Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@04:17:51 GMT

حاجی بابایی: بودجه ارائه شده شفاف نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۱۲۲

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت عصر دیروز (شنبه، 27 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود بر اساس اصل (52) و (53) قانون اساسی اظهار داشت: بودجه باید شفاف و عملیاتی باشد، شما به من بگویید ماده واحده‌ای که از سوی دولت ارائه شده آیا سقف درآمد و منابع آن همان چیزی است که دولت ارائه کرده، من با دلیل ثابت می‌کنم سقف این بودجه 442 هزار میلیارد تومان نیست بلکه از 600 هزار میلیارد تومان نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی در این بودجه قابل قبول نیست و مردم فردا در خیابان‌ها به ما اعتراض می‌کنند و چه کسی باید جوابگوی آن باشد. اگر کمیسیون تلفیق این موضوع را تأیید کرده و به تصویب رسانده باید جوابگو باشد.

وی تصریح کرد: در رابطه با بودجه شرکت‌های نفتی که 50 درصد افزایش داشته و به معنی افزایش 50 درصد هزینه‌های جاری است چه کسی پاسخگو است؛ ما سوگند خوردیم که بر اساس قانون و آئین‌نامه بودجه را تصویب کنیم. نمایندگان یک ماه است که منتظرند هیئت رئیسه جلسه غیرعلنی برگزار کند و درست روزی که کلیات مورد بررسی قرار می‌گیرد در جلسه مجلس وزرا را دعوت می‌کنند که برای ما ذکر مصیبت کنند و بگویند که بودجه باید تصویب شود لذا با همه این اشکالات این بودجه قابل طرح نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جلسه گفت: بر اساس هیچ یک از بندهای آیین‌نامه شما حق ندارید جواب هر نماینده‌ای را که صحبت می‌کند بدهید و چنین پیش‌بینی در آیین‌نامه نشده است؛ همچنین لازم است شأن مجلس رعایت شود. بر اساس آیین‌نامه هیچ جا نیامده است که اگر ما بودجه را تأیید یا رد کنیم آمریکا خوشحال یا ناراحت می‌شود و ما نباید موضوع را با آمریکا ربط دهیم و باید بدانیم چیزی را که این مجلس مصوب می‌کند باید فردا روز در مساجد و مجامع عمومی پاسخگو باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون اساسی بودجه دولت درآمد شورای اسلامی قانون هیئت رئیسه مجلس شورای بودجه حاجی بابایی دولت کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

در حال تکمیل

کد خبر 6086014 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس