Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر صهیونیست درباره کنفرانس ورشو و حضور مقامات برخی رژیم‌های عربی در کنار نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز عقیده کرد اظهارات مقامات سعودی، بحرین و امارات در ورشو به گونه‌ای بود که گویا از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صادر شده است. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرنگار اعزامی پایگاه خبری صهیونیستی وللا به کنفرانس ورشو در تحلیلی اعلام کرد اظهارات مقامات سعودی، بحرین و امارات در ورشو به گونه‌ای بود که گویا از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طال شلیف در واکنش به اظهارات وزیران خارجه عربستان، بحرین و امارات در کنفرانس ورشو تصریح کرد اظهارات وزیران خارجه سعودی، بحرین و امارات اینگونه به نظر می‌رسید که گویی در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نوشته شده است.

شلیف در تحلیل خود آورده است کشورهای عربی شرکت کننده در کنفرانس ورشو، این قدرت را به نتانیاهو دادند تا اثبات کند که مواضع  افراطی دولتش نه تنها منجر به انزوای اسرائیل نشده است، بلکه به طور مشخص منجر به تقویت جایگاه منطقه‌ای آن شده است.

وی افزود عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان(عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان)،‌عبدالله بن زاید آل نهیان و خالد بن احمد آل خلیفه وزیران خارجه امارات و بحرین برای حمایت از مواضع اسرائیل در خلال کنفرانس ورشو چنان با هم مسابقه گذاشته بودند که فراتر از سقف تمام انتظارات و پیش‌بینی‌های قبلی بود. اظهاراتی که دوستان قدیمی و جدید ما در عربستان، امارات و بحرین بیان کردند، طوری بود که گویا در دفتر نتانیاهو نخست وزیر آماده شده بود.

نتانیاهو، وزیران خارجه عرب را هنگامی که دفتر عمدا نوار ویدئویی ضیافت شام پشت درهای بسته وی با وزیران خارجه سعودی، بحرین و  امارات را بدون اطلاع آنها منتشر کرد، در تنگنا قرار داد.

نتانیاهو ممکن  است در پس در تنگنا قرار دادن یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان باشد، زمانی که وزیر عمانی برای دیدار با وی در هتل محل اقامتش وارد این مکان شده بود.

تحلیل روزنامه الدیار از کنفرانس ورشو و هشدار درباره عواقب آن برای اعراب

خبرنگار اعزامی این رسانه صهیونیستی به کنفرانس ورشو در ادامه افزود دیدار میان نتانیاهو و بن علوی قرار بود سری باشد، بن علوی از در ورودی پشتی هتل از طریق آسانسور ویژه وارد شد، اما با دیدن روزنامه‌نگاران اسرائیلی که منتظر وی بودند، غافلگیر شد که مجبور شد دیدار خود با نتانیاهو را علنی کند.

این در حالی است که وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با یک شبکه آلمانی مدعی شده است که اسرائیل طرفی در خاورمیانه است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بن علوی در گفت‌وگو با دویچه وله آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان گفته است کشورش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های فلسطینی و اسرائیلی به منظور برقراری صلح در خاورمیانه همچون یک میانجی صلح عمل می‌کند.

وی افزود ما مدتی است که اسرائیل را دولتی از دولت‌های خاورمیانه قلمداد می‌کنیم، هر چند اسرائیل در حال حاضر خیلی به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد، ولی معتقدم اسرائیل شاید از تبعاتی که باید در صورت اعتراف به اینکه دولتی از دولت‌های خاورمیانه است، تحمل کند، می‌ترسد.

بن علوی اظهار داشت سیاست خارجی عمان مبتنی بر استقلال و بی‌طرفی مثبت است و این بی‌طرفی، شامل ایران هم می‌شود.

وزیر خارجه عمان همچنین از شورای همکاری خلیج فارس و نقشی که سلطان‌نشین عمان و کویت برای حل بحران میان قطر و چهار کشور عربی به سرکردگی عربستان ایفا می‌کند، سخن گفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته در کنفرانس موسوم به صلح در هلند با بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار کرده بود، وی در اواخر اکتبر 2018 با سفر به عمان با سلطان قابوس دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عرب فاش کرد که عربستان و امارات از باز کردن حریم هوایی خود به روی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دفع حمله بی‌سابقه ایران در شنبه گذشته خودداری کردند.

به گزارش مشرق، به نوشته این روزنامه، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند، ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مشاجره نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • جزئیات دعوای نتانیاهو با وزیرخارجه آلمان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل