Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: تیم کین، سناتور دموکرات آمریکا در واکنش به صحبت‌های مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: خدا را شکر که اروپا به صلح و دیپلماسی پایبند است. خروج آمریکا از توافق هسته‌ای احمقانه بود و از حسادت ترامپ به اوباما نشأت می‌گرفت. افراد حرفه‌ای همانند وزیر متیس و ژنرال دانفورد از ترامپ خواسته بودند که در توافق هسته‌ای بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ باز هم به تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی علیه کشورمان پرداخت و بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به نقش واشنگتن و متحدان منطقه‌ای‌اش در ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان، ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در دنیا برشمرد.

وی همچنین در این نشست خواهان خروج اروپایی‌ها از توافق هسته‌ای شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سناتور آمریکایی ترامپ توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از بخش تصویری خبرگزاری رویترز، برنی سندرز سناتور آمریکایی در مجلس سنا در مخالفت با لایحه بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، اسرائیل و تایوان، سخنرانی کرد.

برنی سندرز گفت: از آنجایی که همواره گفته ام و کمی پیش‌تر هم بیان کردم، اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است. اما حق ندارد به جنگ علیه همه غیرنظامیان فلسطینی شامل زنان و کودکان- یعنی کاری که الان در حال انجام آن است- ادامه دهد. جناب رئیس! لطفاً نفس عمیقی بکشید و به این حقایق توجه کنید. هیچ کس نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند. جنگ در غزه حدود ۶/۵ ماه است که ادامه دارد و بیش از ۳۴ هزار فلسطینی کشته شده و بیش از ۷۷ هزار فلسطینی هم زخمی شده اند. ۷۰ درصد از کشته‌ها در غزه زنان و کودکان هستند. این به معنای پنج درصد، توجه کنید پنج درصد از مجموع ۲/۲ میلیون جمعیت ساکن نوار غزه است که در مدت ۶/۵ ماه گذشته کشته (شهید) یا مجروح شده اند. این بالاترین شمار کشته‌ها در چنین جنگی در اسرائیل محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: شمار زیادی در غزه کشته یا زخمی شده اند و درصد زیادی از آنها یا بهتر است بگویم ۷۰ درصد از آنها زن و کودک بوده اند. این آمار فراتر از درک و تصور ما است. جناب رئیس! ۱۹ هزار کودک حالا یتیم شده اند. ۱۹ هزار کودک در غزه والدین شان را از دست داده اند. وقتی به کودکان غزه فکر می‌کنیم، تصور چنین وضعیتی برای ما واقعاً سخت است: تصور کنید کودک ۷ ساله در میان منطقه‌ای که همه ساختمان هایش ویران شده و بسیاری از اجساد کشته‌ها روی زمین افتاده است، حضور دارد و آن هم در حالی که نه آب و نه غذای مناسبی در اختیار او است. این کودک مدرسه‌ای برای رفتن ندارد و ممکن است والدینش زنده نباشند. خانواده و اطرافیانش کشته شده اند. این وضعیتی است که کودکان غزه حالا با آن مواجه هستند. من فکر می‌کنم همه آنها که در این وضعیت هستند و از لحاظ روانی درگیر تبعات این جنگ شده اند. در حال حاضر، این کودکان درد و رنجی وحشتناک را تحمل می‌کنند.

وی همچنین گفت: جناب رئیس! کشتار فلسطینیان هنوز متوقف نشده است. تنها در روز‌های آخر هفته اخیر، ۱۳۰ فلسطینی کشته شده و ۲۵۱ فلسطینی هم مجروح شده اند. از میان ۲۹ نفر کشته شده در رفح، ۲۰ نفر کودک و ۶ نفر هم زن بوده اند. یکی از این زنان باردار بوده که کشته شده است. امروز خبری درباره کشف گور دسته جمعی بزرگ از سوی مقامات بهداشت و درمان فلسطین و ناظران سازمان ملل در بیمارستان ناصر منتشر شد. در بیمارستان ناصر و شفا تاکنون بیش از ۳۰۰ جسد فلسطینیان کشته شده در یک گور دسته جمعی کشف شده است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد کشته‌ها شامل افراد سالخورده، زنان و افراد زخمی شده‌ای بود که شناسایی برخی از آنها از روی لباسشان بوده و آنطور که سازمان ملل می‌گوید برخی از آنها در حالی که دستانشان بسته شده بوده، کشته شده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: جناب رئیس! ما درباره این جنایت وحشتناک چه چیزی برای گفتن داریم؟ حدود ۱.۷ میلیون نفر - درک این موارد بسیار سخت است- اعضای محترم کنگره لطفاً درباره ایالت خود فکر کنید که چنین چیزی اگر در ایالت شما بود، با چه وضعیتی مواجه بودید؟ اینکه با جمعیت ۲.۲ میلیون نفری مواجه باشید که در فضایی حدود ۳.۷ برابری ایالت ماین زندگی می‌کنند. حدود ۱.۷ میلیون نفر یا به عبارتی ۷۵ درصد از جمعیت نوار غزه به طور اجباری از خانه هایشان رانده شده اند. ما درباره تخلیه اجباری یک تعداد محدودی افراد به دلیل اجرای عملیات نظامی صحبت نمی‌کنیم بلکه این دو سوم جمعیت کل یک منطقه همانند نوار غزه است که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند. برابر داده‌های به دست آمده از تصاویر ماهواره‌ای، ۶۲ درصد از خانه‌های مسکونی در غزه آسیب دیده یا تخریب شده اند. این آمار شامل ۲۲۱ هزار واحد مسکونی است که به طور کامل ویران شده اند. در ماه‌های قبل، مخصوصاً ماه گذشته که با سیل ویرانگری مواجه بودیم، صد‌ها خانه (به علت سیل) ویران شد و ما آثار ویرانی‌ها را در برخی ایالت‌ها شاهد بودیم. الان داریم درباره ویرانی کامل ۲۲۱ هزار واحد مسکونی صحبت می‌کنیم. اما موضوع فقط ویرانی خانه‌ها نیست. جناب رئیس! صد‌ها زیرساخت شهروندان فلسطینی هم در حملات ویران شده است. در غزه تقریباً هیچ منبع برق، ژنراتور و یا صفحه خورشیدی مناسبی وجود ندارد. اکثر راه‌های ارتباطی به شدت آسیب دیده اند و بیش از نیمی از خطوط انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب نیز آسیب دیده است. آب آشامیدنی سالم در غزه بسیار محدود است و فاضلاب در خیابان‌ها جاری شده است. این فاضلاب‌ها موجب شیوع بیماری‌های متعددی می‌شود. اما موضوع فقط وضعیت مسکن و زیرساخت‌ها در غزه نیست. این‌ها کاملاً غیرقابل باور است، اما به نظر من همه این ویرانی‌ها به طور تصادفی ایجاد نشده اند.

وی در ادامه افزود: جناب رئیس! اسرائیل به طور سازماندهی شده نظام سلامت را در غزه از بین می‌برد. اینکه در بمباران‌ها به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حتی دارو‌ها و تجهیزات هم از بین رفته اند، واقعاً این اتفاق افتاده است. آنچه که ما درباره اش صحبت می‌کنیم این واقعیت است که ۲۶ بیمارستان از مجموع ۳۷ بیمارستان در غزه به طور کامل از ارائه خدمات پزشکی خارج شده اند. آنها بمباران شده یا به هر شیوه ممکن مورد حمله قرار گرفته اند. تنها بخشی از ۱۱ بیمارستان باقی مانده هم قادر به ارائه خدمات پزشکی است. این بیمارستان‌های محدود با صد‌ها زخمی و افراد درگیر آثار روانی ناشی از جنگ مواجه هستند و همچنین با کمبود شدید تجهیزات پزشکی مواجه اند. بیش از ۷۷ هزار نفر در نوار غزه زخمی شده اند و این درحالی است که تقریباً همه بیمارستان‌ها از ارائه خدمات لازم بازمانده اند. من اخیراً با گروهی از پزشکان آمریکایی و انگلیسی که از غزه بازگشته اند دیداری داشتم. آنها با به خطرانداختن جانشان تلاش کردند تا کمی از درد و رنج فلسطینیان بکاهند. صحبت درباره مواردی که آنها در غزه شاهد بوده اند به دلیل اینکه قابل بیان نیست، بسیار سخت است. آنها شاهد کشته شدن صد‌ها بیمار جوان فلسطینی در بمباران‌های اسرائیل بوده اند. آنها عمل‌های جراحی بر روی تعدادی از کودکان فلسطینی یتیم انجام دادند آن هم در بیمارستان کثیفی که از کمترین امکانات برخوردار نبود. آنها روز‌های متمادی از مورفین برخوردار نبودند و حتی روز‌ها از آب تمیز و دستکش بهداشتی هم برخوردار نبودند. آنها می‌دانستند برخی از بیماران حتی اگر زنده بمانند، چند هفته بیشتر زنده نیستند. آنها با عفونت‌های شدید و محیطی عاری از بهداشت مواجه بودند. پزشکان می‌گویند نظامیان اسرائیلی به آنها اجازه انتقال صندلی چرخ دار یا سرنگ به بیمارستان نمی‌دادند و مدعی بودند ممکن است از آنها برای اقدامات نظامی استفاده شود. آنها شاهد بودند نیرو‌های اسرائیلی به طور سازماندهی شده دسترسی فلسطینیان در بیمارستان را به برق، آب و غذا قطع کرده بودند و برخی از کادر پزشکی را به بهانه ارتباط با حماس، می‌ربودند. آنها می‌گویند اسرائیلی‌ها برخی از تجهیزات پزشکی را- شامل دستگاه‌های اسکن ام آر آی، کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های سی تی اسکن- بدون هیچ دلیلی از بین می‌بردند. این اظهارات پزشکان آمریکایی درباره وضعیت غزه است که خودشان شاهد این موارد ناگوار بوده اند.

دیگر خبرها

  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد