Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریده اولادقباد»، رییس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، درخصوص «بیانیه اخیر رهبری مبنی بر استفاده از جوانان» گفت: بیانیه مقام معظم رهبری نیاز به تحلیل دارد. بیانیه ایشان بر نقش جوانان در گام دوم و در پیشبرد، توسعه و آبادانی کشور، سبک زندگی، روابط خارجی و مبارزه با فساد اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ببینیم چه ظرفیت هایی را برای جوانان ایجاد کردیم تا بتوانند متناسب با ظرفیت ها ورود پیدا کنند.

او ادامه داد: ما با پدیده انباشت فارغ‌التحصیلان بیکار مواجهیم. باید شرایط استخدام فارغ التحصیلان را متناسب با رشته تحصیلی آنها فراهم کنیم، مانند دانشجویان فنی مهارتی، علوم مهندسی، علوم پزشکی. همچنین باید زمینه استفاده از ظرفیت جوانان را ایجاد کنیم. طرح منع بکار گیری بازنشستگان برای بکارگیری جوانان بود. بسیاری از وزرا و مسئولین همان نسل جوانی اند که توانستند انقلاب و جنگ را مدیریت کنند بنابراین باید این فرصت طلایی را در اختیار جوانان این نسل قرار دهیم. جوانان در همه ابعاد کشور می توانند نقش آفرینی کنند و موثر باشند. جوانان در عرصه سیاسی خوش درخشیدند و بسیاری از کارهای انتخاباتی را نسل جوان برعهده دارند. در مشارکت های اقتصای، کارآفرینی، شرکت های دانش بنیان، پیشرفت های تجهیزات نظامی، دفاعی، ورزش، هنری، بهداشت و درمان جوانان خوش درخشیدند زیرا ارق ملی داشته و وطن و کشور خود را دوست دارند.

اولادقباد بیان کرد: در زمان انقلاب حدود 500متخصص داشتیم اما بعد از انقلاب چیزی حدود 30هزار بانوی متخصص در رشته پزشکی داریم. نسل جوان استان‌های محروم را پوشش دادند و ساماندهی کردند. باید در حوزه آموزش عالی و کرسی های دانشگاهی، با بالابردن ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم از میان نسل جوان و متعهد که آبادانی کشور برایشان مهم است، تلاش کنیم تا این جوانان تربیت نسل آینده را برعهده بگیرند. باید در حوزه صنعت هم بیشتر شاهد حضور جوانان باشیم تا چرخ صنعت کشور پویا شود و به جایگاه اصلی کشور در منطقه، خاورمیانه و در جهان بتوانیم دست پیدا کنیم.

رییس فراکسیون زنان گفت: کشور ما دارای امتیازات مهمی در حوزه نفت، گاز و خصوصا سرمایه اجتماعی است. ما پتانسیل ها و ظرفیت های لازم را داریم و فقط باید بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم. مقام معظم رهبری در توسعه دیپلماسی سیاسی هم نقش جوانان را خیلی موثر دانستند زیرا جوانان در حفظ اقتدار کشور موثر و حساسند.

او گفت: اگر به آمار شهدای جنگ نگاه کنیم می بینیم که بیشتر جوانان بودند که حضور داشتند چه در سِمت فرمانده و یا رزمنده و آنها با کمترین امکانات توانستند به موفقیت برسند. باید فرصت طلایی به جوانان داده شود تا نقش آفرینی کنند. دغدغه من این است که برای این تعداد دانشجو که در دانشگاه شریف، امیر کبیر، علم و صنعت و .. که نخبه های بیکار هستند فرصت ایجاد شود زیرا کشور را به نحو احسن مدیریت می کنند.

وی افزود: مجلس با طرح منع بکار گیری بازنشستگان اعلام کرد که فرصت طلایی در اختیار جوانان قرار دهید تا هم انتخاب شوند و هم انتخاب کنند. امیدوارم از زنان هم که نیمی از جمعیت کشور هستند و نیمی دیگر جمعیت کشور را تربیت می کنند در عرصه های گوناگون استفاده شود. در زمان انقلاب حدود 6 درصد کرسی ها با بانوان بود و بعد انقلاب حدود 46 درصد در اختیار بانوان است. براساس فرمایش مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت جوانان، این موضوع را دیگر جنسیتی نکنیم تا از ظرفیت زنان و آقایان براساس شایسته سالاری استفاده کنیم.

اولاد قباد در پایان گفت: قبل انقلاب 7 رشته ورزشی داشتیم اما بعد از آن این تعداد افزایش پیدا کرد. همچنین داوران زن افزایش پیدا کردند و حتی در برنامه ششم توسعه 27صدم درصد مالیات ارزش افزوده را برای توسعه ورزش همگانی اختصاص دادیم؛ این ها از دستاوردهای انقلاب است. امیدواریم بتوانیم با یک مدیریت صحیح از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. فراکسیون زنان هم بیانیه مقام معظم رهبری را اجابت خواهد کرد.

خبرنگار: رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب خاورمیانه زنان مالیات مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری جلسه علنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان تحولات واکنش قانونی و به حق ایران علیه رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت این رژیم در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق و ترور شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

حماس اعلام کرد: ما از یک سو از اقدام جمهوری اسلامی قدردانی می‌کنیم و از سوی دیگر موضع جانبدارانه غرب در حمایت فوری از رژیم اشغالگر را محکوم می‌نمائیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این موضع جانبدارانه در حالی است که غرب همچنان در برابر نسل‌کشی جمعی مردم غزه و آزار ملت ما در قدس و کرانه باختری و شکنجه اسیران ما در زندان‌های اشغالگران سکوت اختیار کرده است.

جنبش حماس تاکید کرد: واکنش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که زمان عربده‌کشی دلخواه و بدون حساب وکتاب و مجازات رژیم صهیونیستی پایان یافته است و همراه آن خیال‌بافی‌های تکیه بر آن نیز پایان گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش حماس بر دعوت خود از امت عرب، امت اسلام، نیروهای منطقه و آزادگان جهان برای تداوم حمایت از ملت فلسطین در نبرد بزرگ طوفان الاقصی برای آزادی سرزمین و مقدسات خود تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟