Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :اولین کمیته راهبری تفاهم نامه مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور نمایندگان دولت و شهرداری به منظور اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه در سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش امتداد ، علی اکبری در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در تاریخ ۱۷ مهر ماه سال جاری منعقد شد، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ایجاد تحریک توسعه در شهر تهران و به ویژه در عرصه بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و فراهم ساختن بستر کارآمد برای فعالیت هر چه بهتر و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در شهر تهران به امضاء رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در اولین جلسه کمیته راهبری تفاهم نامه، اظهار داشت: شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در موضوع تفاهم نامه منعقده مطالبات و ظرفیت هایی دارند که می توانند در اختیار یکدیگر قرار دهند؛ به همین دلیل این جلسه به منظور تبادل نظر و بررسی خواسته های طرفین تفاهم نامه تشکیل شده تا نحوه اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه و تصمیم گیری برای برنامه ریزی اقدامات آتی مشخص شود.

علی اکبری در این جلسه بر ضرورت تعیین اولویت های شهرداری متناسب با حوزه های مأموریتی، شناسایی و معرفی فضاهای مطلوب برای استقرار شرکت های دانش بنیان در مجاورت عرصه های فرسوده و ناکارآمد شهری و بررسی نحوه ارائه تسهیلات و مشوق ها به استارت آپ ها و شتابدهنده ها تأکید کرد.

در این جلسه کلیه اعضاء کمیته به ارائه نظرات و بررسی راهکارهای اجرایی مفاد تفاهم نامه پرداختند و موضوعاتی از قبیل ضرورت استفاده از ظرفیت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اثربخشی جریان نوآوری و استارتاپی در صورت استقرار در محدوده های شهری، امکان سنجی استفاده از زون های صنعتی و کارگاهی قدیمی جهت استقرار شرکت های دانش بنیان، تحول اقتصاد و هویت شهر با استفاده از فناوری های نوین، بررسی تسهیلات و مشوق ها، بررسی شرایط و نحوه واگذاری زمین های شناسایی شده و …. از جمله مهمترین مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در خاتمه جلسه مقرر شد فهرستی از حوزه های فعالیتی شرکت های دانش بنیان دارای اولویت برای شهرداری تهران با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران؛ لیست ساختمان های قابل بهره برداری جهت استقرار شرکت های دانش بنیان توسط سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ساز و کار مناسب جهت مشارکت شهرداری تهران در محتوای فعالیتی استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و معاونت سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه و ارائه شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صمت، رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت در یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکتهای دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند

 

محمد حسن قنبری افزود: این واحدها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

 

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

 

قنبری گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحدهای فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند

 

 

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق