Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@13:16:12 GMT

حمایت آلمان از تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۴۱۵

حمایت آلمان از تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه

خبرگزاری فارس: به نقل از تاس، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امروز در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت که آلمان از تحریم‌های غرب علیه روسیه حمایت می‌کند.

مرکل گفت: ما از تحریم علیه روسیه حمایت می‌کنیم. این تحریم‌ها باید به صورت هماهنگ اعمال شوند.

صدر اعظم آلمان ادامه داد: غرب باید به گفتگو با روسیه ادامه دهد و باید بر اجرای قانون روابط روسیه-ناتو نظارت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل گفت: همانند گذشته، ما به این قانون پایبندیم و از منظر ژئواستراتژیک نمی‌توانیم روابط خودرا با روسیه قطع کنیم.

در روز 31 جولای 2014، غرب به دلیل بحران روسیه با اوکراین، جدا شدن و ملحق شدن شبه جزیره کریمه به روسیه، تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو وضع کرد.

البته یکی دیگر از دلایل تحریم‌های علیه روسیه سرنگون شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی بر فراز منطقه دونباس بود که غرب روسیه را مسئول این مسئله می‌داند.

از آن زمان به بعد اروپایی‌ها و آمریکا به همراه برخی دیگر کشورها هر ۶ ماه یکبار تحریم‌های روسیه را تمدید می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مرکل مونیخ تحریم سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم

 بین الملل تابناک: سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۲۱

« سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه بعد از انقلاب روابط خوبی ایران و سریلانکا برقرار شد، تصریح کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس جمهور و همکاران شان داشتیم قرار شد این همکاری ها در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد. 

وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه روابط ایران و سریلانکا اظهار کرد: امیدواریم روابط ایران و سریلانکا به توسعه همکاری دو کشور و ملت بینجامد ظرفیت های خوبی در دو کشور است و تبادل آنها به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

رئیسی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تاکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم؛ حتما در توسعه اقتصادی سریلانکا ایران می تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند. 

رئیس جمهور تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می گویم که تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده و حرکت مردم ایران را کند نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می تواند کشوری پیشرفته و فناور نامید.

وی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و بیان کرد: مقرر کردیم با پیگیری وزاری خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هر چه سریعتر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری و اقتصادی و کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیمات سریعا اجرایی شود.

 «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا در نشست خبری با رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیأت دولت ایران! ابتدا از پذیرفتن دعوت اینجانب و سفر شما به سریلانکا تشکر می کنم. امروز پروژه چند جانبه سد افتتاح شد که ۱۲۰ مگاوات برق را تامین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد تشکر می کنم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره برداری کنیم" بیان کرد: از مردم ایران تشکر می کنم و به آنها به دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می گویم. انتقال آب و تولید برق از مهمترین مذاکرات نشست های امروز بود.

رئیس جمهور سریلانکا حمایت ایران را موجب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و خاطر نشان کرد: از این تریبون از حمایت های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان تشکر می کنم، این حمایت ها منجر به ثبات اقتصادی در کشورمان شد و رئیسی گفتند این حمایت ها ادامه می یابد و حتما منجر به رفاه در سریلانکا خواهد شد.

«رانیل ویکرمسینگه» با اشاره به انضای ۵ سند همکاری با ایران گفت: در طول گفتگوهای امروز در نشست های دوجانبه مسائل سیاسی اقتصادی فرهنگی تجاری و .. مطرح شد و دو دولت به امضای ۵ توافق نامه در زمینه های فرهنگی، ورزشی و علمی و فناوری ... پرداختند تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میان مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند. گفتگوهای بسیار خوبی در خصوص چالش های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوعات توافق کردیم در حوزه امنیت غذایی و توسعه فناوری تفاهم کردیم.

وی گفت: بسیار خوشحالم به اطلاع شما برسانم که ایران و سریلانکا برای ایجاد صلح آرامش و امنیت در اقصی نقاط دنیا از طرق صلح دموکراسی و گفت وگو هم نظر هستند.

رئیس جمهور سریلانکا بیان کرد: امروز در نشست خودمان با ریاست جمهوری درباره سرزمین های اشغالی فلسطین و رفع آلام و دردهای مردم فلسطین گفت وگو کردیم سریلانکا بر این باور است که این موضوع از طریق مذاکره قابل حل و فصل است و باید بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و قطعنامه های سازمان ملل متحد حل و فصل شود. باید تهاجم به غزه بلافاصله متوقف شود. دولت سریلانکا صندوق  حمایت از کودکان غزه تشکیل داده و یک میلیون دلار به صندوق کودکان سازمان ملل برای اعطا به کودکان غزه تخصیص داده شده است. 

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

۵ سند همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و سریلانکا در حضور «آیت الله رئیسی» و «رانیل ویکرمسینگه» به امضا رسید.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

 

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه