Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير جهاد کشاورزي دستورالعمل «صدور، تجديد، تعليق، رفع تعليق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاينده ها در محصولات کشاورزي» و شيوه نامه اجرايي آن را ابلاغ کرد.

به گزارش شنبه تارنماي وزارت جهاد کشاورزي، محمود حجتي در اين دستورالعمل که آن را به معاونان خود و روساي سازمان هاي تابع و جهاد کشاورزي استان ها فرستاد، هدف از «دستورالعمل صدور، تجديد، تعليق، رفع تعليق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاينده ها در محصولات کشاورزي» را به استناد بند (ج) ماده (31) قانون برنامه ششم توسعه براي توسعه پايدار کشاورزي، امنيت غذايي و ارتقاي سلامت محصولات کشاورزي و اعمال استانداردهاي ملي کيفيت محصولات کشاورزي اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پايه اين دستورالعمل، وظيفه هماهنگي و نظارت بر فعاليت هاي مرتبط به عهده دفتر محيط زيست و سلامت غذا و در استان ها به عهده رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان است.
دفتر به ارائه گزارش فصلي به وزير موظف شده است.
در شيوه نامه اجرايي آمده است اين دستورالعمل در سال 1397 با اخذ نظر معاونت هاي تخصصي، سازمان هاي جهاد کشاورزي استان ها و با هدف تسريع و بهره مندي از سامانه هاي نوين، ساده سازي فرآيندها و استفاده از خدمات رسان ها و شرکت هاي تخصصي موضوع ماده 2 قانون افزايش بهره وري بخش کشاورزي مورد بازنگري قرار گرفت.
برخي از مهمترين اصلاحات انجام گرفته در اين دستورالعمل به شرح زير است:
اجراي مديريت تلفيقي محصول (آي.سي.ام) به جاي مديريت تلفيقي آفات (آي.پي.ام)، کاهش بروکراسي اداري و صرفه جويي در وقت و انرژي به منظور اعمال مديريت سبز و تسهيل و ساده سازي طي مراحل درخواست تا توليد از طريق درگاه الکترونيکي و پنجره واحد خدمات و بکارگيري خدمات رسان هاي مختلف از قبيل کلينيک هاي گياهپزشکي، آزمايشگاه هاي تجزيه خاک و آب و گياه، شرکت هاي خدمات فني و مهندسي کشاورزي و شرکت هاي بازرسي مورد تاييد سازمان ملي استاندارد و غيره.
** مراحل اخذ نشان حدمجاز آلاينده ها در محصولات کشاورزي
با توجه به الکترونيکي شدن فرآيند اخذ پروانه، دريافت هرگونه وجه اضافي غيرقانوني در مجموعه ستاد وزارت جهاد کشاورزي و سازمان هاي جهاد کشاورزي استان ها براي ارائه خدمات براي اخذ نشان حد مجاز آلاينده ها در محصولات کشاورزي ممنوع است.
متقاضي اخذ نشان حدمجاز آلاينده ها در محصولات کشاورزي بايد براي ثبت نام از طريق لينک `درخواست توليد محصولات گواهي شده` در پايگاه اطلاع رساني محصولات گواهي شده و ارگانيک، شناسه و رمز عبور خود را دريافت کند.
سپس بايد درخواست صدور پروانه کاربرد و مدارک مورد نياز (تصوير پروانه فعاليت، تصوير آگهي ثبت نام يا علامت تجارتي، شناسنامه واحد توليدي و فرم هاي مربوط) در سامانه تکميل و بارگذاري شود.
پس از ثبت مدارک، متقاضي نسبت به انتخاب مدير کنترل کيفيت از بين اسامي مندرج در سامانه اقدام مي کند.
رئيس مرکز خدمات جهادکشاورزي، ضمن بررسي مدارک و مستندات دريافت شده، نسبت به تاييد يا رد مدارک،اقدام و نتيجه را به متقاضي براي طي مراحل بعدي ارسال مي کند.
در صورت تاييد مدارک، متقاضي نسبت به عقد قرارداد با مدير کنترل کيفيت معرفي شده در سامانه اقدام مي کند. مدير کنترل کيفيت بايد ثبت اطلاعات و بارگذاري مدارک مورد نياز را انجتم دهد.
همچنين متقاضي بايد با يکي از شرکت هاي بازرسي ذيصلاح معرفي شده در سامانه قرارداد ببندد. شرکت بازرسي کننده بايد نسبت به بارگذاري قرارداد، جمع آوري و تکميل مدارک خود در سامانه اقدام کند.
متن کامل اين دستورالعمل و مراحل بعدي آن در درگاه اطلاع رساني محصولات گواهي شده و ارگانيک به نشاني cerganic.maj.ir قابل دسترسي است.
اقتصام*9186*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اکیپ‌های برداشت محصولات در مناطق مختلف فعال هستند، گفت: کارشناسان سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی روزانه اقدام به بازدید از کمباین‌های مشغول برداشت محصولات پاییزه می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: اکیپ‌های برداشت در حین بازدید از مزارع و کمباین‌ها توصیه‌های لازم در خصوص تنظیمات کمباین و منع آتش زدن بقایا و کاه و کلش مزارع نیز به کشاورزان منطقه صورت می‌گیرد.

توکلی افزود، در حین برداشت عملکرد مزارع توسط کارشناسان ارزیابی می‌شوند.

کد خبر 6087140

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود