Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - رييس اداره امور منابع آب تکاب گفت: مرحله دوم عمليات رهاسازي آب سد ساروق اين شهرستان به سمت درياچه اروميه به ميزان 25 ميليون مترمکعب از امروز آغاز شد.

صمد طهماسبي رور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اقدام در راستاي تامين بخشي از نيازهاي زيست محيطي درياچه اروميه و در راستاي سياست هاي احياي اين درياچه انجام مي گيرد و بر اساس آن بخشي از ذخاير سدهاي واقع در حوضه آبريز درياچه اروميه از جمله سدهاي شهرچاي اروميه، شهيد کاظمي بوکان، سد مهاباد، زولا، دريک و سد ساروق تکاب به سمت اين درياچه رها سازي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه آب سد سد ساروق به دليل واقع شدن در حوضه آبريز درياچه اروميه طبق برنامه مديريت منابع آب ايران از امروز رها سازي مي شود، بيان کرد: رها سازي آب سد ساروق تکاب با در نظر گرفتن تمام مصارف آبي شهرستان انجام مي شود و هيچ گونه مشکل و خللي در تامين ميزان مصرف سالانه آب در تکاب ايجاد نخواهد کرد.
طهماسبي اظهار داشت: مصرف سالانه آب در تکاب از ذخاير سد ساروق 11 ميليون متر مکعب شامل چهار ميليون مترمکعب براي مصارف زمين هاي کشاورزي پايين دست سد، چهار ميليون متر مکعب مصرف آب شرب و سه ميليون متر مکعب آب مورد نياز صنايع است.
رييس اداره امور منابع آب تکاب ادامه داد: باتوجه به بارش هاي مناسب در سال زراعي 1398 - 1397 که بيشتر از حد نرمال و ميانگين درازمدت است و طبق مطالعات برف سنجي انجام گرفته در حوضه آبريز سد ساروق، حجم تخليه شده در رهاسازي آب، از ذخاير برف حوضه آبريز جايگزين خواهد شد.
وي اظهار داشت: همچنين با رهاسازي آب ذخيره شده در پشت سد ساروق و ذخيره دوباره روان آب هاي تازه، شاهد تغييرات مثبت در کيفيت آب شرب تکاب خواهيم بود.
طهماسبي از شهروندان و ساکنان محلي و روستاهاي اطراف سد ساروق تکاب خواست از نزديک شدن و استقرار در بستر رودخانه سد ساروق در هنگام رها سازي آب خودداري کرده و موارد ايمني را رعايت کنند.
به گزارش ايرنا، سد مخزني ساروق (گوگردچي) بر روي رودخانه «قراقيه» در 18 کيلومتري تکاب ساخته شده و عمليات بهره‌برداري آن از سال 1388 آغاز شده است.
اين سد با هدف تامين آب شرب و صنعت شهرستان تکاب به ميزان 10ميليون مترمکعب در سال و نيز فراهم ساختن آب پنج هزار و 500 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان به ميزان 41 ميليون مترمکعب در سال، ساخته شده است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعيت در منطقه اي کوهستاني و سردسير در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/6185/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 دریاچه ارومیه با حجم عظیم آب مملو شد و بخش‌هایی از آن زیر آب رفته که دست‌کم در پنج سال اخیر رنگ آب را به خود نگرفته بود. تازه ترین تصاویر از این دریاچه را می‌بینید که نشان می‌دهد جزایر دریاچه در محاصره آب قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • فیلم | لحظه رهاسازی آب یک سد به سوی دریاچه ارومیه | خروش آب را به سمت دریاچه ببینید
  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • فیلم/ لحظه رهاسازی آب سد مهاباد به طرف دریاچه ارومیه
  • فیلم/ واکنش مردم به دریاچه پر آب ارومیه
  • حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!
  • تراز دریاچه ارومیه ۵۰ سانتیمتر افزایش یافته است
  • افزایش ۵۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید