Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - سرپرست فرمانداري هنديجان گفت:عمليات سمپاشي هوايي زمين هاي کشاورزي هنديجان با پهپاد، به منظور پيشگيري از هجوم و مقابله با آفت ملخ دريايي، از روز شنبه در اين شهرستان آغاز شد.

علي بويري شامگاه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا بيان کرد:امروز حدود 2 هکتار از زمين هاي کشاورزي هنديجان با حضور 2 تيم پهپادي سم پاشي شد و در روزهاي آينده تا 30 هکتار در روز افزايش خواهد يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: تاکنون حدود 90 هکتار از زمين هاي کشاورزي هنديجان نيز از طريق زميني و به روش پشت تراکتوري و فرغوني به منظور پيشگيري و جلوگيري از هجوم احتمالي ملخ هاي دريايي سمپاشي شده است.
وي با بيان اينکه يک هواپيماي سمپاش نيز در روزهاي گذشته در اين شهرستان مستقر شده بود افزود: به دليل بارندگي هاي اخير در اين شهرستان امکان پرواز اين هواپيما تاکنون فراهم نشده بود ولي پيش بيني مي شود از فردا اين هواپيما نيز با خشک شدن باند پروازي عمليات خود را آغاز کند.
ملخ دريايي يکي از مضرترين انواع ملخ هاست که بومي ايران نيست و در کشورهاي ديگر به نام ملخ صحرايي يا بياباني ناميده مي شود و چون معمولاً از روي خليج فارس پرواز، و خود را به ايران مي رساند به همين دليل در ايران به آن ملخ دريايي مي گويند.
سواحل دريايي مرز رويت و نخستين محل براي مشاهده احتمالي اين ملخ هاست و 2 بندر بحرکان و سجافي شهرستان هنديجان در حال پايش روزانه براي تعيين سطح تراکم اين ملخ ها(تعداد در متر مربع) هستند.
آخرين بار در سال 1372 اين ملخ ها در اين شهرستان مشاهده شدند و در سال 1342 نيز به صورت تهاجمي به محصولات کشاورزي در اين شهرستان حمله و خسارت سنگين به بار آوردند.
به منظور پيشگيري و مقابله با هجوم احتمالي ملخ دريايي در اين شهرستان يک فروند هواپيماي سمپاش ظهر جمعه 20 بهمن در اين شهرستان مستقر شد.
بندر هنديجان با 95 کيلومتر مرز آبي و 2 بندر تجاري و صيادي سجافي و بحرکان در جنوب خوزستان و شمال خليج فارس قرار گرفته‌ است.
7163/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد، گفت: با انجام گلریزان کمک ۴۰ میلیارد ریالی خیران و فعالان اقتصادی بندر امیرآباد برای آزادی زندانیان نیازمند و کمک به خانواده زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، مراسم گلریزان کمک به آزادی زندانیان با همت ریاست دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان در بندر امیرآباد برگزار شد و فعالان اقتصادی بندر امیرآباد با اهدای کمک‌های نقدی 40 میلیارد ریالی، به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند

علی اصغر میرزایی، اظهار داشت: طبق سنت هر ساله با حمایت و کمک خیرین و حمایت از زندانیانی که به سبب جرائم غیرعمد و عدم تمکن مالی گرفتار حبس شده‌اند، گلریزان برگزار شد.

وی افزود:  با همت خیران دلسوز کمک به آزادی زندانیان و حمایت از خانواده‌های آن‌ها انجام شده که عمل خیر منجر به آزادی می‌شود و می‌توانند به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

فرماندار بهشهر ادامه داد: با  آزادی هر زندانی از میزان آسیب های اجتماعی نیز کاسته خواهد شد.

رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر نیز با اشاره به برخی مسائل پیرامون مشکلاتی که در زمان حبس برای زندانیان به دلیل عدم تمکن مالی و آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود، گفت: این مبالغ و کمک‌ها به ستاد دیه استان اختصاص می‌یابد و به حساب ستاد دیه پرداخت می‌شود و هر میزان کمکی که از شهرستان به ستاد دیه انجام شود، دو تا سه برابر از سوی ستاد مذکور تأمین شده و جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شهرستان برگشت داده ‌می‌شود.

محمدعلی موسی پور گرجی، مدیر کل بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد هم گفت: کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد وظیفه همگانی و یک تکلیف شرعی و دینی است که باید آن را به فرهنگ حسنه تبدیل کنیم.

وی افزود: سنت حسنه آزاد سازی زندانیان علاوه بر حفظ آبروی یک خانواده موجب کاهش آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از گرفتاری سرپرست خانواده در بند زندان می‌شود و شرکت های مستقر در بندرامیرآباد هم در این راستا برای گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد وارد کار شده که با فرهنگ سازی ، همدلی و مشارکت همه فعالان اقتصادی این کمک‌ها ادامه دار خواهد بود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بهشهر نیز ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در این عمل خداپسندانه گفت : علاوه بر آزادی زندانیان از طریق جمع آوری کمک های خیران، خدماتی هم از قبیل  پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، سبد‌های معیشتی و کمک هزینه‌های بهداشت و درمان در انجمن برای کمک به خانواد‌های مددجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • رژه ویژه پهپادهای انهدامی ارتش | پهپاد آرش۲ چگونه به تل‌آویو می‌رسد؟
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان وبلوچستان
  • ببینید | مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش