Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@04:19:25 GMT

دلیل فعال شدن کارت سوخت جایگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۳۵۵

دلیل فعال شدن کارت سوخت جایگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس دلایل استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تاکنون هیچ تصمیمی برای سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین از سوی دولت و مجلس اتخاذ نشده است،گفت: در جلسه اخیر کمیسیون انرژی  تمامی طرح‌ها برای سهمیه‌بندی بنزین و افزایش آن رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 هم پیشنهادات برخی از نمایندگان برای سهمیه‌بندی بنزین تصویب نشد، بنابراین تا کنون بنزین بر اساس لایحه بودجه مانند سال 97 بوده و سهمیه بندی و افزایش قیمت نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

کارتهای هوشمند از سال ۹۸ عملیاتی می‌شوند یک نگرانی به اسم "بنزین"؛ چه باید کرد؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  با اشاره به نظر شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی مبنی بر سوخت‌گیری خودروها در جایگاه‌ها از طریق کارت سوخت اشاره کرد و گفت: استفاده از کارت سوخت به معنی افزایش نرخ و یا سهمیه‌بندی بنزین نیست، بلکه تنها برای شناسایی افرادی‌ است که به صورت غیرمتعارف سوخت‌گیری می‌کنند؛ البته در زمینه استفاده از کارت سوخت و زمان فعال‌سازی آن نیز هم هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

قره‌خانی با تاکید بر اینکه استفاده از کارت سوخت برای بررسی میزان مصرف کشور و همچنین پایش برای جلوگیری از قاچاق سوخت است، اضافه کرد: با فعال شدن و استفاده از کارت سوخت می‌توان متوجه شد سوختی که از مرزها قاچاق می‌شود از طریق خودروها، جایگاه‌ها سوخت، پالایشگاه‌ها و یا نیروگاه‌هایی که سوخت دریافت می‌کنند، انجام ‌می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب کارت سوخت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کد خبر 845234 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم سوخت - بنزین (پمپ بنزین)

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات