Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@01:04:34 GMT

توصیه‌های یک استاد دانشگاه برای ازدواج پایدار

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۰۹۱۵

ساعت 24- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود این‌که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود شرایط ازدواج بسیار سخت شده است و بر اساس آمار یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانم از سن ازدواج گذشته‌اند که این خود زنگ خطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آموزش‌های قبل، حین ازدواج و بعد از ازدواج و تأثیر آن بر انتخاب‌های عاقلانه و با بیان این مطلب که ازدواج در همه جوامع بشری با رسم و رسوم خاص خود برگزار می‌شود، به موضوع ازدواج جوانان در شرایط فعلی پرداخت و گفت: با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب و برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی صداوسیما، سازمان‌ها، روحانیون و… آمارهای دل‌گرم‌کننده‌ای در این خصوص نیست و آمار ازدواج به طلاق کاهش و طلاق به ازدواج افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب طلاق در خانواده‌های دختر بیشتر از پسر است که این از خواص جامعه ماست. با استفاده از تربیون‌ها و امکانات‌های موجود باید تحکیم ازدواج بیشتر شود و هیچ ازدواجی هرگز به طلاق منجر نشود.

محمدرضا دارابی امروز در همایش آموزش‌های هنگام ازدواج، با بیان این‌که «در همین خصوص آموزش‌هایی برای قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج در نظر گرفته شده است»، خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهم در یک ازدواج مسئله هم‌کفوبودن است که اگر در این خصوص زمینه‌های مختلف در نظر گرفته نشود، زمینه آسیب طلاق صورت می‌گیرد. بر اساس اعتقادات ما با ازدواج کردن ۵۰ درصد از دین کامل شده و جوانان از انحرافات خود جدا می‌شوند، اما باید شرایط جسمی، روحی، روانی و… برای یک ازدواج موفق حاصل شود.

دارابی تاکید کرد: فراهم‌شدن یکی از این شرایط به عهده مربیانی است که آموزش‌های قبل، حین ازدواج و بعد از ازدواج بر عهده آنهاست؛ هرچقدر این آموزش‌ها مبتنی‌بر آموزش‌های عملی و عقلی باشد، پذیرش آن ساده‌تر و عقلانی‌تراست که طرفین می‌توانند عاقلانه‌تر انتخاب کنند. عامل بسیار مهم در طلاق دخالت‌های نابه‌جای خانواده است؛ چرا که یک زوج باید روش و منش زندگی خود را، خود انتخاب کند که استحکام زندگی آن‌ها بیشتر شود.

وی عنوان کرد: در جامعه ما هستند جوانانی که سن آن‌ها بالای ۳۰ سال است و مجرد هستند و دختری ۱۳ ساله به اجبار به عقد درآورده می‌شوند که این تضادها آسیب‌هایی در جامعه به دنبال دارد. دولت و ملت باید شرایط تسهیل ازدواج به‌موقع برای جوانان را فراهم کنند و از ازدواج‌های زودهنگام جلوگیری شود. کمک منسجم و مداوم سازمان و نهادها برای جلوگیری از طلاق نیاز است که این برنامه مشترک برای همه نهادهایی است که می‌توانند در ازدواج موفق سهمی داشته و کمک کنند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین وداع با پروفسور هاشم شرقی در دانشگاه شیراز برگزار شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، آئین بدرقه و وداع با پیکر شادروان پروفسور هاشم شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز و چهره ماندگار شیمی جهان، پیش از ظهر دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه، با حضور گسترده دانشگاهیان، اهالی علم و فرهنگ و مسؤولان استان فارس از جمله محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در مسجد جامع دانشگاه شیراز برگزار شد.

پیکر زنده‌یاد دکتر شرقی پس از اقامه نماز و تشییع، برای خاکسپاری به دارالرحمه شیراز رهسپار شد.

گفتنی است، شادروان دکتر هاشم شرقی، روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، پس از دوره‌ای بیماری در ۷۴ سالگی، در شیراز درگذشت.

زنده‌یاد دکتر شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز و چهره ماندگار شیمی است. در کارنامه وی، عناوینی چون دانشمند برتر جهان اسلام (۱۳۸۸)، دانشمند پر استناد برتر یک‌درصد و دو درصد (۲۰۱۹-۲۰۲۲)، شیمیدان برجسته کشوری (سال ۹۰)، استاد نمونه‌ی کشوری (۱۳۸۲)، چهره‌ی ماندگار استان فارس، پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز دیده می‌شود.

کد خبر 6078986

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • آیین وداع با پروفسور هاشم شرقی در دانشگاه شیراز برگزار شد
  • نشان طلا سهم دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • افزایش آمار ازدواج در گچساران