Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@17:47:44 GMT

جزئیات بازار لوازم خانگی ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۱۸۶

حبیب الله انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به گردش مالی سالانه ۸ میلیارد دلار صنعت لوازم خانگی در کشور، اظهارداشت: هم اکنون وضعیت تولید در کشور به شرایطی رسیده است که در بسیاری از موارد، نه تنها تولید لوازم خانگی در کشور صورت می‌گیرد، بلکه در مورد قطعات یدکی نیز توانمندی بالایی در تولید قطعات باکیفیت به وجود آمده است که این اتفاقی بزرگ در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری، صنعت لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت تمام‌شده در بسیاری از محصولات، با رکود مواجه شده و کاهش تولید را تجربه کرده است، اگرچه از شهریورماه امسال نیز با آزادسازی قیمت لوازم خانگی، اندکی بازار رونق گرفته و تولید افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از اواسط شهریورماه سال جاری، تولید به روال سابق بازگشته و مصرف‌کنندگان نیز از بلاتکلیفی خارج شده‌اند، به نحوی که می‌توانند کالای ایرانی را خریداری کرده و در دسترس خود داشته باشند؛ ضمن اینکه دو کارخانه بزرگ تولیدکننده برندهای کره‌ای لوازم خانگی نیز، اکنون به تولید در داخل کشور مشغول بوده و عرضه کافی را به بازار صورت می‌دهند.

انصاری چالش اصلی بازار و صنعت لوازم خانگی را رکود کاهش شدید قدرت خرید مردم دانست و گفت: این در حالی است که تولیدکنندگان نیز مجبور به کاهش حاشیه سود خود شده‌اند، این در حالی است که افزایش قیمت لوازم خانگی لزوما به افزایش فروش آنها منتهی نشده و هنوز هم کارخانجاتی وجود دارند که زیر قیمت تولید و به صورت اعتباری محصولات را به فروش می‌رسانند.

وی اظهار داشت: کیفی‌سازی تولید دستور کار جدی صنعت لوازم خانگی در کشور است و فروش‌ها از خدمات پس از فروش و تضمین لازم در کیفیت برخوردار است؛ این در حالی است که بسیاری از کالاهای تولید داخلی، به دلیل کیفیت بالا، با برندهای خارجی از سوی برخی سودجویان عرضه می‌شوند تا به بهانه خارجی بودن اجناس، مبلغ بالاتری را از مردم دریافت نمایند.

همچنین محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز در این نشست خبری گفت: کالای ایرانی در بازار با برند خارجی فروخته می‌شود که این نشان از کیفیت بالای این محصولات در داخل دارد؛ این در حالی است که برخی اجناس تولید داخلی، بعضا با ۵ میلیون تومان بالاتر از قیمت داخلی درب کارخانه و نمایندگی می‌فروشند و از این ترفند استفاده می‌کنند که کالا خارجی است.

طحان‌پور گفت: ۱۷۰۰ توزیع کننده لوازم خانگی در تهران مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۴۰۰واحد بدون پروانه هستند.

وی افزود: افرادی که به اسم عرضه کالاهای بانه وارد میدان می‌شوند، دفتر و واحد فروششان هم حتی در تهران است و تنها یک موبایل با پیش شماره بانه دارند که کالا رد و بدل می‌کنند؛ در حالیکه کالاهای تولید ایرانی را با برندهای ناشناخته خارجی، با قیمت بالاتر به دست مصرف‌کننده می‌دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت افزایش قیمت خدمات پس از فروش موبایل افزایش قیمت ایران خدمات پس از فروش صنعت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد

محمدرضا صدیق پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار برای اسفندماه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که بدلیل مازاد تولید، هرکیلو مرغ مازاد با نرخ ۵۸ هزارتومان توسط پشتیبانی امور دام خریداری شده است تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

او قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید به طور متوسط هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲۰ هزارتومان باید عرضه شود تا تولیدکنندگان جوجه دچار چالش نشوند.

صدیق پور ادامه داد: بنابر جوجه ریزی های ماه های اخیر حدود ۳۰۰ هزارتن مزغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهانه کشور۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه در ایام عادی سال روزانه ۸ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر رویکرد وزارت جهاد بخشی از مرغ های تولیدی صادر می شود تا ثبات در بازار ایجاد شود

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه، حداقل ۱۰ درصد تولید برای ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود تا تولیدکنندگان دچار چالش نشوند.

صدیق پور درباره آینده بازار مرغ گفت: با افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که هیچ گونه التهابی تا پایان ایام نوروز و ماه رمضان نداشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر