Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید- ایرنا- روزنامه ال پریودیکو اسپانیا در گزارشی نوشت: آمریکا همچنان برای سرنگونی رژیم آیت الله ها در تهران با کمک اسراییل و عربستان توسط یک برنامه مشابه با عراق، وسواس دارد .

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا ، ال پریودیکو در این رابطه وضعیت اسراییل را بررسی کرده و نوشته است: اسراییل در روز 9 آوریل (20 فروردین ) انتخابات پارلمانی برگزار خواهد کرد و 120 کرسی پارلمان (کنست ) تعیین تکلیف خواهند شد که از آن دولت جدید تشکیل می‌ شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشریه تصریح کرد :«بنیامین نتانیاهو» در تبلیغات انتخاباتی، خطرناک تر است .وی هر کاری خواهد کرد تا در قدرت باقی بماند .اینبار وی ، رقیبی به نام «بنی گانتز» ژنرال سابق ارتش را در مقابل خود دارد که می‌ خواهد به ایجاد یک جنبش فراتر از احزاب بپردازد .سخنان گانتز شبیه به «اسحاق رابین» ، مرد سیاسی امضا کننده صلح با «یاسر عرفات» است .
ما روزنامه نگاران از گانتز خوشمان می‌ آید اما هنوز نمی‌ دانیم که رای دهندگان چه فکری می‌ کنند . وی اندکی‌ پیش گفته بود که نتانیاهو ، تحریک به 'ویرانی و نفرت' می‌ کند ، حرفی‌ که نتانیاهو از آن خوشش نیامده است .
این روزنامه اسپانیایی ادامه داد : از سوی دیگر ، آمریکا قلدر شده است ، بیش از هر وقت دیگر احساس ابرقدرتی‌ می‌ کند و قادر به تدوین قوانین اجباری بالاتر از سازمان ملل و قوانین بین المللی است .
ال پریودیکو افزود: این مورد در جنگ علیه شرکت چینی‌ «هوآوی» و در تلاش برای سرنگونی «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا اتفاق می‌ افتد .
این روزنامه مورد سوم و مهم را ایران دانسته و نوشته است: ترامپ ، همانگونه که اوباما ، اتحادیه اروپا ، چین و روسیه توافق کردند ، تحریم ها علیه دولت ایران را لغو نکرد و از متحدان اروپایی خود درخواست کرد سیاست سخت گیرانه او علیه تهران را ادامه دهند .آمریکا برای دستیابی به آن ، شرکت هایی‌ را که با ایران تجارت می‌ کنند، تهدید می‌ کند .سعی‌ دارد که بدون اجازه روسیه و چین به پلیس جهانی‌ تبدیل شود .
این روزنامه افزود: آمریکا جدا از متحدان اروپایی خود به راه اندازی یک نشست در ورشو پرداخت .هرچند که درعنوان آن از ثبات و صلح در خاورمیانه سخن می‌ گفت ، هدف اصلی‌ آن قرار دادن ایران در تیررس همگانی بود .این جلسه که 60 کشور در آن شرکت کردند، قصد داشت نظریه اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه حفظ توافق امضا شده ایران لازم است، بی‌ ارزش کند .
در ادامه گزارش آمده است : در میان شرکت کنندگان ، کشورهای خودکامه سنی‌ به رهبری عربستان سعودی و بخش افراطی اروپایی متشکل از جمهوری چک ، مجارستان ، لهستان و اسلواکی حضور داشتند .نتانیاهو نیز در آنجا بود که از سوی «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا همراهی می‌ شد .هر دوی آنها ، این چشم انداز را مطرح کردند که ایران یک خطر منطقه ای است .صدای طبل های جنگ به گوش می‌ رسند .
نشریه تصریح کرد : آنها در حال تکرار داستان قبل از تجاوز به عراق در مارس سال 2003 هستند .حتی به خود این زحمت را ندادند که به دنبال مترادف هایی‌ که آن را پنهانی‌ تر بکنند باشند یا که از بی‌ ادبانه ترین دروغ ها جلوگیری کنند .
این رسانه با اشاره به اینکه تمام اقدامات، یک کپی از حمله به عراق است ، یادآوری کرده که نتانیاهو در سال 2002 در سخنرانی خود در کنگره آمریکا تضمین تاثیرات مثبت بزرگی‌ درمنطقه درصورت سرنگونی «صدام حسین» را داده بود .
ال پریودیکو در لحنی طعنه آمیز ادامه داد : نتانیاهو به عنوان یک پیشگو مرد بزرگی است. صدها هزار کشته در عراق و سوریه ، میلیون ها آواره و پناهجو ، ویرانی دو کشور وتولد داعش حاصل حمله به عراق بود. اکنون نخست وزیر اسراییل می‌ گوید که اگر رژیم ایران نابود شود صلح و دموکراسی وجود خواهد داشت .
این روزنامه تصریح کرد: بار دیگر همان دروغگوهای سال 2003 مشغول فعالیت شده اند . رئیس امنیت ملی‌ ترامپ ، «جان بولتون» که قبلا مسئولیت داستان سلاح های کشتار جمعی را بر عهده داشت . وی همانطوری که در فاکس نیوز اعتراف کرد ، در تلاش است تا که نفت ونزوئلا را به دست گیرد زیرا به گفته او برای شرکت های آمریکایی خوب خواهد بود .
در گزارش آمده است : تا روز 9 آوریل که تاریخ انتخابات اسراییل است ، ایران یکی از پوسترهای انتخاباتی نتانیاهو خواهد بود که بار دیگر یک کشور متشنج به دلیل ترس ، احساسات و تبلیغات را حاکمیت خواهد کرد .
گزارش ادامه داد : در نشست ورشو ، نخست وزیر اسراییل با رهبران عربی‌ دیده شده که با آنها روابط دیپلماتیکی ندارد. این به خاطر کار بی‌ سر و صدای عربستان سعودی ، یکی‌ از علاقمند ترین کشور ها به انجام یک جنگ علیه ایران است .
نشریه افزود: نتانیاهو وسعودی ها در بسیاری ازموارد ، دست به دست هم می‌ دهند. سرویس های جاسوسی آنها به طور فعالی‌ با هم همکاری دارند . در ورشو هیچکس جنگ رخ داده در عراق و نقش ریاض در ایجاد داعش را یاداوری نکردویا از قتل «جمال خاشقجی» نیز کسی‌ صحبت نکرد .
اروپام *5*491**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اسراييل و عربستان سعودي اسپانيا خاورميانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانعی بر سر راه‌حل ۲ دولتی میان این رژیم و فلسطین است، گفت نتانیاهو باید استعفا کند.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» در جریان مصاحبه با شبکه «آر.تی‌.ای» ایرلند در مورد پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه که جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، گفت از آنچه «حق» صهیونیست‌ها برای «دفاع از خود» می‌داند، حمایت می‌کند، اما افزود: «ما سیاست و اقدمات بنیامین نتانیاهو را رد می‌کنیم.»

رئیس سابق دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «وحشتناک است. چه چیزی بدتر از کاری که نتانیاهو در پاسخ به هفت اکتبر انجام داده است؟ او باید استعفا کند. او در نهایت مسؤول است.»

پلوسی ضمن انتقاد از مدیریت نتانیاهو، به حمایت از رژیم صهیونیستی متعهد باقی ماند، زیرا به گفته او، «در آنجا این کار، منافع امنیت ملی ایالات متحده است.» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت نتانیاهو «سال‌ها است» مانعی برای صلح در منطقه بوده است.

پلوسی گفت: «نمی‌دانم او از صلح می‌ترسد، از صلح ناتوان است یا فقط خواهان صلح نیست، اما او مانعی بر سر راه‌حل ۲دولتی بوده است. من بر کلمه راه‌حل تاکید می‌کنم.»

اظهارات او تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که او و دیگر قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین سنا به تصویب بسته کمک‌های خارجی عظیمی که برای ارتش رژیم صهیونیستی پول ارسال می‌کند، رأی مثبت دادند. این تحولات بیش از ۶ ماه پس از آغاز جنگ غزه رخ می‌دهد. این بسته شامل حدود ۲۶ میلیارد دلار کمک برای رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند