Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@15:26:30 GMT

ابداع یک میکروسکوپ برای مشاهده دی‌.ان‌.ای

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۰۰۶۱

ابداع یک میکروسکوپ برای مشاهده دی‌.ان‌.ای

خبرگزاری میزان- اتحادیه اروپا اقدام به تأمین مالی برای توسعه میکروسکوپی موسوم به "سلی‌ویوئر" کرده است که می‌تواند حوزه تشخیص پزشکی را متحول کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یک میکروسکوپ فوق‌العاده واضح توسط اتحادیه اروپا در حال توسعه است که دانشمندان را قادر به دیدن کوچک‌ترین اجزای سلول‌های فردی از جمله دی‌ان‌ای می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه "سلی‌ویوئر"(CELLVIEWER) در حال توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای این میکروسکوپ قدرتمند است.

این پروژه می‌تواند تغییرات اساسی در نحوه بررسی سیستم‌های سلولی ایجاد کند و درک بهتری از فرآیندهای بیولوژیکی فراهم کند.

این میکروسکوپ در یک آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل بازیابی و تمایز سلول‌های بنیادی جنینی موش است.

این سلول‌های بنیادی می‌توانند به انواع دیگر سلول‌ها تبدیل شوند. با جمع آوری اطلاعات در سطح نانو، دانشمندان امیدوارند بتوانند یک مدل ایجاد کنند که بتواند پیش‌بینی کند که محرک‌ها چه نوع فنوتیپی را در یک ارگانیسم تولید می‌کنند.

این پروژه به مدت سه سال است در حال اجراست و دانشمندان اکنون درک بهتری از نحوه تبدیل سلول‌های بنیادی جنینی به انواع دیگر سلول‌ها پیدا کرده‌اند.

این تحقیق در نهایت می‌تواند به پزشکی اعصاب کمک شایانی کند. "سلی‌ویوئر" احتمالاً تبدیل به یک ابزار تشخیصی مهم برای اهداف پزشکی آینده خواهد شد.

تیم پروژه پشتیبانی از توسعه "سلی‌ویوئر" از یک کنسرسیوم جهانی از مؤسسات تحقیقاتی پیشرو آمده است و شامل متخصصان شناخته شده بین‌المللی در زمینه زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی و کروماتین، میکروسکوپ‌های فوق واضح، مدل‌سازی کمی از سیستم‌های بیولوژیکی و توسعه سخت افزار و نرم افزار است.

توسعه فناوری میکروسکوپی با پروژه‌های چند میلیون دلاری مانند "سلی‌ویوئر" توانایی بالقوه تغییر پزشکی مدرن را دارند. اما میکروسکوپ‌ها در خانه هم اثرگذار هستند، چرا که میکروسکوپ‌هایی که به گوشی هوشمند شما متصل می‌شوند می‌توانند دانشمندان نونهال را تحویل جامعه دهند.

آنها همچنین می‌توانند به بهبود سلامت افراد کمک کنند. به عنوان مثال یک میکروسکوپ متصل به گوشی هوشمند که توسط پروفسور "یوشیمیتو کوبوری" از دانشگاه ایلینوی ساخته شده است به مردان اجازه می‌دهد تا میزان اسپرم خود را نظارت کنند. سپس کاربران می‌توانند یک ویدئو از نمونه اسپرم خود ضبط کنند و سپس آن را برای تجزیه و تحلیل به یک آزمایشگاه ارسال کنند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علمی فناوری فناوری نوین میکروسکوپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج

شهردار سنندج گفت: دو برابر آنچه را که در سال گذشته در حوزه آسفالت، توسعه فضای سبز، اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی انجام داده‌ایم، در سال‌جاری عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار کرد: سنندج شهر دارالعلم، دارالاحسان و دارالعرفان است و به لحاظ علما، عرفا، قاریان، حافظان قرآن، دراویش و صوفیان دل‌پاک که تمام وجود خود را نثار قرآن، عشق به رسول خدا کرده‌اند، در طول تاریخ بسیار غنی بوده است.

وی افزود: خدمت‌رسانی صادقانه و شبانه‎‌روزی به شهروندان و تلاش در راستای توسعه عمران شهری و پاسخگویی به مطالبات شهروندان از اولویت‌های مهم در مجموعه شهرداری سنندج بوده است و در این راستا هر آنچه را که در توان داشته‌ایم، در طبق اخلاص گذاشته‌ایم.

شهردار سنندج ادامه داد: در مسیر رفع مشکلات شهر و جلب رضایتمندی شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در سال‌جاری تلاش مضاعف خواهیم داشت.

رشیدی اضافه کرد: با وجود تمام تنگناهای اقتصادی و نبود درآمد پایدار در سال گذشته ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه سرانه فضای سبز و اجرای نهضت آسفالت و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام توانستیم حقوق کارکنان را کاملاً به‌روز کنیم و در پایان سال نیز حقوق، عیدی، سنوات و پاداش کل نیروهای خدوم این نهاد خدمت‌رسان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری خوبی که طی تقریباً دو سال گذشته در حوزه مدیریت شهری در سنندج انجام شده است در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و دو برابر آنچه را که در سال گذشته در حوزه آسفالت، توسعه فضای سبز، اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی انجام داده‌ایم، در این سال عملیاتی خواهیم کرد.

شهردار سنندج گفت: امیدآفرینی در جامعه مهم‌ترین اولویت ما در مجموعه مدیریت شهری است و در این راستا تمام ظرفیت‌ها را پای کار خواهیم آورد.

کد خبر 739930

دیگر خبرها

  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون