Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین – ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: تشکل های دانش‌آموزی باید گرایش به اسلام و دین داشته باشند و مبانی دینی و اسلامی را معیار فعالیت‌های خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با جمعی از مسئولان تشکل‌های دانش‌آموزی مدارس دخترانه قزوین،افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی همان طور که پسوند اسلامی را با خود به همراه دارند، باید پیرو اسلام و خدا باشند و خود را بنده خدا بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: توجه به کلام و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موضع مهم دیگری است که تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی باید با جدیت آنها را دنبال کنند و گام دوم انقلاب که رهبری آن را چند روز پیش مطرح کردند و مخاطب اصلی را جوانان قرار دادند عملی و اجرایی نمایند.
وی در ادامه درباره اف ای تی اف و گلایه دانش‌آموزان نسبت به چرایی رد نشدن چنین معاهده‌هایی از سوی مسئولان، گفت: اگر مسئولان به خسارت‌های این معاهده توجه نکنند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری متوجه کشور خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: در چنین شرایطی رهبری قاعده‌ای کلی را مطرح می‌کنند و ما باید نسبت به آن هوشیار باشیم چون دشمنان با تنظیم چنین اسنادی اهدافی را دنبال می ‌کنند و در حقیقت برای ایران دام پهن کرده اند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: آنها در اف ای تی اف می‌خواهند از حمایت های ایران به جبهه مقاومت، سوریه، لبنان و فلسطین جلوگیری کرده و کشور را در کمک به جبهه مقاومت محدود کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تفسیر ما از تروریسم با تفسیر آمریکا و متحدانش از تروریسم 2 چیز کاملا متفاوت است و آنها سپاه، سید حسن نصرالله و شیخ ابراهیم زکزاکی را تروریست می ‌دانند در حالیکه ما ترامپ را سردمدار تروریست می‌ دانیم و این دو تفکر هیچگاه با یکدیگر جمع نمی‌شوند.
وی در ادامه در خصوص بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: درک متن بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای آن ‌باید دغدغه دانش‌آموزان قرار گیرد چون رهبری بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان تاکید کرده اند و بزرگان وظیفه دارند با استفاده از تجربیات خود، زمینه‌ساز حضور جدی‌تر جوانان در عرصه‌های مختلف باشند.
آیت‌الله عابدینی در مورد چگونگی مدیریت فضای مجازی، تلویزیون و رسانه ابراز کرد: بسته به نوع برنامه‌ریزی و نگاه به فضای مجازی، تلویزیون و رسانه‌ها، این فضاها می ‌توانند تهدید و یا فرصت باشند و ما ‌باید با برنامه ریزی صحیح در کلان جامعه، غذای فکری و روحی مناسبی در اختیار قشر جوان قرار دهیم.
امام جمعه قزوین در ادامه در خصوص حجاب در جامعه اظهار کرد: طبق متون دینی مردم در دین خود به مسئولان نگاه می‌کنند و اگر دانش‌آموزی معلم و مدیر خود را ببیند که برای نماز اول وقت و حجاب اهمیت قائل هستند، آنها نیز برای نماز و حجاب اهمیت قائل می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان در خصوص اینکه چرا بعضا با افراد بد حجاب برخورد بدی صورت می‌گیرد، بیان کرد: نباید آدم‌های بد حجاب را دشمن دین و در مقابل خود ببینیم چون هر سال آنها در راهپیمایی‌ 22 بهمن به عشق رهبری حضور جدی دارند.
وی با بیان اینکه نباید کرامت کسی به خاطر بد حجابی به خطر بیفتد، بیان کرد:باید حفظ کرامت انسان‌ها در اولویت قرار گیرد و همه باید با احترام به دین دعوت شوند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب باید با مهندسی دین پیش برود، تاکید کرد: در مهندسی دین عقیده در مرحله نخست مطرح می ‌شود و زمانی که عقیده محکم شد، انسان با توجه به عقیده خود عبادت می‌کند بنابراین انسانی که خدای یکتا را عبادت کرد اهل تقوا می‌ شود و به مقام کرامت که بالاترین مقام معنوی است دست می یابد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تشكل هاي دانش آموزي مباني ديني قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن اردوگاه‌های دانش آموزی شهیدان رجایی و باهنر کوهپایه

رضا رضایی با تبریک سال ۱۴۰۳ سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: تمامی امکانات و ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال نو در خدمت نهاد‌های دولتی و غیردولتی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۹ اردوگاه فرهنگی تربیتی دانش آموزی در سطح استان کرمان بیان کرد: استفاده از ظرفیت این اردوگاه‌ها  برای ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان راهبرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه اردوگاه شهید باهنر کوهپایه با مساحت ۱۴۵ هکتار، ظرفیت ارزنده‌ای برای برگزاری اردو‌های دانش آموزی است از تجهیز این اردوگاه به سوئیت‌های مجهز برای اسکان شبانه روزی و زمین چمن مصنوعی خبر داد.

وی با بیان اینکه اردوگاه شهید رجایی کوهپایه نیز ۷۳ هکتار مساحت دارد بر مستند سازی این اردوگاه با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان تاکید کرد.

رضایی از آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و بیان کرد: تحقق اهداف سایر دستگاه‌های اجرایی در گرو تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

ابوالحسنی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این دیدار گفت: تا جایی که ظرفیت قانونی به ما اجازه دهد برای مستند سازی املاک آموزش و پرورش همکاری می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • سند دار شدن اردوگاه‌های دانش آموزی شهیدان رجایی و باهنر کوهپایه
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند
  • فعالیت کامل واحدهای نیمه فعال و حوزه دانش بنیان