Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو  با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور نصب و راه اندازی شده است، اظهار داشت: پروژه افزایش ظرفیت شبکه فیبرنوری کشور، در دست انجام است که بر مبنای آن، تا کمتر از ۲ ماه آینده، ۱۴ هزار کیلومتر به ظرفیت شبکه فعلی افزوده می شود.

وی با بیان اینکه فیبرکشی ۱۴ هزار کیلومتر از جاده ها و شهرهای کشور رو به اتمام است، ادامه داد: تنها کمتر از هزار کیلومتر از این پروژه باقی مانده است که امید می رود تا اردیبهشت ماه نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور برای ارائه خدمات به اپراتورهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: در کنار افزایش ظرفیت شبکه فیبرنوری، ظرفیت شبکه انتقال پهنای باند و نیز شبکه IP داخلی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افتتاح این دو پروژه گفت: با اقدامات انجام شده طی ۱۰ ماه، موفق شدیم ظرفیت شبکه اینترنت داخلی (IP) را به ۳ برابر افزایش دهیم که این اقدام در جهت افزایش ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات انجام گرفت.

عباسی شاهکوه، بهبود قابل توجه کیفیت و افزایش ظرفیت های زیرساختی به اپراتورها را از جمله اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداری از ظرفیت های شبکه IP ، کمبودی در امکانات زیرساختی وجود ندارد و اپراتورها ادعایی مبنی بر اینکه زیرساخت امکانات در اختیارشان نمی گذارد، ندارند. درهمین حال بحث کیفیت شبکه ارتباطی کشور نیز به مراتب بهبود قابل توجهی داشته است.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از ظرفیت ۱۴ هزار کیلومتری شبکه فیبرنوری کشور نیز شاهد افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور خواهیم بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جاده اینترنت اینترنت جاده پارس شبکه افزایش ظرفیت پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، (پنجشنبه) همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان سفر می‌کند.

زارع پور در این سفر به نمایندگی از دولت به شهرستان میامی می‌رود و ضمن شرکت در شورای اداری، تعدادی از پروژه‌های عمرانی از جمله پست برق جدید این شهرستان را افتتاح می‌کند.

علاوه بر آن با حضور وزیر ارتباطات، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان میامی و رضوان آغاز می‌شود.

قرار است آسیاتک از اپراتورهای دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات در مجموع با احداث ۲۰ کیلومتر فیبرنوری همه خانوارهای شهرستان‌های میامی و رضوان را تحت پوشش قرار دهد.

وزیر ارتباطات سپس برای بازدید میدانی از وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به شاهرود می‌رود.

سفر زارع پور به استان سمنان نخستین سفر استانی وی در سال جدید به شمار می‌رود.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کشور با پیشرفت ۳۵ درصدی از ۷ میلیون پوشش خانوار گذر کرده است و مطابق برنامه باید تا پایان این دولت به ۲۰ میلیون پوشش خانوار برسد

کد خبر 6081636 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر ارتباطات از اجرای طرح فیبر نوری شاهرود و دامغان
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور