Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد هاست که کانال های مذاکره با طرف های آمریکایی در خصوص منع بکارگیری موشک های هسته ای کوتاه و میان برد باز است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، الکساندر گروشکو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به خبرنگار اسپوتنیک گفته است که همه پیشنهادهای ما همچنان روی میز است و آمادگی داریم با طرف مقابل درباره این پیمان مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو هفته پیش، روسیه ساعاتی پس از تعلیق پیمان موشکی از سوی آمریکا اعلام کرد که این کشور هم پیمان موشکی را به حالت تعلیق درآورده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای این منظور وزیران دفاع و خارجه خود را به دفترش فراخواند و ضمن صدور دستور تعلیق پیمان منع گسترش موشک های هسته ای کوتاه و میان برد از طرف روسیه اعلام کرد که درب مذاکره با شرکای آمریکایی در خصوص پیمان موشکی همچنان باز است.
پوتین افزود: متاسفانه ابتکارات روسیه از سوی شرکای غربی حمایت نمی شود با این وجود شروط ما به مانند گذشته برقرار و روسیه درهای مذاکره را باز گذاشته است.
رئیس جمهوری روسیه دیروز هم در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد: اگر چه سران اتحادیه اروپا در خصوص اقدامات آمریکا در خصوص تعلیق پیمان موشکی سکوت پیشه کرده اند اما آنها هم نمی خواهند که میزبان موشک های آمریکا پس از لغو پیمان موشکی باشند.
پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال 1987 میان میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.
بر اساس این پیمان، موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد با برد 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر منع شده است.
روسیه چندی پیش در مذاکرات ژنو، آمریکا را به «بدتر کردن اوضاع» پیرامون این پیمان متهم کرد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز تأکید کرد که کشورش به این پیمان پایبند بوده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برای نخستین بار تهدید به خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد با روسیه کرد.
گورباچف در واکنش به تهدید ترامپ گفت که خروج آمریکا از این پیمان، تهدید هولناک علیه صلح است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بتازگی در مصاحبه ای با بیان اینکه مسابقه تسلیحاتی با آمریکا نفعی برای مسکو ندارد، هشدار داد که از بین رفتن این پیمان پیامدهای زیادی برای جهان دارد.
صاحبنظران معتقدند که اروپا متضرر اصلی پس از لغو این پیمان است چرا که آمریکا پس از خروج از پیمان می تواند سکوهای پرتاب موشک خود را در این قاره مستقر کند و روسیه نیز اعلام کرده که در این صورت آنها را هدف قرار خواهد داد.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا پيمان موشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند