Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@09:18:20 GMT

کاهش ۱۰ درصدی سفته و برات واخواست شده در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۱۹۲۶

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، آمارهای بانک مرکزی حکایت از آن دارد که در آذرماه ١٣٩٧ حدود 39 میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل 5.7 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 6.4 درصد کاهش داشته است. همچنین در 9 ماه اول سال ١٣٩٧ حدود 341 میلیارد و 300 میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در آذرماه ١٣٩٧ معادل 800 برگ سفته و برات به مبلغی معادل 538 میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد 99.4 و 291.7 رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب 22.7 درصد و 228.1 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 21.4 درصد کاهش و از لحاظ مبلغ 316.1 درصد افزایش داشته است. شـاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در آذرماه ١٣٩٧ به عدد 293.3 رسید. عدد شاخص مذکور در آذرماه 1396 معادل 55.4 بوده است.

در 9 ماه اول سال ١٣٩٧ معادل 6 هزار و 100 برگ سفته و برات به مبلغی معادل 2115 میلیارد و 900 میلیون ریال در شـهر تهران واخواست شد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد 85.1 و 127.5 رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 10.5 درصد کاهش و از لحاظ مبلغ 40.7 درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در 9 ماه اول سال ١٣٩٧ به عدد 140.2 رسید. عدد شاخص مذکور در 9 ماه اول سال ١٣٩٦ معادل 98.2 بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در استان خبر داد.

امین برملا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه خوزستان اظهار کرد: پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه از ۹۳.۴۲ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۹۴.۱۴ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی افزود: همچنین پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه از ۷۸.۲۶ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۸۰.۹۴ درصد در سال ۱۴۰۲ ارتقا یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کاهش ۳.۲۶ درصدی دانش‌آموزان مدارس مختلط در دوره اول متوسطه گفت: نرخ بازماندگی از تحصیل از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۰.۴۱ درصد کاهش یافته است.

برملا در خصوص عوامل موثر بر بازماندگی از تحصیل بیان کرد: عوامل متعددی در عدم پوشش تحصیلی و بازماندگی از تحصیل موثر هستند که مهم‌ترین آن‌ها حاشیه‌نشینی، معلولیت شدید و خیلی شدید دانش‌آموز و شرایطی که امکان تحصیل و آموزش را ندارند و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، مشکلات مالی خانواده‌ها و ازدواج زودهنگام دختران است.

وی در خصوص راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل گفت: برای جذب بازماندگان از تحصیل، تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله استانداری، کمیته امداد، بهزیستی، دادگستری و سازمان هدفمندی یارانه‌ها با محوریت آموزش و پرورش پیگیری‌ها و اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهند.

برملا عنوان کرد: در خصوص پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل باید گفت که بسیاری از آن‌ها فاقد آدرس هستند و آموزش و پرورش برای پیگیری هیچ گونه دسترسی به افراد ندارد، بنابراین یک عزم همگانی نیاز است تا بتوانیم با تلاش و کار جهادی، قدم‌های جدی در این خصوص برداریم.

وی افزود: همچنین تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب و هزینه‌های درمانی و معیشتی خانواده‌ها می‌تواند نقش بسزایی در این رابطه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • مخازن سد‌های کشور ۶۰ درصد پرشدگی دارند
  • کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • کاهش ۲۱ درصدی فوتی‌ها در طرح نوروزی استان مرکزی