Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروز در پیش است و سفر هوایی یکی از راه‌های مسافرت هموطنان خواهد بود. سفر هوایی اگر چه به نسبت سفر زمینی با اتوبوس و خودرو و قطار، سریع‌تر و آسان‌تر است، اما برای بعضی از گردشگران و مسافران که مجبورند سفر هوایی را تجربه کنند، این سفر بسیار مشقت بار و ناراحت کننده و بعضا زجر‌آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص اگر با نوزادان و کودکان سفر کنید و این سفر هم بیش از ۵ ساعت به طول بیانجامد.

سفر هوایی و کلا سفر با هواپیما برای همه گردشگران جذابیت زیادی ندارد و علت را هم باید مشکلات سفر با هواپیما دانست که محدودیت‌های پرواز، چاله‌های هوایی، ترس از ارتفاع، خبر‌های مختلف از سقوط هواپیماها، پذیرایی کم و عدم امکان استعمال دخانیات از جمله معضلاتی است که سفر هوایی برای برخی از مسافران دارد.

بیشتر بخوانید:هرآنچه باید درباره مراحل «Check-In» در فرودگاه‌ها بدانیم

ضد عفونی کننده در سفر‌های هوایی را در نظر داشته باشید

به هر حال افرادی که به هر دلیلی مجبورند با هواپیما سفر کنند و مدت زمانی زیادی هم باید در هواپیما باشند به خصوص در سفر‌های میان قاره ای، چاره‌ای جز تحمل شرایط ندارند. اما شما میتوانید با نکاتی که در این گزارش  ارائه می‌شود، سفری خوش و خوب را برای خود و همسفران به ارمغان آورید. اطلاعاتی که ارائه میشود، ترجمه از سایت نیست و در واقع تجارب گردشگری است که در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. از شما خواننده گرامی هم میخواهیم تجارب خوب خود را در سفر هوایی در اختیار روزیاتو قرار دهید.

- امکانات هواپیما را شناسایی کنید.

- مدت پرواز را بدانید

- نوع و تعداد وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها را بدانید تا اگر مورد علاقه شما نیست، ساندویچ بدون سیر با خود ببرید.

- میزان بار مجاز که میتوان به کابین هواپیما برد را بدانید.

- صندلی راحتی را انتخاب کنید. بعضی از خطوط هوایی، پول بیشتری برای صندلی‌هایی که فضای پای بیشتری دارند درخواست می‌کنند.

- کتاب و مجله و روزنامه مورد علاقه به همراه داشته باشید.

- آهنگ‌های جذاب و آرامش بخش را در پلیر خود ذخیره کنید.

- سریال و فیلم‌های محبوب خود را در هواپیما تماشا کنید.

- بیسکویت و اسنک‌های مورد علاقه خود را در کیف دستی همراه داشته باشید.

- ارتباط با همسفران بغل دستی را در نظر داشته باشید.

- از حمل لوازم گران حتی الامکان به داخل کابین خودداری کنید.

- از مواد نیروزا و خوراکی‌هایی که سیستم بدن شما را قوی‌تر می‌کنند مانند کافئین، مواد مخدر یا حتی الکل دوری کنید. مصرف این گونه مواد باعث ایجاد اختلال در سیستم بدن شما می‌شوند و به شدت به بدنتان آسیب وارد خواهند کرد.

- اگر همیشه از رژیم‌های خاصی پیروی کرده اید، باید در هواپیما هم رژیمتان را در نظر داشته باشید. مطمئنا همه چیز باب میلتان نخواهد بود؛ اما لااقل در مصرف غذا‌های غیر رژیمی زیاده روی نکنید.

- اگر پول نقد زیاد و مدارک مسافرتی چند نفر همراه شما است، آن را داخل کیف کوچک زیر پیراهن بگذارید.

- اگر در پرواز طولانی با سر درد و مسائلی از این دست مواجه می‌شوید، با پزشک خود پیش از سفر مشورت کنید.

- از مصرف زیاد قرص‌های خواب آور پرهیز کنید.

- اگر سفر شما بیش از ۶ ساعت بدون توقف است، برنامه شما با سفر‌های کمتر از ۴ ساعت باید متفاوت باشد.

- حتی الامکان هر یک ساعت یک بار از صندلی بلند شده در راهرو هواپیما، دقایقی راه بروید.

- نوشیدن آب کافی را به دلیل اینکه نیاز به استفاده مکرر از دستشویی هواپیما و بلند کردن نفر بغلی دارید فراموش نکنید.

- کفش و جوراب راحتی داخل کابین بپوشید.

- لباس کلفت یا پشمی یا هر لباسی که باعث شود تا شما حس خوبی در سفر نداشته باشید را جایگزین لباس راحتی کنید.

- استراحت زیاد در پرواز‌های طولانی مدت ممنوع. نوشیدن کافی آب را جدی بگیرید. کشش دست و پا را جدی بگیرید.

- اگر با کودک خود سفر میکنید، مراقبت از کودک را در بازه‌های زمانی مختلف با همسر خود مدیریت کنید.

- - اگر با کودک در پرواز‌های طولانی هستید، حتما اسباب بازی‌های نوشتاری و گفتاری مورد علاقه او همراه بیاورید.
ذهن خود را در پرواز‌های طولانی، مرتب با نگاه کردن به ساعت، خسته نکنید.

- خنده‌دار‌ترین ویدیو‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود را در طول سفر به همراه داشته باشید.

- مهارت‌های ارتباط اجتماعی خود را تقویت کنید و با مسافران همردیف خود، تعامل کرده و راهکار‌هایی برای برقراری ارتباط گفتاری فراهم کنید. مثل: اشتراک گرفتن روزنامه و مجله و حل اشتراکی جدول و هم صحبتی روی مسائل ورزشی.

- داشتن بالش خوب، یعنی خواب خوب. این مورد را در سفر‌های طولانی در نظر داشته باشید.

- چشم بند خوب برای کسانی که پرواز طولانی دارند و مرتب در طول پرواز با آسمان روشن مواجه هستند را در نظر بگیرید.

- نرمش و حرکات کششی را در سفر‌های هوایی طولانی در نظر داشته باشید. فرقی بین سفر هوایی طولانی و نشستن طولانی مدت روی صندلی اداره و خانه نیست. این کار سخت نیست و آسیبی هم به کسب نمی‌رساند.

- کابین هواپیما کثیف است. به خصوص دستگیره دستشویی هواپیما که مثل روی اسکناس، از کثیف‌ترین مکان‌ها بوده و باید توجه کنید.

- پیشنهاد می‌کنیم که حتما با خود مایع ضدعفونی کننده‌ دست همراه داشته باشید. کابین هواپیما‌ها تمیز نیستند و قطعا شما هم بیش از یک یا دوبار دستتان را نخواهید شست، پس حتما از ضدعفونی کننده‌ها استفاده کنید تا دچار مسمومیت و بیماری‌های گوارشی نشوید.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

چگونه در سفر‌های هوایی طولانی، آرامش بیشتری داشته باشیم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیما دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن تقویت جریان‌های تفرقه میان مذاهب را در دستور کار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده عصر دوشنبه در همایش وحدت و مقاومت که با حضور علمای اهل سنت و شیعه هرمزگان در بندرلافت شهرستان قشم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌هایی باعث نزدیکی دل‌ها به یکدیگر و گفت‌وگو خواهد شد و همواره شاهد حضور و استقبال گسترده علمای شیعه و اهل سنت در این برنامه‌ها هستیم.

وی، با بیان این نکته که دستور مقاومت در قرآن کریم صادر شده است، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم جهان اسلام را به مقاومت تشویق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره با این نکته که جریان مقاومت نیازمند یک رهبر و ولی است، بیان کرد: اگر این جریان دارای ولی و رهبر نباشد با شکست مواجه خواهد شد به همین جهت خداوند، پیامبر اسلام را برای رهبری جامعه به عنوان ولی انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با بیان این نکته که مستضعفان را نباید تنها به فقرا تعبیر کرد، تصریح کرد: مستضعفان افرادی هستند که توسط مشرکان و استکبار جهانی دچار چالش شده‌اند.

وی، با اشاره به این نکته که خداوند مسئولیت‌پذیری در برابر مستضعفین را بر عهده انسان قرار داده است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم جامعه اسلامی را تشویق می‌کند که از جا مستضعفان و مظلومین حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: دشمن به منظور به انزوا کشیدن جامعه مقاومت تحریم را در دستور کار قرار داده است تا در کشور نارضایتی عمومی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با بیان این نکته که دشمن سناریو نفوذ را در دستور کار قرار داده است، گفت: دشمن در تلاش است از هر روزنه‌ای نفوذ را پیش گیرد تا جریان مقاومت را با انحراف روبرو کند.

وی عنوان کرد: دشمن جریانات ملی و ناسیونالیست را تقویت می‌کند و میان جریانات مذهبی نیز برای تحقق اهداف خودش، تفرقه ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: دشمن با استفاده از ضعف‌های عقیدتی موجود در سطح جامعه در تلاش است اهداف پلید خود را پیگیری کند به همین جهت باید در تلاش برلی رفع این چالش‌ها و ضعف‌ها گام برداریم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، تضعیف روحیه مردم در برابر دشمن را یکی دیگر از اقدامات مشرکان دانست و تصریح کرد: امروز خوشبختانه جریان مقاومت باصلابت‌تر، محبوب‌تر و محکم‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد چراکه از فلسطین حمایت کانلی را نشان داد.

وی، با بیان این نکته که در برابر هجمه های اقتصادی و تحریمی باید اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر برخی از کشورهای مدعی یک روز نتوانند نفت صادر کنند فلج خواهند شد اما ایران و محور مقاومت با وجود شدیدترین تحریم‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد چراکه خودکفایی و استقلال را در دستور قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: به کشورهای همسایه می‌گویم هر چه در برابر دشمن اطاعت‌پذیر باشید راضی نخواهد شد و تا کنار گذاشتن ارزش‌های الهی پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم تبعیت از خط ولایت برای تحقق اهداف جریان مقاومت، گفت: امروز باید محکم در مقابل تمام دسیسه‌ها و ترفندها ایستادگی کنیم و اگر می‌خواهیم اقتدار جریان مقاومت روز به روز بیشتر شود باید ولایتمداری را در جامعه تقویت کنیم.

وی، تقویت مقاومت اجتماعی را یکی دیگر از راهبردهای جهان اسلام داست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران محور جریان مقاومت است به همین جهت باید این مهم در لایه‌های مختلف جامعه تقویت شود؛ چراکه دشمن هدف‌گذاری کرده است که تمدن نوین اسلامی را به چالش بکشد.

کد خبر 6058418

دیگر خبرها

  • ۶ نکته مهم که باید قبل از سفر حتما چک کنید
  • ◄ کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!
  • دشمن تقویت جریان‌های تفرقه میان مذاهب را در دستور کار دارد
  • ۵ نکته رازآمیز درباره خطرناک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان که نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده کند
  • پُرز‌های چِشایی خود را در ارتفاع از دست می‌دهیم!
  • توصیه‌های غذایی قبل از سفر با هواپیما/ پرزهای چشایی خود را در ارتفاع از دست می‌دهید!
  • قبل از سفر هوایی از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید
  • حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه (فیلم)
  • ◄ فیلم| انداختن توپ تاخیرهای پروازی در زمین مسافران
  • شرایط حمل ساز در هواپیما به چه صورت است؟