Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@15:28:05 GMT

موضوع قاچاق کالا باید دقیق نظارت و کنترل شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۰۲۵۵

موضوع قاچاق کالا باید دقیق نظارت و کنترل شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع قاچاق کالا امری حیاتی و بسیار مهم بوده، هست و خواهد بود و باید دقیق نظارت، کنترل و با جدیت با آن مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی محمد احمدی امروز در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: باید نگاه به قاچاق منحصر به یک استان کوچک و یا بزرگ نباشد، بلکه فرا بخشی و در سطح ملی باشد، چرا که پیامد آن خانمان برانداز و از بین برنده هویت، فرصت ها، اشتغال و اقتصاد یک جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در برهه کنونی بیش از همیشه باید به مسئله قاچاق توجه شود چرا که دشمن به ما فشار وارد می کند تا واحدهای تولیدی ما را به تعطیلی بکشاند.

 

احمدی ابراز داشت: دشمن با برنامه ریزی شبکه هایی را تشکیل داده و منابع مالی زیادی در اختیار آنها قرار می دهد تا مرزها و مجاری ورودی و خروجی عرضه کالاها را دچار مشکل کند.


وی با بیان اینکه، قاچاق دام یکی از این برنامه هاست، اظهار داشت : مسئولین نباید دست و چشم بسته و بی اعتنا به موضوع قاچاق باشند، چرا که این مسائل به معیشت مردم لطمه می زند و در جامعه مسائل روحی و روانی به دنبال دارد. 


استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان وظایف هر دستگاه را در این خصوص معین و از هر دستگاه عملکرد بخواهد و در نشست های بعدی گزارش کار ارائه دهند به گونه ای که عملکردها و فعالیت ها بهبود شرایط ایجاد کرده باشد.


احمدی به مسئله ورود انبارهای استان در سامانه ثبت انبارها تاکید کرد و افزود: از برآورد بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ انبار در استان تاکنون یک هزار و ۶۱۰ انبار ثبت شده اند و باید شرایط به گونه ای به پیش ربود که همه انبارهای استان شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت شوند.


دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری میزان کشفیات قاچاق در استان به ارزش افزون بر ۳۵۲ میلیارد ریال بوده که این عدد در مدت مشابه پارسال ۲۸۹ میلیارد ریال است.


حسین بهمنی اظهار داشت: در همین رابطه یک هزار و ۸۹۵ نفر دستگیر شده اند اما در ۱۰ ماهه سال ۹۶ یک هزار و ۹۵۷ نفر دستگیر شدند.


وی یادآور شد: در ۱۰ ماهه امسال ۶۱۲ خودرو حمل کالای قاچاق توقیف و چهار باند متلاشی شد و این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۶۷۱ خودرو و شش باند بود.


شایان ذکر است، در این نشست مصوبات جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزیر ارشاد حمله تروریستی حادثه تروریستی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان استاندار کهگیلویه و بویراحمد قاچاق دام قاچاق کالا و ارز معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باشت یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی آن ناشناخته مانده است. شهر باشت تلفیق جذابی از تاریخ تمدن کهن و باهویت اسلامی است که بین دو کوه و محدود به دو رودخانه زهره و شاه بهرام قرار دارد. بوستان یکی از بخش‌های شهرستان باشت است. تپه‌های رویایی، درختان سرسبز، بوستان‌های دل انگیز و واقع شدن بخش بوستان در محور شریانی جنوب به شمال موجب استقبال گردشگران از این منطقه بکر شده است. آثار تاریخی و اقامتگاه‌ها دائمی و مهمتر از آن مهمان پذیری مردم منطقه رونق گردشگری را در بوستان باشت به اوج خود رسانده است. پل بریم (چم بلبل)، دوگوردوپا، چهارصفه خان احمد، شلالدان، شوش وبوستان، دشت عنا، پشت کوه خان احمد، بوستان باشت را به مقصد طبیعت دوستان تبدیل کرده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد