Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :اولین نمایشگاه زنگ کارآفرینی و تعاون با محوریت دست ساخته های هنرجویان فنی و حرفه ای و کار و دانش منطقه یک تهران در فرهنگسرای ملل برگزار شد.

به گزارش امتداد ، حسین فتحی مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری این منطقه با بیان این مطلب اظهار داشت: این جشنواره با هدف کارآفرینی ، توسعه فرهنگ کار تیمی و تعاون برای دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش ۱۱ مدرسه شمال تهران برگزار شد و هنرجویان به ارایه دستاوردهایی چون ابداعات، اختراعات و آثار خود در این نمایشگاه پرداختند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این نمایشگاه با حضور مدیر کل اداره و دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، فرماندار شمیرانات ، مدیرآموزش و پرورش منطقه یک ، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک و… ۲۳ بهمن ماه در فرهنگسرای ملل افتتاح شد و به مدت سه روز ادامه یافت .
فتحی تصریح کرد: این نمایشگاه مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و خانواده ها توانستند با عملکرد رشته های تحصیلی کار و دانش و فنی و حرفه ایی از نزدیک آشنا شوند و فرزندان خود را برای ادامه تحصیل و موفقیت بیشتر در مسیر صحیح آموزشی قرار دهند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، قصد دارد همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با در اختیار گرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان در عرصه‌های مختلف را به رخ بازدیدکنندگان خارجی بکشاند؛ رویدادی که به طور حتم گشودن دریچه بزرگ صادراتی به روی دانش‌بنیان‌ها خواهد بود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با پیش بینی بازدید بیش از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۹۰ کشور دنیا قرار است از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شود.

یکی از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم، ارتباط نزدیک و قدرتمند با بخش خصوصی به منظور صادرات محصولات ایرانی به سایر کشور‌های دنیا است و به طورحتم نخستین گام در تحقق هرچه بهتر این هدف، توسعه روابط اقتصادی و تجاری، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به فعالان اقتصادی خارجی و البته شناخت متقابل از ظرفیت‌های کشور‌های دیگر است.

عرضه هزار و ۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز عزم خود را جزم کرده است که همچون گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) به عنوان بزرگترین نمایشگاه معرفی دستاورد‌ها و محصولات ایرانی، همچون سال‌های گذشته با در اختیار گرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش بنیان کشورمان اعم محصولات نوآورانه ایرانی قابل رقابت با محصولات مشابه سایر کشور‌ها در بخش‌های مختلف را به رخ بازدیدکنندگان خارجی کشیده و برای آشنایی بیشتر آنها به نمایش بگذارد.

سید مجتبی قدمگاهی با بیان اینکه، نمایشگاه اکسپو ایران را سازمان توسعه تجارت ذیل وزارت صمت هر سال برگزار می‌کند، افزود: این نمایشگاه در واقع ارائه دستاورد‌ها و محصولات ایران برای مجموعه‌های خارجی است و هدف آن بیشتر معرفی و نمایش آخرین دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در این گردهمایی بزرگ است.

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی با بیان اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری سالن A ۳۷ در سه طبقه را به صورت سالن دائمی و اختصاصی به نمایش محصولات دانش بنیان اختصاص داده است، اظهار داشت: قصد داریم محصولات دانش بنیان کشورمان را در این نمایشگاه با هدف آشنایی و بازدید مهمانان و شرکت‌های خارجی با آخرین دستاورد‌های ایران در حوزه‌های مختلف فناوری به نمایش بگذاریم.

قدمگاهی با بیان اینکه، در این نمایشگاه حدود ۱۵۰۰ محصول نوآورانه به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: اگرچه ظرفیت ایران بیش از این تعداد است، اما درصدی از شرکت‌های تراز اول و مناسب را توانسته ایم برای حضور در این رویداد دورهم جمع کنیم.

۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در اکسپو ایران حضور خواهند داشت

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ حاضر خواهند بود و آنها می‌توانند دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه کنند.

قدمگاهی یکی از اهداف دعوت از دانش بنیان‌ها برای حضور در این نمایشگاه را ایجاد تسهیلات ارتباطی برای دانش بنیان‌ها در ارتباط با شرکت‌های خارجی برای معرفی محصول خود و همچنین مذاکره و انعقاد قرارداد فروش و همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت‌های خارجی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، معاونت علمی در خصوص این نمایشگاه از تجربیات ارزنده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب به ۵۰۰ میهمان و شرکت خارجی در اکسپو ۲۰۲۳ حضور داشتند و برآوردمان این است که امسال نیز همین تعداد مهمان از حوزه‌های مختلف تجاری و تولیدی خارجی در این نمایشگاه حضور یابند.

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه اظهار امیدواری کرد که با برگزاری اکسپو ایران ۲۰۲۴ بتوانیم به صورت هدفمند شرکت‌ها و بازدیدکنندگان خارجی را برای صادرات محصولات ایرانی ترغیب کنیم.

برگزاری جلسات تجاری بین دانش‌بنیان‌های ایرانی و طرف‌های خارجی

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین در ادامه از برگزاری جلسات B ۲ B و تجاری بین دانش بنیان‌های ایرانی و طرف‌های خارجی همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایرانی خبر داد.

قدمگانی افزود: این نشست‌های تجاری به موازات بازدید‌های هیات‌های خارجی در هر کدام از غرفه‌ها در محلی که برای این هدف طراحی شده است در سالن آی هیت برگزار می‌شود و با طراحی انجام شده شرکت‌های فناور هر کدام غرفه خود را به صورت موضوعی در این سالن برپا خواهند کرد.

شناخت خارجی‌ها از توانمندی دانش‌بنیان‌های ایرانی مطلوب نیست

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: امسال مهمانان خارجی می‌توانند در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از پارک‌های علم و فناوری و همچنین شرکت‌های دانش بنیان بزرگ کشور و خطوط تولید و ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه آنها بازدید کنند.

قدمگاهی در خصوص دلایل دعوت خارجی‌ها به بازدید از مجموعه‌های دانش بنیان کشور توضیح داد: با توجه به تجربیات موجود خارجی‌ها شناخت کافی نسبت به دانش بنیان‌های ایران ندارند و حتی شاید باور اینکه فناوران ایران در این لایه و سطوح بالا به فناوری‌های گوناگون قابل رقابت با شرکت‌های اروپایی دست پیدا کرده اند، سخت باشد.

وی افزود: حتی گاهی مشاهده شده که بازدیدکنندگان خارجی با رویت محصول فناورانه ایرانی به یقین نرسیده اند که محصول مورد نظر در ایران تولید می‌شود، اما هنگام بازدید از خطوط تولید متوجه می‌شوند که از کوچکترین قطعه همچون پیچ تا قطعات فناورانه در بدنه شرکت‌های فناور ایرانی تولید می‌شود.

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: آنها به هنگام بازگشت به کشورشان می‌توانند هر کدام سفیرانی برای معرفی وضعیت واقعی حوزه فناوری ایران باشند.

قدمگاهی همچنین گفت: همچنین در سالن دیگری نیز در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ غرفه‌ای مربوط به معاونت توسعه کسب و کار بین المللی و معرفی اقدامات معاونت علمی در کریدور صادرات، باشگاه سرآمدان صادراتی و صندوق توسعه صادرات برپا خواهد شد.

وی افزود: این غرفه در سالنی است که زنجیره‌های ارزش استانی هم توسط وزارت کشور قرار است معرفی شود و ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد برای اینکه زنجیره ارزش صادراتی استانی را از درگاه‌ها و پایگاه‌های صادراتی خودمان در سراسر دنیا به یک شبکه تبدیل و آنها را به دنیا معرفی کنیم.

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برای چند کشور خارجی جهت حضور در اکسپو ایران ۲۰۲۴ دعوت نامه ارسال شده است، گفت: سازمان توسعه تجارت به صورت ویژه‌تر پای کار است و از کشور‌های مختلف دعوت کرده است. ما هم به نوبه خود در معاونت علمی دعوت نامه برای چندین کشور ارسال کرده ایم.

وی افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده و فعال کردن نمایندگی‌های ایران در کشور‌ها مختلف، آنها متناسب با حوزه کاری معاونت علمی و دانش بنیان‌ها که علم و فناوری است، مهمان دعوت کرده اند ضمن اینکه پایگاه‌های صادراتی را هم به صورت هدفمند درگیر کردیم تا بتوانیم شاهد حضور مهمانان مناسب این رویداد باشیم.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند