Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@11:13:07 GMT

پنس: اروپایی‌ها از برجام خارج شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۹۸۳۶

پنس: اروپایی‌ها از برجام خارج شوند

ساعت 24- معاون رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه کشورمان بار دیگر از اروپا خواست تا از توافق هسته‌ای خارج شود.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ باز هم به تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی علیه کشورمان پرداخت و بدون کوچک‌ترین اشاره به نقش واشنگتن و متحدان منطقه‌ای‌اش در ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان، ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در دنیا برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین حزب‌الله و حماس را گروه‌هایی تروریستی خواند که ایران همواره از آن‌ها حمایت کرده است.

پنس در ادامه مدعی شد که ایران به آتش جنگ در یمن و سوریه دامن زده و به این کشورها تسلیحات منتقل کرده است.

این مقام آمریکایی به اظهارات مقامات ایرانی علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ایران به‌طور آشکار خواهان نابودی اسرائیل است. یهود ستیزی ایران باید به‌طور جهانی محکوم شود و برای همیشه پایان یابد. ایران آشکارا خواهان یک هولوکاست دیگر است. ایران می‌گوید که مأموریت جمهوری اسلامی حذف اسرائیل از روی نقشه است.

وی با اشاره به نشست هفته گذشته در ورشو افزود: ما در ورشو گردهم جمع شدیم تا درباره مقابله با ایران رایزنی کنیم. بسیار جالب است که سران منطقه همگی روی این مسئله اتفاق نظر دارند که تهدید اصلی علیه ثبات و امنیت منطقه جمهوری اسلامی است. همان‌طور که در این نشست گفتم زمان آن رسیده که همگی ما دست به اقدام بزنیم. زمان آن رسیده که متحدان اروپایی ما دست از تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران بردارند.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نیز پس از نافرجامی نشست ضد ایرانی ورشو در بازدید خود از اردوگاه آشویتس اتهام بی اساس یهود ستیزی مشابه نازی‌ها را علیه ایران مطرح کرد.

پنس پیش از سخنرانی‌اش در کنفرانس مونیخ این ادعای خصمانه را مطرح کرد که تهران با همان نفرتی از جنس یهود ستیزی نازی‌ها در اروپا، تهدیدهایی جنایت‌آمیز می‌کند.

نشست ضد ایرانی ورشو نیز علی‌رغم مطرح شدن این مواضع افراطی علیه ایران در آن، بدون دستاورد مشخصی پایان یافت.

معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست ورشو نیز با بیان اینکه ایران برای موجودیت رژیم صهیونیستی ایجاد خطر می‌کند، مدعی شد: ایران در حال برنامه‌ریزی برای حذف اسرائیل از روی زمین و به دنبال راه‌انداختن یک هولوکاست دیگر است.

وی در این نشست هم خواهان خروج اروپایی‌ها از توافق هسته‌ای شد.

این در حالی است که فدریکا موگرینی و وزیر امورخارجه آلمان پس از این اظهارات پنس بر ادامه پایبندی‌شان به توافق هسته‌ای تاکید کردند. موگرینی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که حفظ توافق هسته‌ای با ایران مسأله‌ای امنیتی است.

هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان نیز در همین کنفرانس تعهد قدرت‌های اروپایی به توافق هسته‌ای را تکرار کرد و گفت: بدون برجام منطقه امن‌تر نخواهد بود و اتفاقاً به رویارویی آشکار نزدیک‌تر می‌شود.

رهبران اروپایی پیش از این بارها گفته‌اند که توافق هسته‌ای را برای حفظ امنیت منطقه مفید می‌دانند و برای ترغیب ایران به ماندن در توافق، به رغم خروج آمریکا از آن، سازوکار مالی جدیدی ایجاد کرده‌اند که امکان مبادلات مالی با ایران را فراهم کنند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگرها و مهمات بیشتری نیاز است.

در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگرها بدون سامانه‌ رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بارها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیماهای رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبارها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشورهای عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات وعده صادق حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه