Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@03:45:30 GMT

عفو بین‌الملل: پناهجویان عربستانی ۳ برابر شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۶۳۳

عفو بین‌الملل: پناهجویان عربستانی ۳ برابر شده‌اند

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان عفو بین‌الملل به خبرگزاری آلمان گفت که درخواست سعودی‌ها برای گرفتن پناهندگی در سال ۲۰۱۷ سه برابر شده است.

وی افزود: تعداد روزافزون پناهجویان سعودی و سرکوب فعالان و منتقدان دولت یک نشانه هشداردهنده نسبت به اوضاع آزادی عقیده در این کشور است.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط مؤسسه سرشماری اروپا (یورو استات) ۱۸۰ سعودی در چهار سال گذشته تنها از آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند، این در حالی است که این عدد در اروپا به ۷۰۰ شخص رسیده است، در حالی که این آمار در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، به ۲۱۰ تن می‌رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل نیز پیشتر اعلام کرده بود که تعداد پناهجویان عربستانی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۲، ۳.۱۸ برابر شده است، طوری که تعداد پناهجویان سعودی در ۲۰۱۷، ۸۱۵ شخص گزارش شده اما در سال ۲۰۱۲ کمتر از ۲۰۰ تن بوده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عفو بین الملل پناهجویان عربستانی آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان را آغاز می‌کند

درحالی که تنش‌های کابل و اسلام‌آباد افزایش یافته است، وزارت کشور پاکستان دستور اجرای مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان ار صادر کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند دولت ایالتی «پنجاب» دستوری از وزارت کشور دریافت کرده است تا مرحله دوم اخرا پناهجویان افغان را از ماه آینده (15 آوریل) آغاز کند.

بر اساس این گزارش، در این مرحله از روند اخراج اجباری پناهجویان افغان، افرادی که «کارت شهروندی افغانستان» را دارند باید به کشورشان بازگردند.

قرار است فهرستی از دارندگان این کارت در اختیار دولت ایالتی پنجاب قرار گیرد و با همکاری پلیس و نهادهای مربوطه روند اخراج را آغاز کنند.

رسانه‌های پاکستان خاطرنشان کردند اطلاعات دارندگان کارت شهروندی افغانستان در اختیار دولت است و مشکلاتی مانند عدم ردیابی اتباع خارجی دیگر وجود ندارد.

اعتراض احزاب سیاسی به اخراج اجباری پناهجویان افغان در کراچیکرزی: اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان اقدامی ضد بشری و غیرمسئولانه استدیدبان حقوق بشر: دولت پاکستان از اخراج اجباری پناهجویان افغان خودداری کند

منابع خبری فاش کردند پس از مرحله دوم اخراج شهروندان افغانستان، مرحله سوم یعنی کسانی که کارت پناهندگی «اثبات ثبت نام» (پی او آر) دارند نیز اخراج خواهند شد.

گفتنی است که در مرحله نخست این طرح، دولت پاکستان باوجود محکومیت‌های بسیاری از نهادهای بین‌المللی اما بیش از نیم میلیون نفر از پناهجویان فاقد مدرک را اخراج کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شیوع هپاتیت در اردوگاه پناهجویان سودانی در چاد
  • رکورد بی‌نظیر ارنستو والورده میان سرمربیان لالیگا
  • پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان را آغاز می‌کند
  • کودک و نوجوان در صدر آمار تعداد چاپ کتاب
  • تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور دو برابر شده است
  • تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور ۲ برابر شده است
  • ذوب‌آهن به امید ترمیم آمار ضعیف برابر مس‌رفسنجان
  • ساماندهی جداول و گاردریل‌های تهران/ تعداد واگن های مترو به دو برابر ظرفیت ۲۵ سال اخیر می‌رسد
  • تعداد کودکانی که در شمال غزه دچار سوء تغذیه هستند ۲ برابر شده است
  • (ویدئو) زن تکواندوکار عربستانی به المپیک پاریس راه یافت