Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه کردستان از نظر اقتصادي ظرفيت لازم را براي توسعه ندارد، گفت که هدف دولت ارتقاي ظرفيت اقتصادي و ايجاد زمينه براي توسعه اين استان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عبدالناصر همتي عصر شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در مجموع هدف ما اعتلاي کردستان است و در روزهاي آينده شاهد بهبود و بهتر شدن وضعيت اقتصادي اين استان خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: کردستان از لحاظ اقتصادي ظرفيت لازم را براي توسعه و اشتغال ندارد، بنابراين به اين نتيجه رسيديم با کمک صندوق توسعه ملي و بانک هاي کشور کار ويژه اي براي اين استان انجام دهيم.
رئيس کل بانک مرکزي به سهم يک درصدي کردستان از تسهيلات کشور اشاره کرد و افزود: پايين بودن تسهيلات استان به کمبود سپرده هاي بانکي در استان برمي گردد که تلاش مي کنيم اين کمبود را جبران کنيم.
همتي اضافه کرد: تلاش ما اين است که اين چرخه را بشکنيم و از ديگر منابع مالي کشور براي کردستان توسعه بيشتري ايجاد کنيم.
وي با بيان اينکه تصميم ما اين است حجم سهم تسهيلات کردستان را بيشتر کنيم، يادآور شد: تلاش مي کنيم طرح هاي خوبي را در استان راه اندازي کرده و زمينه توسعه اشتغال اين منطقه را فراهم کنيم.
رئيس کل بانک مرکزي به حضورش در جلسه گروه اقتصادي مقاومتي کردستان اشاره کرد و گفت: در اين جلسه طرح هاي خوبي بررسي و مقرر شد طرح هايي که کوچکتر و متوسط هستند را سريعتر تامين مالي کنيم که عمده آن ريالي بود.
همتي اظهار داشت: طرح هايي که تامين مالي ريالي نياز دارند را در اولويت قرار داده و بانک مرکزي با کمک صندوق ملي و بانک هاي عامل نسبت به تامين منابع مالي آنها اقدام مي کنند.
وي با اشاره به اينکه در جلسه گفتگوي دولت و بخش خصوصي نيز قرار شد تسهيلات لازم در اختيار اين بخش قرار گيرد، افزود: در اين جلسه نيز تصميماتي درباره رفع موانع و محدوديت هاي واحدهايي که مشکل کارگري (از جمله چک برگشتي و مشکلات مالياتي) دارند، گرفته شد.
همتي به جلسه با شهرداران 10 گانه کردستان نيز اشاره کرد و يادآور شد: درباره مشکلات شهرداري هاي استان مانند حقوق کارگران و بدهي هاي آنان تصميمات ويژه اي گرفتيم که ظرف يکي 2 هفته آينده به نتيجه مي رسد و تامين مالي خوبي شامل شهرداري هاي اين استان مي شود.
به گزارش ايرنا، رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران براي بازديد از يک طرح بزرگ صنعتي و شرکت در چند جلسه از جمله شوراي گفت و گوي بخش خصوصي با دولت روز شنبه به استان کردستان سفر کرد.
شرکت در نشست ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، گفتگوي دولت و بخش خصوصي و جلسه کميسيون هماهنگي بانک‌ها از جمله مهمترين برنامه‌هاي رئيس بانک مرکزي و هيات همراه در سفر يک روزه رئيس کل بانک مرکزي و هيات همراه به کردستان است.
شرکت در کارگروه طرح هاي پيشران با حضور سرمايه گذاران و مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط، جلسه با شهرداران شهرهاي سنندج، سقز، بيجار، قروه، مريوان، بانه و کامياران از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه رئيس کل بانک مرکزي به استان کردستان است.
7355 / 9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین