز به عنوانی سلاح دشمن برای ایجاد دو دستگی در جامعه، تضعیف بنیان خانواده و در مرحله نهایی ضربه زدن به نظام تبدیل شده و بنابراین در کنار اقدامات سلبی بایستی با برنامه‌ای منسجم و منطقی و سیاست‌گذاری‌های دقیق این سلاح را با همراهی مردم از دشمن گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند بیان کرد: دستگاه قضایی زرند طی یک سال گذشته به دور از هیجان زدگی و تاثیر پذیری از هجمه‌های دشمنان صدور آرای متناسب و بازدارنده را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص ضمن اعمال محکومیت افراد به بالاترین مجازات قانونی، شرکت در دوره آموزش عمومی تحت عنوان ریحانه‌های بهشتی را نیز برای برخی که از روی سهل انگاری مرتکب جرم شده و از کشف حجاب اظهار پشیمانی کرده اند در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه