Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@17:17:14 GMT

رشد ۲۷۰ درصدی ورودی آب به مخازن سدها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۶۵۸

ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی 98-97 تا 23 بهمن‌ماه در مجموع 23.79 میلیارد متر مکعب بوده که بیانگر رشد 270 درصدی نسبت به سال آبی گذشته است. آفتاب‌‌نیوز : بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران،حجم آب ورودی به مخازن سدهای حوضه کارون بزرگ، کرخه و مارون از ابتدای سال آبی 98-97 تاکنون 15 میلیارد و 258 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال آبی گذشته 445 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجم آب ورودی به سدهای "کارون 4"، "کارون 3"، "شهید عباسپور"، "مسجد سلیمان" و "گتوند علیا" در استان خوزستان پنج میلیارد و 733 میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به سال گذشته در همین مدت از 314 درصد افزایش برخوردار بوده است.
بر همین اساس، سد مارون با 883 میلیون مترمکعب ورودی آب، از بیشترین میزان ورودی نسبت به سدهای خوزستان برخوردار بوده که این میزان افزایش، رشد 898 درصدی ورودی را در مقایسه با سال آبی گذشته به ثبت رسانده است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر 81 درصد مخازن سدهای حوضه کارون بزرگ، کرخه و مارون پر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 77 درصد رشد داشته است.
*کاهش 38 درصدی مخازن سدهای استان سیستان و بلوچستان
بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان ورودی به سدهای استان سیستان و بلوچستان نیز از ابتدای سال آبی (98-97) 84 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال آبی گذشته حدود 100 برابر جهش یافته است.
بیشترین حجم آب ورودی به سدهای استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال آبی جاری، مربوط به سد "پیشین" بوده که با 39.2 میلیون مترمکعب و 50 برابر سال گذشته درصد رشد رکورددار است.
اما با این وجود هم‌اکنون 25 درصد حجم مخازن این استان پر شده و این میزان حجم آب 38 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
این گزارش حاکی‌است، سدهای "شمیل و نیان"، "استقلال" و "جگین" در استان هرمزگان نیز در همین مدت، مجموعاً 151 میلیون متر مکعب ورودی آب داشته که از رشد 5776 درصدی نسبت به سال آبی گذشته برخوردار بوده اند.
هم‌اکنون 47 درصد سدهای استان هرمزگان پر شده و این میزان حجم آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی (98-97) تا 23 بهمن‌ماه در مجموع 23.79 میلیارد متر مکعب بوده که بیانگر رشد 270 درصدی نسبت به سال آبی گذشته است.
در حال حاضر، ظرفیت کل مخازن سدها 50 میلیارد متر مکعب گزارش شده که نسبت به سال آبی گذشته 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
منبع: فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مخازن سدها آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: طی سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت