Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:50:59 GMT

واکنش وزیر ارشاد به خبر استعفایش

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۰۷۲۳

واکنش وزیر ارشاد به خبر استعفایش

به گزارش جماران؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسئله استعفایش ، گفت: پیش تر آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری درحاشیه هیات دولت به این مسئله اشاره کرد ،من نیز می گویم استعفایی درکار نبود.

سید عباس صالحی شنبه شب با حضور در مجموعه تئاتر شهرتهران به تماشای نمایش « نامیرا » به کارگردانی امیر حسین شفیعی نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه در حاشیه تماشای این تئاتر در جمع خبرنگاران درباره استعفایش و حاشیه های بوجود آمده به بواسطه این اتفاق ،افزود: هیچگونه استعفایا نامه استعفایی برای انتقال به مراجع بالاتر داده نشده است.

** سفر استانی کرمان بودم نخستین فرصت به جشنواره تئاتر فجر آمدم 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره دلیل دیرآمدنش به جشنواره تئاتر فجرامسال هم خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری درسفر استانی کرمان بودم و ساعات بامدادی امروز (شنبه 27بهمن ) به تهران بازگشته و در نخستین فرصت به جشنواره آمدم تا به تماشای آثارهنرمندان کشورمان بنشینم.

** مجموعه تئاتر شهر دارای خاطره نوستالژی و احساسی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود درباره حاشیه های به وجود آمده حضور دستفروش ها در حاشیه و محموطه تئاتر شهر و ایستگاه مترو و برهم زدن چهره فرهنگی این مجموعه یادآور شد: قبول دارم شرایط خوبی دراطراف تئاتر شهر وجود ندارد و لذا درباره این موضوع تحقیقی کرده ام اما ما در مواردی ناچار تصمیم گیری در خوب و خوبتر و یا بد و بدترهستیم .

صالحی تاکید کرد: در این مسئله شکی وجود ندارد که گاهی فراموش می کنیم مجموعه تئاتر شهر جز یک مکان فرهنگی ،دارای خاطره نوستالژی و احساسی است پس باید این فضا در رفت و آمدها و مناسبات اجتماعی و فرهنگی شرایط مناسبی داشته باشد تا گروه های نمایش داخلی و خارجی از این محیط احساس آرامش فرهنگی کنند.

** در تعامل با شهرداری هستیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: برای تحقق آرامش صد در صدی در اطراف مجموعه تئاتر شهر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در تعامل با شهرداری نگاه مشترکی را دنبال می کند اما نباید فراموش کنیم که نزدیک به شب عید هستیم و بخشی از مشکلات معیشتی خانواده های ایرانی در گرو همین فعالیت های اقتصادی است.

صالحی در عین حال تاکید کرد: باید کاری کنیم تا شرایط به نفع هر دو گروه فرهنگی و اجتماعی رقم بخورد تا به هیچ فردی آسیبی وارد نشود. 

** معوقات گروه های تئاتری تا پایان سال پرداخت می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد بودجه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موضوع بدهی های این اداره کل ، گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال معوقات باقی مانده گروه های تئاتری را با تامین اعتبار تسویه حساب کرده و پرداخت شود.

155 اثر در جدول برنامه‌های سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در نظر گرفته شده، که از این تعداد 142 اثر ایرانی و 13 اثر خارجی به آن اضافه شده است. 

همچنین 88 اثر در بخش صحنه ای، 26 اثر در بخش خیابانی، 10اثر در بخش رادیویی و 28 اثر در بخش دیگرگونه‌ها حضور دارند. 

77 اثر شامل 54 درصد از آثار از تهران و 65 اثر دیگر شامل 46 درصد آثار از بخش استان‌ها هستند و متوسط سنی کارگردانان در جشنواره 36 سال محاسبه شده است.

سی وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند در11 بخش مسابقه‌ای و جنبی از بیست و دوم بهمن ماه آغاز شده و تا چهارم اسفندماه در تهران ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 وزارت ارشاد جشنواره فجر سید عباس صالحی استعفای وزیر ارشاد جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: درگذشت استاد گرانقدر و انقلابی کوشا، مرحوم دکتر پرویز داوودی، از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأثر و تألم آفرید. زحمات مستمر این بزرگمرد دانا در عرصه‌ها و سطوح مختلف همواره در مسیر خدمت به مردم و انقلاب اسلامی منشأ ثمرات ارزشمندی بوده است که آثار آن باقی و جاری خواهد بود.   این پیام می‌افزاید: ضمن عرض تسلیت درگذشت این عزیز خدمتگزار و متعهد، به خانواده گرامی، جامعه علمی و دانشگاهی کشور، مجمع تشخصی مصلحت نظام، و عزیزان و شاگردان آن مرحوم، علو درجات برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان از پرودگار متعال مسئلت دارم.

پرویز داوودی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، صبح روز پنجشنبه (۳۰ فروردین) دار فانی را وداع گفت.   عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه (مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی)، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت سازندگی)، معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم (محمود احمدی نژاد) از سوابق کاری و اجرایی مرحوم پرویز داوودی است.   پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد و مدرک دکتری اقتصاد را سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت