Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري يزد گفت: خروج دام سنگين و گوشت قرمز به منظور تنظيم بازار و تعادل قيمت ها از اين استان تا 15 فروردين 98 ممنوع است.

به گزارش ايرنا ، علي زيني وند روز شنبه در کارگروه تنظيم بازار استان اظهار داشت: اختيارات اين کارگروه به کميته گوشت تفويض شد تا بتوانند به صورت روزانه ، وضعيت آن را در بازار و استانهاي همجوار رصد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بايد در کنار واردات دام زنده از استان فارس به فکر واردات دام از سيستان و بلوچستان و حتي استان هاي غربي بود و از افرادي که اين توانايي را دارند در کنار نظارت بر عملکرد آنها ، حمايت کرد.
معاون استانداري يزد بر لزوم گسترش شبکه تأمين و نيز شبکه توزيع گوشت تأکيد کرد و ادامه داد: واردات گوشت از يک استان ، مشکل يزد را حل نمي کند و بايد اين محدوده را بيشتر کرده و به فکر واردات دام و گوشت از ساير استانها بود.
زيني وند درباره وضعيت گوشت مرغ هم گفت: در اين خصوص ، کميته مرتبط بايد به صورت روزانه ، ميزان مصرف و ورود مرغ را به استان رصد کند و فقط مجوز خروج گوشت مرغ به ، توليد مازاد بر مصرف داده شود و از سوي ديگر ، نيروي انتظامي با خروج غيرمجاز اين محصول برخورد جدي داشته باشد.
وي تأمين نهاده هاي دامي را جزيي از وظايف دستگاه هاي دولتي دانست و افزود: در عين حال از اتحاديه مرغداران اين توقع وجود دارد براي تأمين نياز مردم و تنظيم بازار ، تلاش جدي تري داشته باشد با اين حال معتقديم در اين موارد ، اتحاديه ها محور کار است.
اين مسئول با اشاره به تامين ميوه تنظيم بازار عيد تا 15 اسفندماه به استان تصريح کرد: در بحث شبکه توزيع نيز بايد با شهرداري و فرمانداري هماهنگي لازم انجام شود و با گسترش شبکه توزيع ، ميوه به تمام مناطق استان و بويژه در محلات و مناطق مختلف شهر يزد برسد.
معاون استاندار يزد در ادامه با تأکيد بر لزوم راه اندازي نمايشگاه بهاره اظهار داشت: بايد با نمايشگاه هاي بدون مجوز برخورد شود و در عين حال به مردم کمک شود تا امسال ، عيد سختي نداشته باشند.
در اين جلسه رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) يزد هم گفت: تاکنون 46 جلسه کارگروه تنظيم بازار در استان برگزار شده است.
محمدرضا علمدار يزدي افزود: دستورالعمل هايي براي تدابير ويژه به منظور حفظ تعادل قيمت ها در بازار تا پايان سال جاري و نيز دستورالعملي براي برگزاري فروش بهاره ، پاييزه و رمضانيه تدوين شده است.
وي با اشاره به تلاش هاي مجموعه استان در تنظيم بازار اظهار داشت : حدود 10 روز قبل ، محدوديت هايي در واردات دام زنده به استان ايجاد شد که با تلاش استاندار و معاون اقتصادي و همکاري وزارت کشور ، اين مشکل سريعا حل شد.
در اين جلسه مديرکل دامپزشکي يزد با بيان اينکه دي ماه، چالشي ترين ماه ورود دام به استان بود، گفت: در مردادماه 23 هزار دام کشتار شد ولي در دي اين تعداد به دليل کاهش ورود دام زنده به 14 هزار مورد رسيد.
علي اکبر حداد زاده خروج دام از استان يزد را کم اعلام کرد و افزود: با اين حال از نيروي انتظامي تقاضا داريم با خروج غيرمجاز دام سنگين از استان برخورد جدي داشته باشد.
همچنين مديرکل پشتيباني امور دام يزد اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاکنون 960 تن گوشت گوساله و گوسفند به استان وارد شد که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ، حدود هفت تا هشت برابر افزايش دارد.
سيدابوالفضل وکيلي درباره نهاده هاي دامي هم اظهار داشت: در اين مدت 28 هزار تن نهاده هاي دامي به استان وارد شد در حالي که سال قبل و تا پايان سال 23 هزار تن بود ولي مشکل اصلي اين بخش ، تفاوت قيمت ها ، کمبود انبار و عدم تعهد به موقع بخش خصوص در تحويل به موقع نهاده هاست.
سيدحسين دشتي مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري يزد ، سيد حسين بخشايش مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد کشاورزي يزد ، علي افشارپور معاون سازمان صمت استان و برخي مديران دولتي و اتحاديه هاي مختلف گزارشي از حوزه هاي کاري خود در تنظيم بازار ارائه کردند.
1968/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

به گزارش قدس آنلاین، اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و در حالی که این شرکت‌ها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را داشتند، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت. 

البته مناقشه درباره قیمت بلیت هواپیما به ماه‌های پیش از این تاریخ برمی‌گشت؛ زمانی‌که سازمان هواپیمایی از آذرماه از درخواست ایرلاین‌ها برای تغییر بلیت با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داده بود و حتی در برهه‌ای هم ایرلاین‌ها با استناد به آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه، قیمت‌ها را تغییر دادند؛ اما پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها باید صبر کنند تا افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آخرین تغییرات رسمی در قیمت بلیت هواپیما، این موضوع بار دیگر مطرح شده است و بار دیگر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را دارند و در مواردی حتی به‌صورت غیررسمی هم افزایش نرخ بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود، با وجود این همچون سال گذشته، هرگونه تغییر قیمت بلیت به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

در این خصوص محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - ۲۰ فروردین‌ماه درباره تصمیم گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

البته پس از آن اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاصله دو هفته‌ای و تا پایان فروردین منتشر شد، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این قید زمانی برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

تغییر قیمت بلیت هواپیما منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار

در این خصوص احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- به‌تازگی درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت که هنوز رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت‌گذاری‌های بلیت هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

به گفته او، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر ماند تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟