Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@09:17:52 GMT

دیسک کمر را با این خوردنی ها درمان کنید

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۰۹۵

دیسک کمر را با این خوردنی ها درمان کنید

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ دیسک کمر مشکلی است که در سنین مختلف افراد را دچار می کند و به دلیل مرکزیت کمر تقریبا انجام تمام فعالیت های بدنی مشکل می شود. از انجا که جراحی ها و درمان دیسک کمر ساده نیست مصرف برخی خوراکی ها توصیه می شوند. در ادامه تعدادی از بهترین خوراکی ها برای درمان و تسکین درد دیسک کمر را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعناع
جویدن نعناع باعث تسکین درد به خصوص در ناحیه کمر که مرکز تجمع رگ های عصبی است می شود.

 زنجبیل
زنجبیل در طب سنتی بسیار توصیه می شود و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی از زمان های قدیم برای تسکین درد به صورت خوراکی و حتی تهیه پمادهایی برای مصرف موضعی استفاده می شده است.

 چای سبز
چای سبز به دلیل داشتن میزان بالایی آنتی اکسیدان در کاهش فاکتورهای منفی در تمام بخش های بدن تاثیر دارد. چینی ها از چای سبز به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی ها برای تسکین دردهایشان به خصوص در نواحی کمر استفاده می کردند.

درمان دیسک کمر
فواید بینظیر سیر برای بدن

 سیر
از خواص سیر هر چه بگوییم کم است . سیر را به عنوان یکی از پایه های ثابت درآشپزی و برنامه غذایی خود استفاده کنید . بهترین نوع مصرف سیر به صورت خام است اما به دلیل ساختاری که دارد هضم آن کمی مشکل است پس بهتر است ان را به صورت ریز شده و یا رنده شده مصرف کنید.
 
پای مرغ
مصرف پای مرغ برای افراد مبتلا به پوکی استخوان، کمر درد یا دیسک کمر یا افرادی که دچار شکستگی استخوان هستند، توصیه می شود. این بخش از مرغ خاصیت غضروف سازی دارد و برای رشد کودکان بسیار مفید است اما برای افراد دارای  چربی خون بالا و بیماران قلبی و عروقی توصیه نمی شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جراحی درمان رسانه طب سنتی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لنزی که درمان زخم چشم را تسریع می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آنها یک نوع جدید از ماده مخصوص ساخت لنز چشمی ابداع کرده اند که به عنوان بانداژ برای زخم های قرنیه ای عمل می کند. این لنز داروها را به شیوه ای منظم آزاد می کند تا بهبود چشم را تسریع کند.

دکتر لیندون جونز پروفسور دانشگاه واترلو در این باره می گوید: این یک سیستم انتقال دارو هدفمند است که نسبت به بدن واکنش نشان می دهد. با این روش هر چه جراحت در بدن انسان بیشتر باشد، داروی بیشتری منتل می شود. بنابراین لنز مذکور روشی یگانه است.

به طور معمول افرادی که دچار خراش روی قرنیه چشمانشان هستند باید بانداژی قابل تنفس به شکل لنز تماسی را به مدت ۷ تا۱۰ روز استفاده کنند. اما این شیوه ماندگاری داروی در چشم را برای درمان تضمین نمی کند.

اما لنز جدید از ماده ای ساخته شده که محدودیت های فعلی برای درمان خراش قرنیه را برطرف می کند. ماده لنز تماسی از ژلاتین متاکریلات، یک محصول جانبی کلاژن گرفته شده است. کلاژن نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در چشم وجود دارد و در فرایند درمان زخم نیز دخیل است اما به اندازه ای نرم و ضعیف است که نمی تواند به عنوان ماده لنز تماسی مناسب نیست.

دکتر اولین ییم استادیار دانشگاه واترلو راهی برای تبدیل ژلاتین متاکریلات به یک ماده زیستی ۱۰ بار قدرتمندتر از کلاژن یافت.مهندسان این ژلاتین متاکریلات زیستی را طور مهندسی کردند تا ویژگی های خاصی داشته باشد مانند افزودن آنزیم کلیدیMMP-9 که هنگام درمان زخم چشم در بدن انسان وجود دارد.

این آنزیم سبب می شود ماده لنز تماسی نسبت به نیازهای بدن پاسخگو باشد و داروهای متناسب با سطح MMp-9 موجود در محل زخم را آزاد کند.

به گفته محققان این آنزیم ها بسیار خاص هستند زیرا در بهبود زخم نقش دارند و هنگامیکه در بدن فرد زخمی است،آنها در مقدار بیشتری آزاد می شوند.

همچنین محققان این ماده در بانداژ دارویی به کار بردند که لاکتوفرین گاوی نامیده می شود به درمان سریع تر زخم قرنیه کمک می کند.

علاوه بر آن این ماده یک مکانیسم ذخیره ای در خود دارد تا فقط در دمای چشم فعال شود و به این ترتیب کنترل بیشتری بر آزادسازی دارو فراهم می کند. محققان اعلام کرده اند برای ارتقای این محصول به تحقیقات بیشتری نیاز است.

کد خبر 6063003 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • لنزی که درمان زخم چشم را تسریع می‌کند
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )