Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس قانون رانندگان خودروهای سواری و سنگین و راکبان موتورسیکلت برای استفاده از وسایل خود ملزم به داشتن گواهینامه رانندگی هستند. گواهینامهای که بعد از سن 18 سالگی می توان برای دریافت آن اقدام کرد. مسئولیت اعطای این مدرک به متقاضیانی که صلاحیت رانندگی دارد بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است که این نهاد دریافت مدرک گواهینامه را مشروط به گذراندن دوره های آموزشی تئوری و عملی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اقصی نقاط کشور آموزشگاه های رانندگی با نظارت پلیس در حال فعالیت هستند. برای ثبت نام در آموزشگاه های رانندگی باید هزینه‌ای به عنوان شهریه توسط هنرجویان پرداخت شود. در سالهای اخیر این هزینه‌ها رو به فزونی بوده است و با این حال هزینه های آموزش رانندگی محدود به شهریه ثابتی که در زمان ثبت نام از متقاضیان اخد می شود نیست و با هر بار طی کردن مراحل آموزش هزینه هایی تازه مقابل هنرجویان قرار داده می شود.

بعد از پایان دوره آموزش آیین نامه، هنرجویان باید مبلغی برای شرکت در آزمون آیین نامه داخلی پرداخت کنند. این مبلغ با هر بار رد شدن هنرجویان مجددا از آنها اخذ می شود. با شروع کلاس های شهری، هزینه های تازه آموزشگاه‌های رانندگی کلید می خورد. به جز 12 جلسه کلاس شهری که در ابتدا و در شهریه ثابت آموزشگاه محاسبه شده است عموما مربیان آموزشگاه چند جلسه اضافی هم برای هنرجویان در نظر می گیرند که برای هر کدام از این جلسات باید مبلغی بالغ بر 50 هزار تومان پرداخت شود.

گفتنی است که این جلسات اگرچه برای افزایش کیفیت رانندگی و آمادگی بیشتر هنرجویانی که آمادگی کامل برای شرکت در آزمون شهری را به دست نیاورده اند برنامه ریزی شده اما با این حال برای تمامی هنرجویان رانندگی در هر سطحی از آمادگی کلاس های اضافی لحاظ می شود.

از سویی دیگر شرکت در آزمون آیین نامه اصلی نیز در بردارنده هزینه ای است که پیش از آزمون از متقاضیان شرکت در آزمون دریافت می شود. پیش از آن هنرجویان باید مبالغی را به چند حساب شهرداری و نیروی انتظامی واریز کنند که اگرچه این مبالغ ارقام بالایی ندارند اما در مجموع هزینه های گزافی هستند که به حساب شهرداری می روند.

این اما پایان ماجرا نیست. با هر بار مردود شدن هنرجویان در آزمون آیین نامه اصلی مجددا باید هزینه ای به حساب نیروی انتظامی توسط آنها پرداخت شود. آزمون های شهری هم مشابه همین با هر بار مردودی هزینه ای حدود 12 هزار تومان برای ثبت نام در آزمون مجدد در بردارند.

بر اساس مشاهدات چندماهه خبرنگار برنا در اغلب موارد تا آزمون سوم و چهارم شهری هنرجویان گاهی با داشتن صلاحیت کافی مردود می شوند و با هر بار مردودی موظف به برداشتن یک کلاس اضافی شهری خواهند بود.

سجاد خسروی، رئیس اداره آموزشگاه های رانندگی تهران، در این باره به خبرنگار برنا گفت: هزینه های در نظر گرفته شده در دوره آموزش رانندگی با توجه به مصوبات قانونی در نظر گرفته شده اند.

وی خبر داد: ما پیشنهاداتی مبنی بر کاهش و منطقی تر شدن هزینه ها به فرماندهی نیروی انتظامی ارائه کرده ایم.

وی افزود: گاهی اوقات در برخی آموزشگاه های رانندگی کشور هزینه های بیشتری هم دریافت می‌شود که این تخلف است و در صورت محرز شدن این تخلفات مطابق قوانین با آموزشگاه خاطی برخورد خواهد شد.

خسروی با تاکید بر اینکه تصمیمی گیری درباره هزینه های دریافت گواهینامه تنها با پلیس نیست افزود: کانون آموزشگاه ها، شهرداری و موسسات دیگر ذی‌نفعان و تصمیم گیرندگان این موضوع هستند که برای تغییر رویه امروز دریافت گواهینامه رانندگی باید همگی این نهادها اقدام به اصلاح شرایط کنند.

وی افزود: اداره آموزشگاه ها حدود دوسال است که مستنقل شده است و زیرنظر ناجا نیست. بنابراین بسیاری از تصمیم گیری ها هنوز به این اداره واگذار نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا، سخت گیری پلیس در اعطای گواهینامه به متقاضیان بدون شک تاثیر مثبتی بر فرهنگ رانندگی و کاهش تصادفات خواهد داشت با این حال اما گرفتن وقت و پول بسیار از هنرجویان رانندگی باعث بدبینی مردم به قوانین و از بین رفتن انگیزه آنها برا رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی شده است از سویی دیگر تخلف قانونی در آموزشگاه هایی که مرجع آموزش قوانین اند اتفاقی قابل گذشت نیست و نیروی انتظامی باید نظارتی گسترده تر بر این آموزشگاه ها داشته باشد.

خبرنگار: علی چاهه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی گواهینامه گواهینامه رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی‌وحرفه‌ای برگزار می‌شود.

هنرجویان داوطلب پایه دوازدهم شاخه فنی‌وحرفه‌ای رشته‌های امور زراعی، امورباغی، ساختمان، معدن، ماشین ابزار، صنایع فلزی، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، الکترونیک، الکتروتکنیک و صنایع چوب و مبلمان می‌توانند در آزمون مرحله دوم سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

مهلت ثبت نام در آزمون از اول اردیبهشت آغاز و تا نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد و زمان برگزاری آزمون مجازی نیز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ۱۰ تا ۱۲ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!