Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:22:49 GMT

توزیع سبد کالای حمایتی مادران باردار

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۱۹۰۳

توزیع سبد کالای حمایتی مادران باردار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سپیده عاشوری معاون شبکه بهداشت و درمان کوار با بیان اینکه چهارمین مرحله توزیع سبد کالای حمایتی مادران باردار و شیرده در کوار، اجرا شد، اظهار کرد: این سبد غذایی حمایتی از سوی دفتر نهاد رهبری برای حمایت از بانوان بی بضاعت با مشکلات کم خونی، اختلال وزن و پیشگیری از تولد نوزاد کم وزن تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهدای این سبد غذایی حمایتی، از زمان بارداری آغاز و تا شش ماه پس از تولد نوزاد، همزمان با تغذیه انحصاری با شیر مادر ادامه دارد.

سپیده عاشوری با بیان اینکه این اقدام با بررسی پرونده‌های بهداشتی مادران باردار و با هدف بهبود تغذیه کودکان و مادران انجام می‌شود، افزود: در این طرح، مادران نیازمند از سوی پایگاه‌های مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت روستایی پس از غربالگری شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان، معرفی می‌شوند.

معاون شبکه بهداشت و درمان کوار تصریح کرد: این سبد‌های حمایتی شامل اقلام غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالا است که درصد زیادی از نیاز مادران باردار به پروتئین و انرژی را تامین می‌کند.

انتهای پیام/چ

توزیع سبد کالای حمایتی مادران باردار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی دانشی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح یسنا، امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در مرحله اول طرح یسنا مادران دهک اول درآمدی جامعه زیرپوشش قرار گرفتند و در مرحله دوم سه دهک تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دانشی افزود: مادران سه دهک اول درآمدی می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» کد ملی سرپرست خانوار را وارد و از وضعیت خود مطلع شوند و افراد مشمول این طرح می‌توانند از تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: یارانه ۴۰۰ هزارتومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

کد خبر 6085370

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار
  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خدمات گرفتند
  • همه چیز درباره طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + ثبت نام
  • ارائه خدمات به ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی