Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:31:26 GMT

احداث بندر خشک در کرمانشاه به تصویب رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۱۷۶۴

احداث بندر خشک در کرمانشاه به تصویب رسید

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه از تصویب احداث بندرخشک در زمینی به مساحت 400 هکتار و با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: احداث بندر خشک کرمانشاه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و به سازمان راه آهن کشور متولی احداث بنادر خشک کشور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: لازمه جذب سرمایه گذار برای احداث بندرخشک فراهم کردن زیرساخت مثل راه آهن و آزادراه است چرا که وجود این شرایط برای حضور بخش خصوصی الزامی است.
بازوند خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در طرح هایی مشارکت خواهد کرد که برایش توجیه اقتصادی داشته باشد و زیرساخت ها فراهم باشد در غیر اینصورت حاضر به سرمایه گذاری نخواهد شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب تنها 2 آزادراه تهران- کرج و تهران - قم در کشور احداث شده بود، یادآوری کرد: ساخت آزاد راه در کرمانشاه می تواند به توسعه و پیشرفت اقتصادی استان کمک کند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم هرچه سریعتر در کرمانشاه آزادراه احداث کنیم می توانیم احداث بندرخشک را نیز زودتر به نتیجه رسانده و از مزایای آن برخوردار شویم.
بازوند تصریح کرد: با وزیر راه و شهرسازی به توافق رسیده ایم که اگر سرمایه گذاری 50 درصد هزینه ساخت آزادراه کرمانشاه- همدان را بپردازد، مابقی آن را دولت تقبل کند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: زمانی که سرمایه گذار 25 سال از مزایای بزرگراه استفاده و از سود آن برخوردار شود به طور قطع کار خوبی را تحویل خواهد داد و این می تواند خیال مردم را از بابت یک آزادراه استاندارد و مطئمن راحت کند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاران حریم امنی ایجاد شود، گفت: استان هایی موفق خواهند بود که در این کار و جذب بخش خصوصی بهتر عمل کنند.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بندر خشك وزارت راه استاندار كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیون دلار در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری خارجی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرزهای ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت 40 هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و 727 هزار تن رسید که 287 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است.

بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده 70 درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز