Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر خارجه ایران از سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا درباره ایران انتقاد کرد و آنها را مضحک خواند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان, محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» به سخنان اخیر «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد و اظهارات وی را مضحک خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه ایران درباره اظهارات پنس در کنفرانس ورشو مبنی بر تشبیه ایران به دولت نازی و اینکه ایران در پی به راه انداختن هولوکاست جدیدی است گفت: حرف های معاون رئیس جمهور آمریکا خنده دار است. ایران همواره از یهودیان حمایت کرده است ما فقط مخالف صهیونیسم هستیم.
 
ظریف در ادامه درباره قدرت نظامی و توسعه برنامه موشکی ایران هم گفت: ما مجبوریم از خود دفاع کنیم. منطقه ما مملو از تسلیحات است. کشورهای حاشیه خلیج فارس فقط در سال ۲۰۱۸، ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات خریده اند، ما بخشی از این هزینه را صرف می کنیم و تسلیحات ما صرفا دفاعی هستند.

خبرنگار اشپیگل در ادامه به نگرانی طرف های اروپایی از برنامه موشکی ایران اشاره کرد و گفت: آیا ما باید در منطقه ای به شدت مسلح، بی دفاع باشیم؟ اگر اروپا از اینکه ما موشک می سازیم شکایت دارد باید به ما جنگنده بفروشد. ما تجربه جنگی هشت ساله با عراق را داریم. ما در آن زمان هیچ چیزی برای دفاع از خود نداشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره حمایت های ایران از حزب الله لبنان هم گفت: حزب الله از خود در برابر حملات اسرائیلی ها دفاع می کند. اسرائیل آزاد است تا اهدافی را در سوریه بمباران کند و حریم هوایی لبنان را نقض کند. البته در این زمینه استانداردهای مختلفی وجود دارد. مثلا اسرائیل خود را تجهیز می کند تا بیش از ۳۰۰ حمله علیه سوری ها صورت دهد و هیچکس هم به این موضوع اهمیت نمی دهد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب ها: ظریف ، حزب‌الله ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف حزب الله اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امورخارجه ترکیه در پاسخ به یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که استقبال از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توسط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را مایه شرم و خجالت خوانده بود، تاکید کرد که این مقامات رژیم صهیونیستی هستند که باید به خاطر قتل و کشتار حدود ۳۵ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند احساس شرم کنند و خجالت بکشند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود تلاش‌های اعضای کابینه رژیم صهیونیستی برای تغییر ماهیت رخدادهای کنونی به نتیجه نخواهد رسید.

به نقل از ایسنا سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین گفت: اولویت ترکیه پایان دادن به کشتار غزه و برقراری صلح پایدار در منطقه از طریق تشکیل کشور فلسطین است.

وی تصریح کرد که ترکیه به تلاش و فعالیت خود در این چارچوب و افشای حقیقت جنایت‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در مورد آخرین تحولات حمله رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی کردند.

طبق گزارش ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف بر لزوم آتش بس دائم و فوری در غزه تاکید کردند.

اردوغان در دیدار هنیه در آنکارا تاکید کرد: بی‌شک اسرائیل یک روز بهای ظلم به مردم فلسطین را پرداخت خواهد کرد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897768

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند
  • ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد