Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@11:12:16 GMT

بهترین معجون برای تأمین انرژی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۶۸۰

بهترین معجون برای تأمین انرژی

خبرگزاری فارس: سیدمهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با تقویت نیروی جسمانی در افراد با مزاج‌های مختلف اظهار داشت: افرادی که دارای مزاج سرد و خشک هستند نسبت به سایر افراد دارای مزاج گرم احتمال بروز کاهش انرژی در آن‌ها بیشتر است؛ بنابراین این افراد باید مراقبت‌های ویژه‌ای را بخصوص در فصول سرد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهترین راه سالم بودن رعایت مزاج و سبک زندگی متناسب با آن است که در اصطلاح طب سنتی پرهیز نام دارد.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد دارای مزاج سرد نباید زیاد مواد غذایی همچون کیوی، ماست و دوغ بخورند همچنین محل خواب آن‌ها نباید سرد باشد و از دیدن و شنیدن فیلم و موسیقی‌های غمناک پرهیز کنند تا انرژی و حرارت غریزی آ‌نها آزاد شود و بتوانند شاداب زندگی کنند.

این متخصص فیزیولوژی عنوان کرد: افراد دارای مزاح گرم نیز باید از مصرف زیاد گرمیجات پرهیز کنند چرا که این مساله نه تنها سبب ایجاد انرژی در آ‌نها نمی‌شود بلکه کسلی و بی‌حالی را به همراه خواهد داشت.

میرغضنفری تاکید کرد: بعد از رعایت مزاج باید مصرف مواد مغذی و مقوی مدنظر باشد که برای افراد دارای طبع و مزاج سرد و خشک مصرف انجیر به صورت خشک یا خیسانده در گلاب و همچنین مغز‌ها که در صدر آن بادام قرار دارد توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف حریره بادام، عصاره نارگیل، آب سیب، آب به، شیره انگور، مویز و پس از آن مصرف پسته، فندق و بادام زمینی برای افراد دارای مزاج سرد و خشک که دارای کمبود انرژی هستند توصیه می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: مخلوط بادام با شیر گرم همچنین عسل می‌تواند نوعی معجون به شمار رود و مصرف آن در وعده صبحانه بسیار انرژی افراد دارای مزاج سرد و خشک را در طول روز تامین می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: معجون انرژی زا مزاج سرد و گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن

خواص عسل و خاکشیر بسیار زیاد است و در صورت مصرف آن بصورت ناشتا می تواند تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد. در ادامه این خاصیت ها را باهم بررسی خواهیم کرد.

خاکشیر با عسل دارای خواص بسیار فراوانی است که علاوه بر ارتقای سلامتی، بهبود عمومی بدن را نیز به همراه دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل و خاکشیر:
خاکشیر با عسل، دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی است، مصرف منظم خاکشیر با عسل می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و از بروز بیماری های عفونی جلوگیری نماید.

سلامت دستگاه گوارش:
مواد مغذی موجود در خاکشیر با عسل، می توانند به بهبود و رفع مشکلات مربوط به دستگاه گوارش کمک کنند، این ترکیب باعث تقویت و بهبود عملکرد روده ها می شود و می تواند در معالجه مشکلاتی مانند تشنج ها، اسهال و قاعدگی محرک موثر باشد.

خاکشیر با عسل، محافظت از معده:
بهترین روش خوردن خاکشیر با عسل دارای خواص ضد التهابی و التیام بخش است که به تسکین و آرامش دستگاه گوارش کمک می کند، مصرف مداوم خاکشیر با عسل می تواند از زخم های معده جلوگیری کرده و به بهبود بیماری های مرتبط با آن تسکین ببخشد.

افزایش سطح انرژی:
مصرف خاکشیر با عسل می تواند به افزایش سطح انرژی و تحرک بدن کمک کند، این محصول با ارائه قند طبیعی و انرژی بخش به بدن، منبعی ایده آل از انرژی برای روزمره تلقی می شود.

کنترل وزن با خاکشیر و عسل:
مصرف خاکشیر با عسل می تواند در کنترل وزن و کاهش آرزوهای خوراکی غیر ضروری به عنوان یک تسکین بخش موثر عمل کند، ترکیب مواد مغذی و رفع گلوکز خون باعث کنترل سطح قند خون و تسکین احساس گرسنگی می شود.

بهبود خواب:

خاکشیر پاک شده با عسل دارای خواص آرامش بخش است که می تواند به مشکلات خواب مانند بی خوابی و استرس کمک کند، مصرف مداوم این ترکیب می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کرده و بازسازی انرژی بدن را تسریع نماید.

خاکشیر با عسل، با خصوصیات طبیعی و مواد مغذی بی شمار، یکی از بهترین انتخاب ها برای مراقبت از سلامتی و بهبود عمومی بدن است، مصرف منظم این ترکیب می تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت دستگاه گوارش، محافظت از معده و کنترل وزن موثر باشد، بنابراین اضافه کردن خاکشیر با عسل به عنوان یک مکمل طبیعی می تواند در بهبود کیفیت زندگی و سلامتی شما تأثیرگذار باشد.

سلامت قلب و عروق:
خاکشیر با عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد اکسیدانی قوی است که می تواند به بهبود تنظیم فشار خون و کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی کمک کند، مصرف منظم این ترکیب می تواند در پیشگیری از انسداد رگ های خونی و افزایش سلامت قلب و عروق تأثیرگذار باشد.

ترکیب خاکشیر با عسل، ضد التهاب:

عسل و خاکشیر هر دو دارای خواص ضد التهابی قوی هستند، مصرف این ترکیب می تواند در درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، التهاب های عمده و درد های عضلانی و مفصلی موثر باشد.

پوست سالم و جوانتر:

محتوای بافتی خاکشیر باعث می شود که این ترکیب به عنوان یک ضد پیری طبیعی برای پوست بکار رود. مصرف منظم خاکشیر با عسل می تواند باعث بهبود ظاهر پوست، کاهش چروک ها، آسیب ها و علائم پیری شود.

بهبود عملکرد مغز و حافظه:

ترکیب خاکشیر با عسل دارای خواص استرس آوری و بهبود عملکرد مغز است، مصرف منظم این ترکیب می تواند به افزایش تمرکز و حافظه، بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر بروز بیماری های مرتبط با افزایش سن کمک کند.

قبل از مصرف خاکشیر با عسل به منظور بهره بردن از خواص آن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، همچنین بهتر است همیشه خاکشیر با عسل را از منابع معتبر و بدون افزودنی ها تهیه نمایید.

با توجه به خواص طبیعی و بهداشتی خاکشیر با عسل، مشخص است که اضافه کردن این ترکیب به رژیم غذایی خود می تواند در بهبود سلامت عمومی، کاهش خطر بیماری ها و افزایش کیفیت زندگی تأثیرگذار باشد.

با توجه به اینکه خاکشیر با عسل یک ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی است، می توان به آن به عنوان یک مکمل تغذیه ای و طبیعی اعتماد کرد، اما همانند هر ماده غذایی دیگر، استفاده متعادل و مداوم از آن پیشنهاد می شود.

منبع: آراد برندینگ 

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟