Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش آماری بیماری هاری و جولان سگ‌های ولگرد در شهرهای مختلف استان یزد باعث نگرانی مردم شده و لازم است در این زمینه مسئولان مربوط اقدامات جدی انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ متأسفانه در سال‌های اخیر به علل مختلف تعداد حیوانات ولگرد به‌ویژه سگ‌ها در شهرها و معابر عمومی افزایش یافته و موجب نگرانی مردم یزد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه امسال شرایط متفاوتی نسبت به قبل ازلحاظ حیوان گزیدگی داریم و اگر به مردم اطلاع‌رسانی نشود به معضل بزرگی دچار خواهیم شد.

نماینده شبکه بهداشت و درمان یزد در رابطه اظهار کرد: ویروس هاری بین حیوانات چه در حیات‌وحش و چه در محدوده شهرها گسترش یافته و به‌شدت فعال شده است و طی بررسی انجام‌شده ۲۸ مورد تست مثبت هاری حیوانی داشتیم که چهار مورد به شهر یزد و مربوط به گربه بوده و این آمار بی‌سابقه است.

مجید جعفری زاده با بیان اینکه هاری فقط مربوط به سگ نیست، اذعان کرد: متأسفانه مرگ هاری صد درصد است و در شهر یزد شواهد حاکی از مثبت بودن هاری و گسترش آن است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول امسال هزار و ۲۳۲ مورد حیوان گزیدگی مراجعه داشتند که ۵۶ درصد آن مربوط به گربه بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته آمار مراجعه‌کنندگان هزار و ۳۲ مورد بوده و در سال ۹۵، 689 مورد بوده است که این آمار نشان می‌دهد در ۹ ماهه اول امسال نسبت به کل سال ۹۵ آمار 2 برابری را داشته‌ایم.

مهندس ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در رابطه با وضعیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: در حال حاضر با همکاری مرکز حیوانات امید یزد به‌صورت پیمانکاری جمع‌آوری سگ‌ها انجام می‌شود.

سید حسین فقیهی در گفتگو با خبرنگار یزدرساخاطرنشان کرد: جمع‌آوری سگ‌ها طبق آدرسی که مردم اعلام می‌کنند به‌صورت زنده گیری با استفاده از داروی بیهوشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سگ‌های جمع‌آوری‌شده در پناهگاهی در بلوار نصر نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: از فروردین تا دی‌ماه امسال حدود یک هزار و 700 قلاده سگ جمع‌آوری ‌شده‌اند.

فقیهی افزود: تاکنون به حدود 70 درصد از سگ‌های جمع‌آوری‌شده واکسن هاری زده شده است و یک سری از سگ‌ها عقیم شده‌اند؛ تاکنون دستوری از دستگاه‌های ذی‌ربط برای رهاسازی آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه که حداقل فاصله لازم برای زدن دارت بیهوشی به سگ 15 متر است، اذعان کرد: این مسئله باعث شده تا زنده گیری سگ‌ها زمان‌بر باشد.

مهندس ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: در برخی مواقع با نایابی داروی بیهوشی مواجه شدیم و در حال حاضر این دارو را باقیمت بالا و به‌سختی تهیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استانداری، فرمانداری، مرکز بهداشت و دامپزشکی در این زمینه با ما همکاری دارند، گفت: در برخی مناطق از شهرهای اطراف تخلیه سگ‌های ولگرد در یزد صورت می‌گیرد و در این زمینه به کمک نیروی انتظامی احتیاج داریم.

فقیهی با بیان اینکه سگ‌ها بیشتر در مناطق حاشیه‌ای شهر هستند، تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های 137 شهرداری و شماره موبایل 09137752820 آقای وزیری سر اکیپ تیم زنده گیری سگ‌ها و دادن آدرس در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/3857

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان به سریلانکا اظهار کرد: سریلانکایی‌ها خودشان از آقای رئیسی برای افتتاح پروژه‌های ساخته‌شده توسط پیمانکاران کشورمان دعوت کردند؛ در سریلانکا سدی بسیار پیشرفته به لحاظ مهندسی توسط متخصصین کشورمان ساخته شده است که معمولی نیست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: این سد، موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را دارد و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این سد، آثار خیلی خوبی در کشور سریلانکا داشته است افزود: نشان دادیم می‌توانیم کیلومتر‌ها دورتر از خاک خودمان، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات صنعت مهندسی را به سایر کشور‌ها ارایه کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ