Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:37:23 GMT

تظاهرات ده‌ها هزار جدایی‌طلب در «بارسلون»

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۱۰۶

تظاهرات ده‌ها هزار جدایی‌طلب در «بارسلون»

ده‌ها هزار نفر از ساکنان منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا روز شنبه در اعتراض به بازداشت سران جنبش استقلال این منطقه، در خیابان‌های بارسلونا دست به تظاهرات زدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پلیس شمار افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات مسالمت‌آمیز را نزدیک به 200 هزار نفر اعلام کرد.

معترضان که تصاویر 12 نفر از سران جنبش استقلال کاتالونیا را در دست داشتند، با سر دادن شعار «آزادی» در خیابان‌های بارسلونا راهپیمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه این افراد که 9 تن از آن‌ها از اواخر 2017 در بازداشت هستند، این هفته در مادرید پایتخت اسپانیا آغاز شد.

از جمله اتهام‌های وارد شده به آن‌ها، «شورش» و «سوءاستفاده از اموال دولتی» به موجب برگزاری همه‌پرسی جدایی کاتالونیا از خاک اسپانیا است.

دادستان عمومی اسپانیا، از 10 تا 25 سال زندان را برای این افراد خواستار شده است.

مسئولان وقت ایالت کاتالونیا اول اکتبر 2017 (9 مهر ماه 1396) با وجود مخالفت مقام‌های دولت مرکزی اسپانیا، اقدام به برگزاری همه پرسی استقلال کرده بودند.

این همه پرسی به موجب قانون اساسی اسپانیا، غیرقانونی اعلام شد و دولت مرکزی نتایج آن را نپذیرفت.

در جریان همه پرسی‌، درگیری هایی‌ میان نیروهای امنیتی و رای دهندگانی رخ داد که اصرار بر انداختن رای خود به صندوق ها داشتند.

این موضوع موجب برکناری « کارلس پوجدمونت» رئیس دولت محلی شد و وی به همراه چهار تن از وزیرانش به بلژیک گریخت.

پوجدمونت هفته گذشته در مقاله‌ای در روزنامه گاردین، محاکمه جدایی‌طلبان را گام دیگری در تثبیت فضای سرکوب در اسپانیا خوانده و آن را پیامی خطرناک برای کشورهای دمکراتیک دانسته بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسپانیا بارسلون تظاهرات جدایی طلبان کاتالونیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخوست جدایی از استقلال؛ خداحافظی زودهنگام نیمکت نشین گران قیمت

به گزارش همشهری آنلاین تیم فوتبال استقلال طی فصل‌جاری در درون دروازه با حضور سیدحسین حسینی به ثبات خوبی رسیده تا جایی که این گلر ملی‌پوش در تمامی دیدارهای آبی‌پوشان در فصل‌جاری برای آبی‌ها به میدان رفته است. این در حالی است که محمدرضا خالدآبادی، گلر جوان استقلالی‌ها در ابتدای فصل بعد از کلی سر و صدا از هوادار راهی استقلال شده و با وجود آنکه گلر تیم ملی امید بود، اما در فصل‌جاری هرگز فرصت بازی به وی نرسیده است.
بر همین اساس درخصوص این چهره به تازگی این شایعه به راه افتاده که خالدآبادی با ارائه یک فقره چک به مدیریت باشگاه، رضایتنامه خود را از این باشگاه دریافت کرده و در پایان فصل از استقلال جدا خواهد شد! درخصوص این دروازه‌بان برخی رسانه‌ها این‌طور گزارش داده‌اند باشگاه استقلال با او به توافق رسیده که خالدآبادی با دادن چک رضایتنامه در پایان فصل بتواند از این تیم جدا شود.

در این خصوص اما شنیده‌ ها حکایت از آن دارد که خالدآبادی نیم‌فصل خواستار جدایی شده بود و قصد داشت به‌عنوان بازیکن سرباز راهی ملوان شود که در آن زمان جواد نکونام، سرمربی استقلال با جدایی او مخالفت کرده، ضمن اینکه این شرط نیز مطرح می‌شود که اگر خالدآبادی به قصد مشمول شدن قرار است راهی ملوان شود، ابتدا قرارداد خود را با استقلال تمدید کرده و سپس راهی انزلی شود تا بعد از طی کردن دوران سربازی شرایط بازگشت وی به استقلال فراهم باشد. این دروازه‌بان در ابتدای فصل‌جاری درحالی‌که با هوادار قرارداد داشت با پرداخت رقم 10 میلیاردی بابت رضایتنامه‌اش راهی استقلال شد.

کد خبر 845904 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • تظاهرات در اسپانیا برای توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه
  • لحظه شماری این استقلالی محبوب برای پرسپولیس و سپاهان
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • فیلم/ تظاهرات گسترده در شهر بارسلون برای همبستگی با غزه
  • تظاهرات مردم اسپانیا در حمایت از غزه
  • تظاهرات مردم اسپانیا در حمایت از غزه+ فیلم
  • درخوست جدایی از استقلال؛ خداحافظی زودهنگام نیمکت نشین گران قیمت