Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی خانمان ها افرادی هستند که اکثرا به دلیل آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، خانوادگی و… در کوچه پس کوچه های شهر ها و کلانشهر ها دیده می شوند و شب و روز خود را در حاشیه پارک ها و زیر پل ها یا معابر عمومی می گذرانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، بی خانمان ها افرادی هستند که اکثرا به دلیل آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، خانوادگی و… در کوچه پس کوچه های شهر ها و کلانشهر ها دیده می شوند و شب و روز خود را در حاشیه پارک ها و زیر پل ها یا معابر عمومی می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در گرم خانه ها و سامانکده های شهرها محلی برای پذیرش این افراد وجود دارد.

اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت در رابطه با مشکلات گرم خانه و سامانکده شهر رشت گفته است: شهرداری رشت در این حوزه متحمل هزینه فراوانی شده و از نمایندگان دولت در شهر رشت و استان گیلان انتظار داریم به این مهم توجه کنند.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز به تجمع افراد بی خانمان و متکدی در برخی از کوچه های شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده این مسئله می توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ به گشت فوریتهای اجتماعی اطلاع داده تا نسبت به جمع آوری و اسکان این افراد اقدام شود.

وی افزود: غربالگری افراد حاضر در سامانکده و گرم خانه شهرداری رشت باید همواره مورد توجه بوده و با این اقدام از بروز و گسترش بیماریهای واگیردار جلوگیری شود.

شیرزاد با اشاره به عقد قرار داد همکاری ما بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این‌باره، گفت: پیرامون انجام غربالگری افراد حاضر در سامانکده و گرم خانه شهرداری رشت قراردادی ما بین شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعقد شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

** ظرفیت گرم خانه شهر رشت ۵۰ نفراست/ در شرایط برفی یک محل اضطراری اضافه می شود

 

امیرحسین علوی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت گرم خانه های شهر رشت، اظهار کرد: ظرفیت گرم خانه شهر رشت در مجموع ۵۰ نفر است.

رییس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: ۳۵ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم در این گرم خانه ها اسکان داده می شوند.

علوی با تأکید براینکه در شرایط برفی یک محل اضطراری دیگر هم به ظرفیت گرم خانه ها اضافه می شود، گفت: مثلا سال قبل یکی از قسمت های ناحیه یک منطقه چهار شهرداری را تجهیز کردیم و امسال هم این برنامه رو داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۸ هزار زائر در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: همزمان با ایام نوروز، هشت سالن در مشهد شامل شهید محرابی،  بسیج و بهشت، شهید علیمردانی، شهید شیرودی، شهید نامی و فرهنگسرای غدیر و مجموعه ورزشی وحدت در منطقه ثامن به امر اسکان زائران رضوی اختصاص یافت.

سید حسین غیاثی افزود: سالن‌های شهرداری مشهد در شرایطی میزبان هشت هزار زائر بارگاه مطهر رضوی در ایام نوروز بود که مجموعه ورزشی وحدت با پذیرش دو هزار زائر در این امر پیشتاز بود.

وی گفت: همچنین علاوه بر اسکان، خدماتی، چون فضای پارک خودرو، پذیرایی، استحمام رایگان، سرویس بهداشتی، نمازخانه و آشپزخانه برای زائران فراهم شد.

دیگر خبرها

  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • اسکان ۸ هزار زائر در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
  • اسکان مسافران نوروزی در ایلام افزایش یافت
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • افزایش ۵۹ درصدی میزان اسکان مسافران نوروزی در ایلام
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • بیت الجواد؛ خانه روزه داران کوچک
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • پیغام هولناک مقابل خانه ستاره نامدار فوتبال؛ خانواده ات را می کشیم اگر به این تیم برگردی!
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟