Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود مراکز توزیع گوشت قرمز منجمد موجب شده تا تقاضای بالایی در بازار ایجاد شود. در شهرستان قدس، تنها 3 مرکز برای توزیع گوشت دولتی فعال بوده که پس از فروش چند بسته به صورت دولتی، بسته های دیگر را به صورت آزاد به فروش می رسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، با توجه به تقاضای بالای بازار و کمبود مراکز توزیع گوشت قرمز، هر روز شاهد صف های طولانی از شهروندان هستیم که ساعت ها در صف ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت و گویی با مردم که از سحرگاه و در زیر بارندگی های زمستانی در صف ایستاده بودند، انجام شد.

شهروند خانه داری گفت: از ساعت 5 صبح همراه با بارش باران و تگرگ برای تهیه گوشت در صف ایستاده ایم. از مسئولین می خواهیم که واقعا به این مسئله و معضل توجه جدی داشته باشند و به داد مردم برسند. مردمی که برای تامین نیاز غذایی خود با این قشر کارگری و درآمد کم، ساعت ها در منتظر دریافت گوشت یخ زده می مانند و زمانی که توزیع در فروشگاه شروع می شود، فقط تعداد محدودی پخش شده و بقیه بسته ها را آزاد می فروشند. یعنی قیمت 45 هزار تومان دولتی را به صورت آزاد و با قیمت 85 هزار تومان می عرضه می کنند.

شهروند دیگری گفت: زمانی که از منزل بیرون آمدم، هنوز هوا تاریک بود و با ترس و لرز از شهرک ابریشم تا فروشگاهی در انتهای بلوار امام خمینی، آمدم. هیچ فروشگاهی در منطقه شهرک ابریشم برای توزیع گوشت نیست و مردم از مناطق مختلف برای تهیه گوشت در این صف های طولانی می ایستند. زن سالخورده که تا دقایقی پیش از مصاحبه در صف ایستاده بود، به دلیل اینکه ساعت ها زیر باران در صف بود، حالش بد شد و جهت مداوا و بهبود حالش به داخل فروشگاه برده شد.

 

 

بهروز سلگی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس، در ارتباط با تأمین گوشت قرمز و تنظیم بازار عرضه و تقاضا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سرویس اقتصادی قدس خبر، اظهار داشت: میزان عرضه و تقاضای بازار متناسب جمعیت نیست. جهت تنظیم بازار، تعیین فروشگاه های عرضه بر عهده ما نبوده و در ابتدا ۱۱ فروشگاه و با مقدا ر۱۳۸۰ کیلو مورد نظر بوده است، اما الان ۳ فروشگاه مسئول توزیع گوشت هستند.
وی افزود: فروشگاه‌های ارائه دهنده گوشت تنظیم بازاری، مورد تایید مدیریت تنظیم بازاری است و فروشگاه‌هایی را انتخاب کرده اند که امکانات مجهز را داشته باشند.
وی تاکید کرد: برای هر فروشگاه در سطح شهرستان روزانه ۱۵۳ کیلو گوشت در نظر گرفته شده است که در ابتدا استقبال خوبی صورت نمی‌گرفت ولی باحساسیت ها و التهابات در بازار گوشت مواجه شدیم. از طرفی پشتیبانی امور دام هم به شدت سهمیه شهرستان را کاهش داده است.

سلگی بیان داشت: طبق جلسه ای که در دادستانی تشکیل شد، جهاد کشاورزی موظف شد در پی افزایش سهمیه ای که ابتدا تخصیص داده شده بود، باشد که مکاتبات اداری آن صورت گرفته است از طرفی هم سایر دستگاه های مربوطه نیز پیگیری های لازم را انجام می دهند.
رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان قدس، تصریح کرد: در خصوص میوه شب عید هم تمهیداتی را اندیشیده ایم ولی هنوز سهمیه شهرستان مشخص نشده است. به محض مشخص شدن سهمیه، اقدامات بعدی برای تهیه و توزیع میوه شب عید را انجام خواهیم داد.

 

 

داوود کاظمی اقدم، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قدس، در ارتباط با نقش اداره دامپزشکی در فرایند توزیع گوشت قرمز منجمد، اظهار داشت:وظیفه اداره دامپزشکی، تایید بهداشتی و نظارت بر مراکز توزیع گوشت قرمز، مرغ و ماهی در فرآیند توزیع است و سیستم توزیع و پخش گوشت توسط اصناف و جهاد کشاورزی با هماهنگی ستاد تنظیم بازار زیر نظر فرمانداری انجام می شود. لذا نقش دامپزشکی نظارت بر توزیع گوشتی است که باید به صورت منجمد شده به مصرف کننده برسد و در حین نگهداری انجمادزدایی و خراب نشده و سالم به دست مصرف کننده برسد. همچنین رسیدگی به شکابات مصرف کنندگان مبنی بر شُل شدگی و رفع انجماد زمان خرید گوشت بوده که با تذکر، تعهد و اخطار به فروشنده، مجاب می شود که نکات حمل و نقل سرد را رعایت کند تا از ایجاد آلودگی و بیماری جلوگیری شود. شهروندان می توانند در صورت برخورد با هرگونه تخلفی در کیفیت گوشت دریافتی، با شماره 02146803036 تماس گیرند و آن را گزارش دهند.

وی افزود: جلسات تنظیم بازار در فرمانداریر برگزار شده و اصناف و جهاد کشاورزی نظارت بر بازار و توزیع داشته و پشتیبانی امور دام نیز توزیع بار را انجام می دهند. با توجه به کمبود مراکز عرضه نسبت به جمعیت شهر، افزایش تعداد این مراکز برعهده ما نیست.

کاظمی ضمن ارائه پیشنهاد جهت بهبود روند توزیع گفت: بهتر است نماینده ای آموزش دیده در مراکز عرضه، مستقر باشد و توجه شود که بار دریافتی همراه با بیجک دامپزشکی بوده تا علاوه بر کنترل حجم دریافتی، سلامت محصول نیز کنترل شده باشد.

 

خبرنگار قدس خبر، همچنان پیگیر است تا به سریال توزیع گوشت قرمز ساماندهی شود و از مسئولین شهر می خواهیم با افزایش مراکز عرضه و نظارت جدی در سیستم توزیع و جلوگیری از فروش آزاد گوشت دولتی، برخورد قانونی با آنها داشته و توجه جدی به صف های طولانی که از ساعت 5 صبح تا ساعت ها پس از ظهر، تشکیل شده است، داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه گوشت و تخم مرغ خودکفا است، در ارتباط با وضعیت شکر استان گفت: ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی شاه حسینی صبح امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه نظارت بر بازار جدیت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کارگروه به آن توجه ویژه می‌شود بحث قیمت محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد در زمینه تولید گوشت سفید و همچنین در حوزه جوجه ریزی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و از قطب‌های اصلی تولید این محصول مهم کشور به حساب می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، استان یزد را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ کشور دانست و عنوان کرد: تلاش بسیار زیادی شده که در حوزه گوشت مرغ اقدامات لازم انجام شود تا علاوه بر اینکه هیچ کمبودی در بازار وجود نداشته باشد، قیمت آن هم کاهشی باشد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور 82 هزار تومان است اما با توجه به اقدامات صورت گرفته و حجم جوجه ریزی در استان یزد، قیمت این محصول در مغازه‌های استان یزد به طور تقریبی 77 هزار تومان است که نسبت به مصوب پنج هزار تومان کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر گوشت مرغ، در استان یزد زمینه تخم مرغ هم خودکفا است ادامه داد: تولید تخم مرغ استان یزد مازاد بر نیاز استان است و به سایر نقاط ارسال می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت تامین شکر در استان یزد ادامه داد: سهمیه شکر به میزان مطلوب برای استان یزد در ماه مبارک رمضان اخذ شد و علاوه ‌بر آن به میزان یک هزار و 200 تن شکر سهمیه صنفی و خانوار با نرخ دولتی اخذ شده که قرار است در سکوهای تنظیم بازار عرضه شود.

شاه‌حسینی در خصوص قیمت گوشت قرمز در استان یزد تصریح کرد: استان یزد تولیدکننده گوشت قرمز نبوده و واردکننده نهاده‌های دامی است.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت مرغ در بازار